Forum > Färdiga produktioner

karl-Livets Virvlar

<< < (2/3) > >>

equality:
Innerlig och trovärdig musik som når fram mitt i vardagsstressen. Att du nu sjunger på svenska gör det hela än starkare. "Låt mig vara i den tanken som kan ge mig lite tröst" - vilken rad! Superfin låt och jag kan inte förmå mig att tänka på reverb, nivåer eller annat som tar fokus från känslan i låten.

karl:
Tack Gurano, Peter, Fuzzbub, martinm och eqality för lyssning...nytt firewirekort M-audio och spelar in både gitarr och sång samtidigt vilket jag aldrig gjort förut...mest för att få den direkta känslan.
Men det är inte helt avskärmat så det läcker sång över i gitarrmicken...hur gör ni? eller hur ska man göra om man vill allt på en gång?
Och kul att ni tycker om låten  B)

Allt gott / karl

91:an:
Låten lika bra som alltid från dej! Jätteroligt att höra, var så länge sen nu!  Det enda jag skulle ha synpunkt på är akustiken, nu låter det som du sitter i en stor plåttunna. Är det reverbet, låter nästan som flangereffekt?

Håkan Nilsson:
Väldigt fin låt som sagt. Bättre än det mesta de spelar i radio. Alla har sin blues, men inte alla berättar om den.
Sångljudet ja... Har du dubbat sången? Jag skulle ha tagit bort dubben isåfall, och bytt till nåt helt annat reverb. Jag tror att de flesta har spader över sin egen röst, därför drar man ner den i mixen, och/eller kamoflerar den i stora reverb. Jag typ hatar min egen röst när jag hör den, men många gillar den, och då helst nästan helt utan ekon o sånt.
Du kan säkert göra sången ännu bättre med ett torrare och närmare ljud.

Jag har testat att spela in sång o ak gitarr samtidigt, fick bra resultat när jag satte min mickscreen nere på gitarrmicken. Jag vred den då ett kvarts varv mot det normala när man sjunger i den, så att den ena "vingen" hamnar som ett lock mellan gitarr och sångmick. Problemet brukar väl vara att man får för mycket sång in i gitarrmicken, inte tvärtom. Med en mickscreen kan man komma en bit bort från problemet.

Väldigt vacker låt. Och text.  :rolleyes:

MaxB:
Gillar din första låt på länge på KR. Kul om inspirationen får mer plats i ditt liv och du kan dela med dig.
Jag gillar att du i sista raden i nån vers (eller refräng) hänger på orden så att de kommer precis lagom efter takt.
Det ger en skön personlighet i sången.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion