Forum > Demolåtar

Gurano - Fjuuution

<< < (2/4) > >>

Gurano:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.10.2010, 07:48:49 ---Ja du, denhär var knepig. Å ena sidan gillar jag den men å andra sidan inte :unsure:
Som dagens utkast fungerar den nog utmärkt man jag är inte tillräkligt bra för att säga dig vad du borde göra med den.
På nåt sätt tror jag denna skulle fungera som filmmusik.
Space

--- Slut citat ---
Din ambivalens är förståelig då denna bit inte följer gängse struktur med vers-ref-vers-ref-solo...osv fullt ut. Men ibland är det bara nyttigt å kul att vidga å ändra strukturer - det tycker i alla fall jag :)
Hoppas att du gillade den mer än ogillade i alla fall  :)

Jag kan nog inte själv se filmmusik i det hela, men man upplever ju saker så olika..så varför inte.  :D

Tack för lyss å tyck
Gurano

Eddi:
Lyssnade lite snabbt och det är väl så att jag håller med övriga men vill peka på de höga tonerna att de lirar en annan låt om du ändrar dessa skalmässigt så får du ihop det bättre tror jag.

Marruschkka:
Jo...den fastnar ju den här slingan ;)Men i ärlighetens namn, första gången jag lyssnade lät det rätt rörigt och lätt dissonant, men andra gången så går den in, basen är cool oxå.

Skulle kunna vara nån bakgrundsmusik i nåt tv-program, ska nog ingen sång på här, då du redan har två melodier som spelar mot varann här :)

/Marre

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 15.10.2010, 08:44:04 ---Lyssnade lite snabbt och det är väl så att jag håller med övriga men vill peka på de höga tonerna att de lirar en annan låt om du ändrar dessa skalmässigt så får du ihop det bättre tror jag.

--- Slut citat ---
Jäpp en annan melodi än basen liras på de andra instrumenten, men det var liksom meningen...att de skulle snurra lite kring bastugget. men det bryter kanske för mycket mot det invanda! Ska se över det där med höga toner!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 15.10.2010, 09:31:47 ---Jo...den fastnar ju den här slingan ;) Men i ärlighetens namn, första gången jag lyssnade lät det rätt rörigt och lätt dissonant, men andra gången så går den in, basen är cool oxå.
Skulle kunna vara nån bakgrundsmusik i nåt tv-program, ska nog ingen sång på här, då du redan har två melodier som spelar mot varann här :)
/Marre

--- Slut citat ---
Jo håller med om att den kan upplevas rörig, men jag tror att du har helt rätt/gör rätt genom att ge den ett antal lyssningar...det är kanske då som bitarna faller på plats liksom. Man får inte glömma bort att detta är ett tidigt utkast å mixen suger än så länge.

Håller oxå med om att sång kan vara överflödig i låten. Melodierna som nu är dansar galant med varandra i mina öron :)

Tack båda för lyss å tyck
Gurano

Eddi:
Jorå jag vet att du söker andra melodislingor och ibland sitter de riktigt bra och ger en ny dimension men jag tycker inte att det gjorde det den här gån gen. Sluta för all del INTE med att göra som du brukar för oftast blir det bra och innovativt.Ditt sätt att blanda västerländskt med österländskt är skitbra rent utav om jag inte uttryckt det tidigare.
Rock on

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion