Kompet låter riktigt tight och fint nu, men sången måste höjas rejält! 
HÖHÖ. tack asti
Fint -låter mkt Queenrÿche i första verrren. Inte fullt lika påtagligt i version 2....
I LIKE Queensryche!
Skriver medan jag lyssnar (saknar sången - är mitt första intryck)...
Men i övrigt då.. Älskar "baklängesgitarren". Tycker den ger en helt ny dimension till låten.. Sen som vanligt (i mina lurar) är Dina mixar grym!!
Som låtskrivare, sångare och musiker är Du såååå imponerande. Jag kan inte sluta imponeras av Din kreativa förmåga.. Du är (enligt mig, once again) i mångt och mycket ett musikaliskt geni.. Och det står jag för!!
Om Du nu bara berättar hemligheten bakom Ditt sångsound så kommer jag för all framtid att ge Dig bra kritik och köpa alla Dina plattor!!..
Men seriöst. Jag tycker helt enkelt (av det jag hört av Dig) att Du är grym... 
PS: Jag kanske ska tillägga att jag är heterosexuell och har en mycket vacker fru så detta är ingen kärleksförklaring i fysisk mening.. Bara några "väl valda" från en musikälskare.. DS
Shit mannen, vad ska jag säga. Vilka fina ord, blir lite mållös

, men det värmer oerhört, tack som fan. Blir skitglad

Beskrev sångljudet lite kort i någon annan tråd. Men det är inget märkvärdigt. Utgick från logics preset, sen har den ändrats lite med tiden. Det är dock logic-pluggar som används som oftast. Så jag vet inte hur hjälpsamt det är, men det borde gå att göra liknande inställningar i Cubase med.
Signalkedjan ser ut såhär:
-Logics EQ (highpass, skär bort basen under 100Hz)
-Logics Kompressor ( 5ms attack, 34 ms release, ratio 4-10:1,...)
-Logics Limiter (+5dB Gain, 2ms lookahead, -3.5dB output)
-Logics Ensemble (breddar ljudet, ger en känsla av dubbning, ger även ett luftigare sound)
-Space Designer (Reverb, använder oftast "hard ambience")
Så ser det ut. Alla parametrar är godtyckliga, men det är kring dessa värden jag alltid rör mig.
Så ser det ut iaf. Utöver detta så tillkommer automation för att lyfta fram stavelser/ord som fortfarande är för svaga. Samt att automatisera delay på vissa ord. Ibland kör jag ett väldigt snabbt 1/8-dels delay på sången med hela tiden, för att lyfta sången från resten av bandet, få fram den lite mer. Det hör man på den första demon här. Knappt hörbart, men det ligger där och förstärker.
babbelbabbel..
Jättesnyggt intro
Det här tungt och svart
Riktigt nice gura
Sitter som gjutet i betong
Kanske pianot skulle upp något
annars ... nu väntar vi bara på sången
Du har nog rätt där angående pianot. Kul att du gillar!
Provar lite olika grejer med sången, börjar väl känna mig redo för att försöka snart igen
Tack!