Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Dont You See
bjurte:
Tjabba,ja jag fick ju en förhandslyssning på denna,men jag kommer allvarligt talat inte ihåg vad jag skrev(Var antagligen ganska nerdrogad av 'Brudarna i vita rockar' just då :wacko: :huh:) Men nu är jag drogfri och nykter igen. ;)
Jo då för tusan detta funkar.
Metall??? Nja mera 'tunnplåt' än 'Blytackor' då da.. :D
Men en bra och Tung Pop/Rocklåt är det i alla fall.
Mixen skulle jag nog se över lite,basen måste upp,och gurorna sänkas lite.
MaxB:
Bra driv. Det här är inte sista låten du gör i den här genren! :lol:
I laptopens simpla högtalare låten sången lite högt i helheten.
Stöddig låt!
Eddi:
--- Citat från: Emulator skrivet 11.10.2010, 01:52:26 ---Så där skitmetal känns det ju inte :D
Men kul och egen eddirock! Andra versen kunde må bra av en riktig telefon-eq på rösten tycker jag, skulle låta coolt!
Mörka rösten i första versen (och senare) kunde må bra av en skvätt overdrive också :)Tycker sången överlag sitter bra till låten, men till nästa gång kanske ännu mer attityd, som man anar här.
Gillade detta. Visst, mer metal kunde det vara om du vill ha det mer metal, med lite mer rammsteingitarrer och så, men tycker annars att du hittat en liten egen nisch ändå.
Gör fler liknande!
--- Slut citat ---
Tack för lyss Emu - skitmetal vet jag inte riktigt vad det är men jag antar att du menar mer trashigare och njä gränsen för mig går nog ungefär här utan att göra avsteg från harmonierna. Den mörka rösten är redan nu vanställd med ADT, Compressor, Roomworks SE och Ampsimulator men du menar att man kan distorta lite till - ok ska kolla hur det blir. Rammstein har jag för mig kör med mer klockade ljud i sina genomtränganda guror - nja jag är nöjd om jag får en alldeles egen nish -tack för det :D
Eddi:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 11.10.2010, 08:38:20 ---Gillar´t oxå.
Bra tryck mina herrar :D
/Marre
--- Slut citat ---
Vi bugar och rockar :lol:
Eddi:
--- Citat från: asti skrivet 11.10.2010, 10:29:45 ---Bra ös och "stort" ljud! Tycker att sången är för mycket "mellanregister", lite åt telefonrösthållet.
Saknar också lite "botten" i ljudet, men det kan vara mina taskiga hörlurar på jobbet....
--- Slut citat ---
Ja det bidde mellanregister på denna och t.o.m. ett försök till ren telefonröst det handlar nog om att strupen inte är bra - fast jag misstänker att det inte låtit lika hyfsat om jag gett mig på de stora rösterna. Har nog svårt att få upp botten mer på denna så jag håller med om dina lurar :D Tack för tyck Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida