Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet " Fem Hav Och Fyra Floder "
asti:
Jag saknar ingenting! För mig huserar ni i en klass för sig här på KR. :wub:
Suveränt framfört på alla kanter, jättesnygg mix och härlig dynamik.
Underbar refräng med härliga växlingar mellan dur och moll.
Tycker också att texten är bland Stefans absolut bästa!
Åsa:
Men hej på er Wernborg, Emulator, Eko, Max B & Asti!
Det är ju så kul och häftigt hur musik tilltalar en på olika sätt, här är det verkligen två skilda läger - det är väl det som är tjusningen. Det finns nåt för alla :) Tack för att ni lyssnar och skriver! Jag hade själv mina funderar på om jag inte lät lite för oengagerad på refrängen men det vad det här uttrycket Freddy ville åt, och jag känner mig nöjd efter ett antal lyssningar -så då bidde det såhär :)
Texten är fantastisk, helst raderna: Ingen kan växa i skuggan av andra, ingen blir längre när någon hålls kort... vad säger man...? Otroligt bra skrivet... heder åt Stefan!
Ser fram emot att spela den här live!!
Tokai:
Mycket bra spelat det här. Gillar speciellt hur instrumenten uttrycker sig i betoningar (skapar bra dynamik)
Tycker inte låten känns enformig, "händelsefattig", det finns många bra variationer i musiken.
Själva låten är kanske inte så originell, men det är ju lite folkvisa över det hela och ska väl vara rätt så tradionell. En spännande kombination av Norden och en stänk av amerikansk country är det.
Lysande bra text av cykeln! Som asti skriver: "en klass för sig".
ydderF:
Men tusen tusen tack alla!! :wub:
Wernborg,
jag kan ju inte vara enig :)
Jag har spelat så bra och med så mycket innlevelse jag kan, och det samma har nog Åsa.
Som du själv skriver, så är nog inte detta din typ musik. Men tack för at du lyssna och kommenterade.
Emu,
kul at du gillar ljudet också. Igjen måste jag säga at det nya ljudkortet är en dröm.. ;)
Eko,
Bluegrass har sällan slagverk.. Tack för at du lyssnade.
Maxb,
Jag tror nog också at texten kunna sjungas av en mann, men det som gjör det hela lite utenom det vanliga,
är at det är en vacker tjej röst som sjunger texten. Det gjelder flera av Gränslands texterna.
Glad du gillar :)
Asti,
Dina ord värmer enda inn i själen.
Bara det at du och din fru kom på konserten i somras, är så otroligt smigrande.
Och det vitnar om at du värkligen bryr dig om sån här musik.
Tack tack tack :wub:
Tokai
Alt jag kan säga är att du har fattat poenget ;)
Tack :)
Strummindude:
Fantastiskt tajt lirat och inte minst arrat, och ett grymt bra sound på hela produktionen! Man kommer ju inte alls osökt att tänka på Union Station, och bitvis når detta upp till även en så hög standard. Kompositionsmässigt en aning enahanda, men det räddas till den största delen upp av ett dynamiskt arrangemang. Körsången kunde ha varit litet mindre av "alla ska vara med" för att istället lägga tyngdpunkten på ett bra, tätt och drivande körsound. Det hade lyft låten i mina öron.
Det händer lite konstiga saker i vänster kanal mot slutet av låten i mina referenslurar. Inga stora saker men jag tänkte att det vore värt att nämnas: Direkt efter breaket innan de avslutande refrängerna så kommer det ett klick vid ordet "floder" (2.52) ett knack vid "skepp" (2.59) och något sprakande som nästan låter som distorsion vid "kompassen" (3.04).
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida