Forum > Färdiga produktioner
Asti - What if
asti:
--- Citat från: robc skrivet 17.10.2010, 00:51:05 ---Skönt 60talssound. Vad anv du för stråkar/cello?
robc
--- Slut citat ---
Tack! Jag använder EWQL Symphonic Orchestra Gold.
asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 17.10.2010, 00:58:51 ---Den är ju bara helt enkelt underbar denna - love and understanding..........
--- Slut citat ---
Vad glad jag blir! Tack Eddi!
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.10.2010, 09:34:11 ---
--- Citat från: asti skrivet 15.10.2010, 22:12:18 ---
--- Citat från: mahan skrivet 15.10.2010, 20:25:37 ---Tjou Asti!
...
Mixandet kunde dock göras annorlunda (om jag själv gjorde det) med annan reverb och delay, men smak o tycke är väl en outömlig källa som kan diskuteras i det oändliga.
...
--- Slut citat ---
Oj, det var skoj! (Rim :))
De flesta tycker jag använder för mycket reverb, men jag vill nog ha det så här. :)
Spännande med association till McCartney och inte Lennon - det var nytt! :wub:
Jättekul att du gillar låten! Tack för lyssning och kommentar!
--- Slut citat ---
Man hör troligen en liten eller stor skillnad på mängden reverb om man använder högtalare eller lurar.
Man kanske hör mer reverb i lurar än i högtalare.
Hur mixar du Asti, med högtalare?
Hur lyssnar du Mahan, i hörlurar? :unsure:
--- Slut citat ---
Jag mixar med hörlurar.
karl:
Kan det vara första gången jag hör dig sjunga på engelska ??? Låter bra rakt igenom...bra text bra feel bra allting...en enda nits...kanske för lååång upptakt till refrängen eller bryggan...annars kalas
Allt gott / karl
asti:
--- Citat från: karl skrivet 19.10.2010, 18:43:18 ---Kan det vara första gången jag hör dig sjunga på engelska ??? Låter bra rakt igenom...bra text bra feel bra allting...en enda nits...kanske för lååång upptakt till refrängen eller bryggan...annars kalas
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Jag hör att du legat lågt på KR ett tag! :D Har lagt upp en hel del låtar på engelska under de senaste 1 - 2 åren.
De flesta kanske som CPG & Asti.....
Det är ju inte direkt en övergång till refrängen, utan första "vändan" av refrängen. Men det kanske upplevs lite segt....?
Roligt att du gillar låten! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida