Kontrollrummet

Gurano - Happy days

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Här kommer en idé med lite gladare och drivande tempo som jag fick idag. Tja gladare enligt min smak då :)
Den kan kanske upplevas som lite tjatig men min tanke är att det måste sjungas på denna. Den slutar abrupt men det ska till ett annat stick mm.

Är det nåt att bygga på? Tankar och ideer mottages gärna.

Sättning
Trumma
Bas
Gitarr
Synth/orgel



Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_HappyDays.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 07.10.2010, 20:52:33 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ja, denhär va kul. Råkade sitta med gitarren i knät när jag lyssnade till denna. Kul att jamma till... om man nu kan kalla mitt snubblande på stärngarna att jamma :unsure:  Nå, strunt i det, det var ingen annan som hörde så jag jammade i alla fall :D.
Lite mer karaktär i trummorna och på med en melodislinga eller sång bara.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst kan bli nåt nu upplever jag det som ett långt intro och liksom i väntan på en till del - svårt o förklara men...
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjatig vet jag inte, men det är ju liksom ett komp bara. Den behöver en melodi för att bli en låt. Grunden låter fint tycker jag. Lyssnar i laptop, men jag tycker mig ändå höra att du fått till ett mer sammanhållet gitarrljud än vad du brukar ha.

Gitarrhooken är bra.

Rocka vidare.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja, denhär va kul. Råkade sitta med gitarren i knät när jag lyssnade till denna. Kul att jamma till... om man nu kan kalla mitt snubblande på stärngarna att jamma :unsure:  Nå, strunt i det, det var ingen annan som hörde så jag jammade i alla fall :D.
Lite mer karaktär i trummorna och på med en melodislinga eller sång bara.
Space
Kul att jamma till andra låtar - det brukar jag med göra - på så vis brukar jag få egna uppslag. Ska kolla över trummorna.

Javisst kan bli nåt nu upplever jag det som ett långt intro och liksom i väntan på en till del - svårt o förklara men...
Man upplever musik olika, det ä helt klart. Kanske att du upplever det som ett intro för att sången saknas. Jag tror att en sångmelodi (med go tex) skulle lyfta fram tugget på ett bra sätt

Tjatig vet jag inte, men det är ju liksom ett komp bara. Den behöver en melodi för att bli en låt. Grunden låter fint tycker jag. Lyssnar i laptop, men jag tycker mig ändå höra att du fått till ett mer sammanhållet gitarrljud än vad du brukar ha.
Gitarrhooken är bra.
Rocka vidare.
Jo den breda grunden är ett svängigt komp. Men en soloslinga finns i början och på slutet (elguran). Jag har medvetet lämnat den/kompet ganska tomt, för min tanke är att en sångslinga ska fylla ut och komplettera guratugget. Kanske så blir det bättre då?

Tacka alla för lyss å tyck
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vill höra sången också, kan bli bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Visst är harmisarna helt OK!!
Men det är inte lätt att tycka så mycket,känns alldeles för ofärdigt 'Bara komp' som någon skrev.
Trummorna är lite väl svaga kan jag tycka!! Annars funkar väl soundet oxo. 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


clavinova

  • Gäst
Hmm, får tidiga Gyllene Tider-vibbar av denna. Fråga inte varför. Och jag vet att det är lite av ditt adelsmärke men det kanske skulle passa med lite mer dynamik här och var?


Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Det är gitarrhooken som gör denna låten just nu, och den är riktigt bra.
Sång på låten så blir den såklart mer intressant än det är nu.
Håller även med att trummorna måste upp lite.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vill höra sången också, kan bli bra!
Bra? - Inte om jag sjunger ;)

Visst är harmisarna helt OK!!
Men det är inte lätt att tycka så mycket,känns alldeles för ofärdigt 'Bara komp' som någon skrev.
Trummorna är lite väl svaga kan jag tycka!! Annars funkar väl soundet oxo. 
Ska kolla över trummorna
"bara komp" funkar för mig då det är gitarrpop - vilket detta är för mig, men det ska ju naturligtvis på sång som fyller ut å kompletterar. Glöm dock inte bort att låten redan nu har en gurasoloslinga i början å i slutet (men den är väl så väl invävd i kompet att den smälter samman :huh:).

Hmm, får tidiga Gyllene Tider-vibbar av denna. Fråga inte varför. Och jag vet att det är lite av ditt adelsmärke men det kanske skulle passa med lite mer dynamik här och var?
Gyllene tider - hehe nä jag ska inte fråga. Vad menar du med dynamik här å var?

Det är gitarrhooken som gör denna låten just nu, och den är riktigt bra.
Sång på låten så blir den såklart mer intressant än det är nu.
Håller även med att trummorna måste upp lite.
Håller med om hooken - det är grejen i låten. Tror personligen att det kan bli bra med bra sång. Men utöver det så tycker jag att låten ska hållas nere....tja förutom extrasticket som ska till, kanske med något slags solo....vi får la se

Jag borde göra ett offentligt upprop å fråga om någon med bra popröst vill sjunga nåt bra :)

Tack alla för lyss och komment
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!