Forum > Demolåtar
Dividend - Charon's Ship (utkast)
Dividend:
Ny verre natten till 21/4... Nu slutar jag med denna. Tonat ned det pampiga pukorgierna...
---
Fick ingen respons på förra. och förstår kanske varför ;) Det var för typ 120 dagar till, som jag postade senaste verren...
Men nu tycker jag det funkar.
Åsikter, intressanta iakttagelser, upplysningar, pengar. ALLT är välkommet.... :D
Tack på förhand
mahan:
Oukki Per,
Första delen känns genast bekant och fin förutom:
Din sång har jag troligtvis prisat förr men ALLT är välkommet säger du,. Hur många pengar behövs för att slippa höra din sång? :D :D :lol: :P
Min fav. part 6:02 är stor och pompös, virveln eller är det virvelns kantslag som har lite onödigt knackigt sound, kunde vara mer djup virveltrumma.
Annan detalj: Saknar en cymbalcrash på 8:05 och 8:18 :D
Låten kunde väl sluta 9:20, hittar inte riktigt snöret som binder den första med den senare delen (9:25-11:57).
Tycker att den senare delen är lixåm en helt ny låt, väldigt fin även den. Eller kanske 12 minuter länns för långt?
Hoppas du hittar nån som vågar ta sig an sjungandet, inget lätt jobb mensann! :)
h. Johan
Emulator:
hoppla. en LÅNG ¨komposition minsann.
sången har mahan skrivit om, så det gör inte jag :rolleyes:
Annat intryck är att det verkar bra det andra, men har lysnat för få gånger för att skriva ngt vettigt.
tar ju en timme bara för att bilda sig en uppfattning :D
Återkommer sen.
PS. gör världen en tj'änst och posta "våren" som jag fick nöjet att provlyssna över msn idag. Mäkta imponerad av den.
återkommer.
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 20.05.2007, 21:34:13 ---Oukki Per,
Första delen känns genast bekant och fin förutom:
Din sång har jag troligtvis prisat förr men ALLT är välkommet säger du,. Hur många pengar behövs för att slippa höra din sång? :D :D :lol: :P
Min fav. part 6:02 är stor och pompös, virveln eller är det virvelns kantslag som har lite onödigt knackigt sound, kunde vara mer djup virveltrumma.
Annan detalj: Saknar en cymbalcrash på 8:05 och 8:18 :D
Låten kunde väl sluta 9:20, hittar inte riktigt snöret som binder den första med den senare delen (9:25-11:57).
Tycker att den senare delen är lixåm en helt ny låt, väldigt fin även den. Eller kanske 12 minuter länns för långt?
Hoppas du hittar nån som vågar ta sig an sjungandet, inget lätt jobb mensann! :)
h. Johan
--- Slut citat ---
Faktum är att början är ny komponerat ;) Men samma text ja. Angående sången kan jag sjunga POPmusik ganska hyfsat, men detta är SVÅR-sjunget som attans. Jag skall göra fler försök, och går det inte så får jag fixa nån klassiskt skolad. (Det gör jag nog i vilket fall.)
Den senare delen hör till det nykomponerade.
Ok, tack för dina synpunkter om cymbaler och allt. :) De är utskrivna på papper..
EMU: Ok, jag väntar på EMUs återkomst då ;) Våren är postad!
mahan:
Du har PM!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida