Forum > Demolåtar

Kornstad - The sweetest taste - New version 2010-10-23

(1/7) > >>

Kornstad:
Hallå där!

Lyssnade på "Chrome's" låt Anvil för ett tag sedan och blev oerhört inspirerad.
Detta alster dök upp och jag har jobbat oavbrutet hela kvällen men har fortfarande en hel del kvar.

Förkyld är man och mixen kommer ju inte i närheten av de "stora" killarna, men jag känner mig ändå rätt nöjd med detta hittills för att vara jag.  Frugans kommentar "vems låt är detta?" tog jag som en komplimang då jag försökte få lite annat sound och stil. Att hon dessutom gillade det blev ju en bonus.   ;)

Känns dock som att det "fattas" ngt i ljudbilden, men jag kommer inte på vad...
Vad tycks så här långt?

He struggles to wake up, thankful for each new day
He never believed, but now every night he prays
His body is a cage of pain but he shuts the door
And lives on the memories of times that will come no more.

So treasure the laughter and find the sweetest taste
Don’t let it falter and rush through your days in haste
Cause tomorrow could be too late..

Always too busy and every night working late
He sent out his daughter, she always seems to irritate
Too busy to notice her tears as he turns around
And slowly she leaves the room
Missing her dad
crying without a sound
and the years just disapeared

So treasure the laughter and find the sweetest taste
Don’t let it falter and rush through your days in haste
Cause tomorrow could be too late..

Harmonica mike:
Tjena.

Oj vad fint detta lät! Jag har glömt hur mycket bra musik som presenteras här på KR,och detta är inget undantag - grymt!

Mixen törs jag inte säga så mycket om,möjligen lite mer sång volym och ett närmande mellan sång och övrigt revermässigt så skulle jag njuta än mer..men det är ju jag det.Lite mer av samma rum för band å sångare alltså.

Mike

Eddi:
Det hörs inte att du är förkyld rösten går fram bra vattenfallet med pianot var häftigt men jag kan sätta en timlön eller så på att vissa toner ligger lite fel jaga och qvanta. Det som helt uppenbart saknas är ju det som du kanske inte hade tänkt att lägga till nämligen trummor eller rytm av något slag. Skitsnyggt detta - vill jag följa absolut. Ser att HM vaknat till också - kul!

Gurano:
Stämningsfullt med i princip bara sång och piano! Upplever dock som att sången har lite vassa zzzzz ibland - kanske beror det på ditt sångdelay (som jag uppskattar mindre, men det är en smaksak bara). Du har en behaglig röst trots din "förkylning".

Ha det gott
Gurano

Kornstad:
HM: Tjenare mannen, kul att höra ifrån dig! Jag tackar så mycket. Just det som du påpekar är ett av de största problemen jag brottas med för tillfället. Jag hittar inget delay eller reverb som jag tycker låter riktigt bra av de jag har tillgång till, eller så är det bara för att jag är helt grön på detta området. Tips på bra reverb?

Eddi: Hahaha...jag sätter inte emot! Jag valde medvetet att inte qvanta då jag aldrig i mitt liv skulle kunna spela det helt i takt och för att ha kvar den "realistiska" känslan i det så fick de ligga kvar som jag spelade dem. Jag vet inte, det kanske är fel, men det var så jag tänkte iaf.  Du har rätt även vad gäller trummorna, jag hade tänkt försöka klara mig utan allt för mycket trummor, men vi får väl se vart det tar vägen. Tack för komment!

Gurano: Tackar! Mmmm du reagerar också på delayet alltså....  Ja jag får försöka med ngt nytt helt enkelt. Skall även se över zzz också. Haha, ni låter tveksamma till att jag är förkyld?   ;)  Är inte så himla hes än lyckligtvis, men har förtvivlat svårt att hålla tonerna vilket hörs tydligast i början tycker jag. Skall dock göra nytt försök idag ändå.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion