Forum > Färdiga produktioner
Asti - What if
mahan:
Tjou Asti!
Igen en helt fantastisk låt av dig! Komp o arr kör tillbaka till 80-talet, Paul McArtney typ, lugnt och behärskat. Din sång har alltid gillats och den sitter som schmäck även här. Mixandet kunde dock göras annorlunda (om jag själv gjorde det) med annan reverb och delay, men smak o tycke är väl en outömlig källa som kan diskuteras i det oändliga.
Låten får dock fulla fem stjärnor av Obbnäsgubben!
h. johan
asti:
--- Citat från: mahan skrivet 15.10.2010, 20:25:37 ---Tjou Asti!
Igen en helt fantastisk låt av dig! Komp o arr kör tillbaka till 80-talet, Paul McArtney typ, lugnt och behärskat. Din sång har alltid gillats och den sitter som schmäck även här. Mixandet kunde dock göras annorlunda (om jag själv gjorde det) med annan reverb och delay, men smak o tycke är väl en outömlig källa som kan diskuteras i det oändliga.
Låten får dock fulla fem stjärnor av Obbnäsgubben!
h. johan
--- Slut citat ---
Oj, det var skoj! (Rim :))
De flesta tycker jag använder för mycket reverb, men jag vill nog ha det så här. :)
Spännande med association till McCartney och inte Lennon - det var nytt! :wub:
Jättekul att du gillar låten! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
robc:
Skönt 60talssound. Vad anv du för stråkar/cello?
robc
Eddi:
Den är ju bara helt enkelt underbar denna - love and understanding..........
MaxB:
--- Citat från: asti skrivet 15.10.2010, 22:12:18 ---
--- Citat från: mahan skrivet 15.10.2010, 20:25:37 ---Tjou Asti!
...
Mixandet kunde dock göras annorlunda (om jag själv gjorde det) med annan reverb och delay, men smak o tycke är väl en outömlig källa som kan diskuteras i det oändliga.
...
--- Slut citat ---
Oj, det var skoj! (Rim :))
De flesta tycker jag använder för mycket reverb, men jag vill nog ha det så här. :)
Spännande med association till McCartney och inte Lennon - det var nytt! :wub:
Jättekul att du gillar låten! Tack för lyssning och kommentar!
--- Slut citat ---
Man hör troligen en liten eller stor skillnad på mängden reverb om man använder högtalare eller lurar.
Man kanske hör mer reverb i lurar än i högtalare.
Hur mixar du Asti, med högtalare?
Hur lyssnar du Mahan, i hörlurar? :unsure:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida