Forum > Färdiga produktioner

Strummindude - What Will It Take

<< < (3/4) > >>

Åsa:
men OJ va bra! Lite rockschlager!
Väldigt fint ljud, bra låt och sång som är sådär bra på riktigt!

Bra!!

Strummindude:
Hej! Och tack så mycket för de vänliga orden! :)

Gitarrerna? I vanlig ordning lade jag de akustiska gitarrerna först. De är tre genomspelningar på min Larrivee, närmickade med TSM-micken, till en trumloop bara, för att strukturera upp låten. På det la jag en bas som bara är lajnad rakt in i ljudkortet med lite kompressor och eq. Det är två elgitarrer lagda, bägge med Telecaster. En som spelar halvdämpade åttondelar rakt igenom låten och en som lägger mackor i refrängerna. Bägge är ampade med pluggar. Åttondelsgitarren med GreenMachineAmpII, preset "Clean Sparkle TT" och mackorna med Cubase inbyggda amp, där preseten heter "Classic Rock Combo" plus Cubase StudioChorus. Har säkert skruvat lite på stärkarna i bägge fallen. Distmackorna är eq:ade med hipass vid 120 Hz, 5 dB puckel vid 1,5 KHz och lite plus runt 7 KHz. Solot är lirat två gånger och dubbarna ligger utpannade 100 %. Även här Cubase inbyggda amp, med preset "Heavyrock-Rythm" som utgångspunkt. Solokanalerna är gruppade, och från den gruppen skickar jag en aning signal till en effektkanal där det ligger en Cloner, för att grumla skillnader i lir litegrann. Det var väl det hela, tror jag.

Rattlesnake:
Hoppsan,
här knallar ett färdigt proffs in på KR och bjussar på sina kunskaper! :)

Man slås ju direkt av kvalitén i detta, och allt jag har att säga bli bara petitesser. Spelmässigt låter allt kanon, gitarrerna är proffsklass. Sången ävenså, även om jag hörde något lite skrovliga biljud på de höga tonerna i första versen.

Trummor och bas låter rätt poddade och väldigt modernt. Men analyserar man det noggrannt så hör jag en ganska trist hihat och väl anonym bas. Men det är safe och väl i klass med det mesta man hör i radion. Körerna låter kanon men lider lite av att det är en person som sjunger då understämmorna låter så likt lead. Hade någon annan i din nivå sjungit dem hade det låtit guld.

Kul idé det där att göra ett album på en månad! Jag tackar för tipset! Blev så inspirerad när jag läste detta att jag har bestämt mig för att göra likadant, sätta 10 låtar på en månad! Men vete tusan om man kan vänta till februari...

robc:
Låter riktigt bra det här. Gott "King of hearts" stuk på låten. Sjunger gör du ju som en Tommy Funderburk oxå !

robc

Tokai:
Bra rockröst, hes och härlig
Spontant upplever jag det som att trumkompet kan ändras i refr (trean på virveln, istället för tvåan och fyran)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion