Kontrollrummet

Gurano - Fjuuution

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sättning:

elbas
guror
synth
trumpet
trummor


Hmmm - är detta för flummigt eller tycker ni att det funkar som dagens utkast?

Tacksam för tyck.

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Fjution.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 17.10.2010, 00:16:06 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jag vet inte...får inte riktigt grepp om denna faktiskt.
Basarna stjäl precis all plats i mixen som det är nu och allt det andra liksom bara låter vid sidan av.

Jag gillar basgången, men jag skulle nog velat sänka volymen på den en aning och ändra om övriga instrument så att de spelar "med" mer om du skall ha med dem. Nu jobbar basisten förtvivlat, men de övriga har fastnat och flyter bara på.

Lite mer aktiva trummor, en gura som lirar med och denna basen hade nog kunnat bli riktigt bra.  B)
Me, Myself & I


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
BAsgången kan du nog använda som grun i en låt. Men en annan låt :D Som du skrev blev det för flummigt, och kornstad satte nog fingret på spiken angående att övriga orkestern fastnat.


Men basgången va nice!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag vet inte...får inte riktigt grepp om denna faktiskt.
Basarna stjäl precis all plats i mixen som det är nu och allt det andra liksom bara låter vid sidan av.
Jag gillar basgången, men jag skulle nog velat sänka volymen på den en aning och ändra om övriga instrument så att de spelar "med" mer om du skall ha med dem. Nu jobbar basisten förtvivlat, men de övriga har fastnat och flyter bara på.
Lite mer aktiva trummor, en gura som lirar med och denna basen hade nog kunnat bli riktigt bra.  B)
Tja det e inte så mycket att få grepp om egentligen - bara dagens tidiga utkast. Jag hade faktiskt lagt på några guror som jag tyckte var lite tråkiga så jag tog bort dem. Men nu har jag lagt upp den versionen oxå, bara för skoj skull.

BAsgången kan du nog använda som grun i en låt. Men en annan låt :D Som du skrev blev det för flummigt, och kornstad satte nog fingret på spiken angående att övriga orkestern fastnat.
Men basgången va nice!
Personligen tycker jag det är bra när, som ni beskriver det, bandet fastnat, i mina öron dansar de rätt löst dock - men det är nog allt som oftast så att mina tidiga utkast upplevs som för röriga och flummiga (kanske alla mina alster i princip?).

** Jag har nu som sagt lagt upp den ursprungliga versionen med guror oxå utifall ni vill höra än värre flum :) - men då denna verkar vara för flummig så kommer jag inte att uppdatera med nyare versioner hädanefter - även då jag jobbar vidare med den.

Tack båda för lyss å tyck!
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ja du, denhär var knepig. Å ena sidan gillar jag den men å andra sidan inte :unsure:
Som dagens utkast fungerar den nog utmärkt man jag är inte tillräkligt bra för att säga dig vad du borde göra med den.
På nåt sätt tror jag denna skulle fungera som filmmusik.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja du, denhär var knepig. Å ena sidan gillar jag den men å andra sidan inte :unsure:
Som dagens utkast fungerar den nog utmärkt man jag är inte tillräkligt bra för att säga dig vad du borde göra med den.
På nåt sätt tror jag denna skulle fungera som filmmusik.
Space
Din ambivalens är förståelig då denna bit inte följer gängse struktur med vers-ref-vers-ref-solo...osv fullt ut. Men ibland är det bara nyttigt å kul att vidga å ändra strukturer - det tycker i alla fall jag :)
Hoppas att du gillade den mer än ogillade i alla fall  :)

Jag kan nog inte själv se filmmusik i det hela, men man upplever ju saker så olika..så varför inte.  :D

Tack för lyss å tyck
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lyssnade lite snabbt och det är väl så att jag håller med övriga men vill peka på de höga tonerna att de lirar en annan låt om du ändrar dessa skalmässigt så får du ihop det bättre tror jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jo...den fastnar ju den här slingan ;)Men i ärlighetens namn, första gången jag lyssnade lät det rätt rörigt och lätt dissonant, men andra gången så går den in, basen är cool oxå.

Skulle kunna vara nån bakgrundsmusik i nåt tv-program, ska nog ingen sång på här, då du redan har två melodier som spelar mot varann här :)


/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Lyssnade lite snabbt och det är väl så att jag håller med övriga men vill peka på de höga tonerna att de lirar en annan låt om du ändrar dessa skalmässigt så får du ihop det bättre tror jag.
Jäpp en annan melodi än basen liras på de andra instrumenten, men det var liksom meningen...att de skulle snurra lite kring bastugget. men det bryter kanske för mycket mot det invanda! Ska se över det där med höga toner!

Jo...den fastnar ju den här slingan ;) Men i ärlighetens namn, första gången jag lyssnade lät det rätt rörigt och lätt dissonant, men andra gången så går den in, basen är cool oxå.
Skulle kunna vara nån bakgrundsmusik i nåt tv-program, ska nog ingen sång på här, då du redan har två melodier som spelar mot varann här :)
/Marre
Jo håller med om att den kan upplevas rörig, men jag tror att du har helt rätt/gör rätt genom att ge den ett antal lyssningar...det är kanske då som bitarna faller på plats liksom. Man får inte glömma bort att detta är ett tidigt utkast å mixen suger än så länge.

Håller oxå med om att sång kan vara överflödig i låten. Melodierna som nu är dansar galant med varandra i mina öron :)

Tack båda för lyss å tyck
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jorå jag vet att du söker andra melodislingor och ibland sitter de riktigt bra och ger en ny dimension men jag tycker inte att det gjorde det den här gån gen. Sluta för all del INTE med att göra som du brukar för oftast blir det bra och innovativt.Ditt sätt att blanda västerländskt med österländskt är skitbra rent utav om jag inte uttryckt det tidigare.
Rock on
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Fräck låt som skulle behöva en kaxig sång!
Gillar det lite kaotiska, ostrukturerade!
Tycker basen saknar djup...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jorå jag vet att du söker andra melodislingor och ibland sitter de riktigt bra och ger en ny dimension men jag tycker inte att det gjorde det den här gån gen. Sluta för all del INTE med att göra som du brukar för oftast blir det bra och innovativt.Ditt sätt att blanda västerländskt med österländskt är skitbra rent utav om jag inte uttryckt det tidigare.
Rock on
Tack - vi får se vad som sker framöver

Fräck låt som skulle behöva en kaxig sång!
Gillar det lite kaotiska, ostrukturerade!
Tycker basen saknar djup...
Tack för att du upskattar - ska kolla på basens botten

Ha det gott båda
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
jISSES Gurano!
Nu har du tatt livet av låten med kompressorn, oj ojo oj...
Så lite lugnt med den spaken. Bra riffbörjan stundom men dom försvinner ju i ett hav av ljud... komp, stomp o pomp.... o ståt!
Hur som helst, härligt att du har energi med nya alster, keep them coming, i nåt skede så kan det nappa riktigt stort. And  then one thing....






..... sången my man! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
jISSES Gurano!
Nu har du tatt livet av låten med kompressorn, oj ojo oj...
Så lite lugnt med den spaken. Bra riffbörjan stundom men dom försvinner ju i ett hav av ljud... komp, stomp o pomp.... o ståt!
Hur som helst, härligt att du har energi med nya alster, keep them coming, i nåt skede så kan det nappa riktigt stort. And  then one thing....
..... sången my man! :D
h.  johan
hehe jäpp så e de!
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
jISSES Gurano!
Nu har du tatt livet av låten med kompressorn, oj ojo oj...
h.  johan
Hehe kanske har jag återupplivat den lite nu då all komprimering är borttagen?
Bättre?

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
jISSES Gurano!
Nu har du tatt livet av låten med kompressorn, oj ojo oj...
h.  johan
Hehe kanske har jag återupplivat den lite nu då all komprimering är borttagen?
Bättre?

Gurano

Mykke besser nu! :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
De olika delarna spretar lite.

Det händer mycket, men ändå lite. Upprepning är iofs tanken med musik.

Svårt att på en lyssning få ihop det hela till nåt slags helhet. Intressant dock, så jobbar du vidare på låten så får jag återkomma
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad robc

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 138
    • Visa profil
Oj, vilket gröt. Grymt basriff i alla fall. Här finns låtideer till fler låtar, lyssnar i laptop högtalare, så det är svårt att få grepp om allt i låten. På´t igen!

robc


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
De olika delarna spretar lite.
Det händer mycket, men ändå lite. Upprepning är iofs tanken med musik.
Svårt att på en lyssning få ihop det hela till nåt slags helhet. Intressant dock, så jobbar du vidare på låten så får jag återkomma
Jo nog spretar den lite - får se om stycket kan få styrfart vad det lider :)

Oj, vilket gröt. Grymt basriff i alla fall. Här finns låtideer till fler låtar, lyssnar i laptop högtalare, så det är svårt att få grepp om allt i låten. På´t igen!
robc
Kul att du gillar basen, för allt snurrar kring den liksom! Jäpp här e de mycke på en gång - men som Divid skrev så är det mycket fast ändå ganska lite. Lyssna gärna igen med stora högtalare. Men denna låt är bara ett mycket tidigt utkast - det får man inte glömma :)

Tack båda för lyss och tyck
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!