Forum > Demolåtar

Kornstad - The sweetest taste - New version 2010-10-23

<< < (4/7) > >>

spacetrucker:
Låter bra, luftigt och lätt. En liten invändning har jag dock, kan också bero på min a lurar men i alla fall, sången överröstas nästan av pianot på sina ställen :unsure:
I övrigt gillas detta :D

Space

Kornstad:
Oj vad många fina kommentarer!!  Har fullt upp ikväll så jag hinner inte svara på alla just nu, men lovar att svara under morgondagen.
Dock kan jag säga att låten inte är komplett i detta utförande utan jag har skrivit en vers och refräng till, plus att det skall komma ett litet annat stycke emellan.

Vill göra musik nu!!!... men jag hinner inte.

Tokai:
Stämningsfullt och väldigt bra
Mycket bra pianoljud, gillar bastonerna skarpt. Den där pianoslingan sätter sig i huvudet.
Gillar också speciellt stämsången.
Gillar däremot inte slutet. Även om det är en halvfärdig låt går det väl ändå att avsluta med ett utklingande ackord?
Men antar att du vill poängtera att låten inte är klar med att bryskt klippa av den i slutet?
Vadå hinner inte? Finns väl inget viktigare än att göra musik. Den kommer först, allt annat kan vänta :D

Marruschkka:
Vacker melodi från både piano och från dej, men ta upp dej själv lite mer sen, du drunknar lite ibland, synd.

Mycket snyggt, följer denna :)

/Marre

Kornstad:
Missade ju sista att skriva att det var en nyare version upplagd, vilket Eddi uppmärksamt skällde på mig för...   ;)
Nu kom jag äntligen på resten av låten och hur den skall vara upplagd och jag var tvungen att dra in det snabbast möjligt, fast jag egentligen inte borde idag....    Man lär sig inte av vad man skriver uppenbarligen...

VÄLDIGT snabbt inspelat så det skall fixas till massor sedan och bli en dubbel refräng oxå i slutet, men vad tror ni om själva grunden...och texten?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion