Forum > Färdiga produktioner
Zyan - Feelings
stensdotter:
Zyan - är det du eller Oskar som sjunger?
Nice voice - me like :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Har lyssnat två gånger nu och trots att jag gillar låtidén saknar jag en struktur (jaja, ni får gärna kalla mig strukturfacist B)). Jag "hör" inte texten och känner ingen refräng. Tror sången skulle kunna byggas mer med hjälp av nyanser, dvs lite softare i början och lite mer uttryck/inlevelse på fraser som ska markera refrängen. Det är nog det jag saknar. Ja....tänker.... det är det. Inlevelse. Och låten heter Feelings. Give it to me baby ;)
Men - VERKLIGEN skön röst, bra kvalitet där.
Zyan:
--- Citat från: stensdotter skrivet 24.02.2007, 23:59:15 ---Zyan - är det du eller Oskar som sjunger?
Nice voice - me like :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Har lyssnat två gånger nu och trots att jag gillar låtidén saknar jag en struktur (jaja, ni får gärna kalla mig strukturfacist B)). Jag "hör" inte texten och känner ingen refräng. Tror sången skulle kunna byggas mer med hjälp av nyanser, dvs lite softare i början och lite mer uttryck/inlevelse på fraser som ska markera refrängen. Det är nog det jag saknar. Ja....tänker.... det är det. Inlevelse. Och låten heter Feelings. Give it to me baby ;)
Men - VERKLIGEN skön röst, bra kvalitet där.
--- Slut citat ---
Oj här var det många kommentarer.
Oskar är sångaren.
Du vill alltså ha mer attack i refrängen, vassare och mer styrka.Tydligare sång. Har en känsla av att du själv är sångare, men när du talar som struktur. Pratar du om instrument eller melodi och sång?
stensdotter:
Jodå, jag är själv sångerska men jag skriver också låtar tillsammans med andra.
Attack är väl inte rätt ord, inte vassare heller. Om jag säger så här: jag vill ha lite mer variation, det är lite jämntjockt nu. Ett exempel kan vara en lite svagare vers och lite starkare sång i refrängen, det måste inte vara mycket. Men framför allt: Oskar måste kunna och känna sin text, leva sig in i den maximalt och sedan leverera. Det är så himla många som sjunger melodier i stället för texter och för mig handlar sånguttrycket mycket om inlevelse och att själv tro på det man sjunger. Det är det som gör skillnaden mellan goda sångare och outstanding artister. Tycker jag iallafall. Oskar har definitivt potential :rolleyes:
Vad gäller låtstrukturen, jag gillar när låtar leder någon vart. Det behöver inte följa klassiska intro, vers, brygga, ref, vers osv men jag vill gärna att det ska kännas som det finns olika partier och att de är markerade. Hänger du med? Där handlar det om hela arret med alla instrument och sången, d v s vilken låtidé ni har.
Det var värst vad långt det blev. Ville bara hjälpa till lite.
Zyan:
--- Citat från: stensdotter skrivet 25.02.2007, 00:48:11 ---Jodå, jag är själv sångerska men jag skriver också låtar tillsammans med andra.
Attack är väl inte rätt ord, inte vassare heller. Om jag säger så här: jag vill ha lite mer variation, det är lite jämntjockt nu. Ett exempel kan vara en lite svagare vers och lite starkare sång i refrängen, det måste inte vara mycket. Men framför allt: Oskar måste kunna och känna sin text, leva sig in i den maximalt och sedan leverera. Det är så himla många som sjunger melodier i stället för texter och för mig handlar sånguttrycket mycket om inlevelse och att själv tro på det man sjunger. Det är det som gör skillnaden mellan goda sångare och outstanding artister. Tycker jag iallafall. Oskar har definitivt potential :rolleyes:
Vad gäller låtstrukturen, jag gillar när låtar leder någon vart. Det behöver inte följa klassiska intro, vers, brygga, ref, vers osv men jag vill gärna att det ska kännas som det finns olika partier och att de är markerade. Hänger du med? Där handlar det om hela arret med alla instrument och sången, d v s vilken låtidé ni har.
Det var värst vad långt det blev. Ville bara hjälpa till lite.
--- Slut citat ---
Oskar får läsa det du har skrivit, han är själv medlem här. Så vitt jag förstår så vill du ha lite mer röstvariationer, att han ska använda en starkare röst. Eller har jag missuppfattat?
Vad det gäller strukturen så ska jag tänka på det du säger, men denna låt tänker jag inte göra om. Kan bli mitt nästa projekt att göra en med olika delar. En utmaning att få till snygga övergångar.
djonas:
--- Citat från: Zyan skrivet 24.02.2007, 04:21:47 ---
--- Citat från: djonas skrivet 24.02.2007, 04:07:37 ---Mixen låter ju nice nu. :)
Skön låt...men det visste du redan att jag tycker. ;)
--- Slut citat ---
Det är ditt solo som lyfter hela låten :)
--- Slut citat ---
Haha ok. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida