Forum > Demolåtar

Hogge - Ballad (21 okt 2010)

<< < (3/8) > >>

hogge:

--- Citat från: Kornstad skrivet 22.10.2010, 23:03:20 ---Ahhh...skulle precis kommentera version 1 som jag lyssnade på tidigare och nu igen, men såg då att det fanns en version 2 också!!

Jaja, i första versionen tänkte jag säga att det var ett bra utkast och att det kunde bli en riktigt bra låt med lite guror till, men nu hinner jag inte lyssna på 2:an så jag får köra ett riktigt utlåtande imorgon. 

Hoppas du har överseende med detta fruktansvärda snedsteg.    ;)

--- Slut citat ---

HAHAHA.. För ett utlåtande från Dig Kornstad är jag beredd att gå ner på knä och utföra sexuella handlingar (nästan) :P

Eddi:
Om jag glömmer att det är Hogge för en liten stund så skulle jag säga som så att det låter som två ytterligheter möts här ett bra sparsmakat arr och en nedtyngd rockröst som på nåt sätt inte riktigt hör ihop. Sen har jag mina funderingar på det ickeintrikata vad gäller texten men det kan jag ju hålla för mig själv.

Böev du nåt klokare? Nä kanske inte.

Gurano:

--- Citat från: hogge skrivet 22.10.2010, 23:08:03 ---HAHAHA.. För ett utlåtande från Dig Kornstad är jag beredd att gå ner på knä och utföra sexuella handlingar (nästan) :P

--- Slut citat ---
Hua  :lol:

Kornstad:
Aningen "glad i hågen" för tillfället men jag hoppas att du är med på vad jag menar ändå.
Vågar dock inte vänta tills imorgon med kommentaren. Kan ju bli lite jobbigt för mig om tjejen din kommer hit och ber mig förklara varför du "gått ner på knä". För att inte tala om frugan min...ojojoj....        B)

Just nu känner jag att detta är en "bra" låt. Dina melodier och din röst kan dock få till och med ett utkast med banjo och blockflöjt att låta bra, så just nu är jag kräsen och det räcker inte för mig.   Har jag kollat på Bagge & co idag eller....

Nej ärligt talat. 
Introt, grymt och lagom avskalat och versen likaså.
Sedan kommer reffen, men här blir jag ruggigt kluven.
Just nu upplever jag den mer som en grymt bra brygga innan refräng.  Versen lugn, bryggan ökar en aning där du lagt till lite elguror och så och sedan vid 77 på spelaren WHAM!!  UPP ett par noter, PÅ med gurorna och ge oss riktigt härligt Hoggevrål och jag kommer få ståpäls så skjortan blir punkterad....   Åhhh vad bra det hade vart.

Men det är ju en bra låt...    ;)

freddy:
Ja kanske lite variation i pianoslingan eller något annat pianoriff som bryter av. Blir nästan lite för banalt liksom. Men det funkar väl det här annars. Rock on!

Texten behöver du nog jobba på :) 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion