Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet " Fem Hav Och Fyra Floder "
cykeln:
Måste bara få be att tacka för alla vänliga ord om texten
Den försöker ta upp ett allvarligt och "tungt" ämne - hur uppväxten är för många ungdomar idag.
Utlämnade till att klara sig själva, utsatta för mobbing, rädsla att var den man är, att skydda sig bakom hårda fasader ...
Trodde nog att det skulle vara svårt att tonsätta den och göra den till något lyssningsbart ... men där trodde jag fel!
Det är en ynnest att få leka med två så otroligt kreativa och duktiga (hittar inte rätt ord här - duktig är för beige) personer som Freddy och Åsa! Tack!
ps
Jag rekommenderar två liveupptagningar från Orsa-spelningen där man bl.a kan se Freddy i högform - visserligen inte Fem hav ... men outstanding mandolinsolos på Din egen chaufför och Mandolinen - finns på
http://www.youtube.com/user/Granslandet
Emlan:
Vilken fantastisk text!!
Jag vet inte vad jag ska skriva,
mer än att
det är otroligt, otroligt bra alltsammans.
Jag lyfter på hatten för denna text!
MikaelEdebro:
Bra lirat och en skön låt. Det är nog inget jag själv skulle lyssna på, men det skulle inte alls förvåna mig om ni skulle "slå igenom" med era låtar.
Kul med låtar som håller såpass hög standard rent inspelningsmässigt! :)
Jag saknar inte slagverk jättemycket, men jag tror knappast att det hade försämrat låten. Möjligtvis ngn slags djembe, congas, virvel osv. Bara för att det "vanligtvis" inte är slagverk i bluegrass behöver det ju inte betyda att det inte kan förhöja en låt! :P ;)
ydderF:
Emlan,
tusen tack för dom orden! Stefan blir nog extra glad nu ;)
MikaelEdebro,
vi har med slagverk live, faktisk, och flera låtarna som vi har lagt upp här på KR har det också.
Men jag tyckte at bass och mandolin var perk nog på den här.
Tack för lyssningen och tyckandet ;)
karl:
Har varit borta en längre tid härifrån men hört Gränslandet via fb och myspace och tycker verkligen att det börjar låta bra... ett rejält tryck allt...bra spelat, bra sång och stämmor...keep going...
Allt gott / karl B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida