Forum > Demolåtar

Asti & CPG - Vision in my mind (ny version)

<< < (5/7) > >>

Wernborg:
Händelserik låt. Bra idé med trummorna fast dom blir ju liksom sådär tokhurtiga på fel sätt. Kompgitarren tycker jag tar över alldeles för mycket i ljudbilden. Minska lite av crunchdisten så spretar det nog mindre.

Bra sång.

Rattlesnake:
Nu låter det bättre. De nya trummorna ger ju en bild av hur det skulle kunna låta, men det låter otajt. Tycker fortfarande att basen inte heller ligger tajt. Men låten växer med fler lyssningar.  Nu kan jag lyssna på stråkarna också, och tycker de funkar.

Gillr inte gitarrerna till 100%. Tycker de saknar anslag framför allt.

Hoppas Mahan får till Trummorna. Det ska låta som om Loffe Carlsson eller Svante Thuresson satt vid trummorna! :D

Dividend:
Takten är helt konstig, alltså osynkad. Men kul med 6/8.

Hehe, det är ju riktigt bra. Slutet är gjutet!

Konstruktiv kritik, vore att fixa trummorna (låt mahan köra rasket, om han vill). Är rädd att det bryter av konstigt, om du kör egna trummor i refr? I övrigt är det ju en helskön låt, man ser trippande juveniler och blommor och en och annan kemist :)

En given nedladdning när den är färdig. Nattens skönaste lyssning faktiskt! :)

bjurte:
Bra låt med härliga harmisar,kan tycka att gurorna är lite vassa och tunna.
Däremot som Alla andra varit inne på Bas och trummor gör mig bara yr i mössan.. :rolleyes:
Dom spelar liksom någon helt annan låt,låt du Mahan banka lite,och lägg  om basen efter hans spel,
så kan det bli en riktigt höjdarlåt om du bara vässar ner gurorna lite.. ;)

asti:
Gurano - Ja, min trumprogrammering är nog lite av Mission Impossible!  :D
             Har inte tänkt på att sången skulle låta vass, däremot gitarrerna.
             Lyckades inte heller höra något klipp i slutet....ska kolla en gång till.

Wernborg - Har svårt att hitta ett passande, intensivt trumkomp i 6/8-delar utan
             att det blir för mycket. Det ska markera ju takten, men helst smälta in utan att dominera.
             Ska försöka få bort det vassa ljudet i gitarrerna!

Rattlesnake - När jag känner att trummorna är rätt så ska jag justera basen!
             Nu förlitar jag mig på Mahan!  :)

Dividend - Jag har bett Mahan att lägga trummor på hela låten, det blir säkert bäst!
             "Trippande juveniler och blommor och en och annan kemist"? Vad åt du igår kväll?  :)

Uriah - Du blev bara yr i mössan? Såg inga trippande juveniler?  :D
             Jodå, jag ska göra som du föreslår!

Tack allesamman för lyssning och bra tips!
/Asti (CPG hälsar)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion