Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet " Fem Hav Och Fyra Floder "
Åsa:
--- Citat från: Strummindude skrivet 03.10.2010, 18:13:52 ---Fantastiskt tajt lirat och inte minst arrat, och ett grymt bra sound på hela produktionen! Man kommer ju inte alls osökt att tänka på Union Station, och bitvis når detta upp till även en så hög standard. Kompositionsmässigt en aning enahanda, men det räddas till den största delen upp av ett dynamiskt arrangemang. Körsången kunde ha varit litet mindre av "alla ska vara med" för att istället lägga tyngdpunkten på ett bra, tätt och drivande körsound. Det hade lyft låten i mina öron.
Det händer lite konstiga saker i vänster kanal mot slutet av låten i mina referenslurar. Inga stora saker men jag tänkte att det vore värt att nämnas: Direkt efter breaket innan de avslutande refrängerna så kommer det ett klick vid ordet "floder" (2.52) ett knack vid "skepp" (2.59) och något sprakande som nästan låter som distorsion vid "kompassen" (3.04).
--- Slut citat ---
Hej du och Tack!!!
Bra öron har du, jag hör inte dom första grejerna du nämner men visst distar det till där på kompaSSen (till vänster).. hm..rackarns.. får se om Freddy kan lösa det. Kören håller jag med dig om men Freddy gillar det där :) Det är kanske föresten min körstämma där som distar? Det är lite känsligt nu när jag spelar in, mina grejer börjar ge upp är jag rädd :/
Jag tycker det är sånt skönt driv i låten, basen tuffar på, det händer mycket i bakgrunden liksom.. finns mycket att lyssna på. Såå snyggt spelat!
Dividend:
Bra sjunget, till en bra text. Bra lirat, fast lite förutsägbart. Musikalisk tautologi, eller vad man säger. Tårta på tårta, om det inte vore för introt.
Strummindude:
--- Citat från: Åsa skrivet 03.10.2010, 23:38:28 ---Hej du och Tack!!!
Bra öron har du, jag hör inte dom första grejerna du nämner men visst distar det till där på kompaSSen (till vänster).. hm..rackarns.. får se om Freddy kan lösa det. Kören håller jag med dig om men Freddy gillar det där :) Det är kanske föresten min körstämma där som distar? Det är lite känsligt nu när jag spelar in, mina grejer börjar ge upp är jag rädd :/
Jag tycker det är sånt skönt driv i låten, basen tuffar på, det händer mycket i bakgrunden liksom.. finns mycket att lyssna på. Såå snyggt spelat!
--- Slut citat ---
Hej Åsa! Ja, arrangemanget präglas av en spelglädje och lekfullhet som springer ur kärlek till sitt instrument och inspiration av sammanhanget det används i, upplever jag det som. Din sång förgyller förstås det hela med ett skimmer av kristall i en tolkning av ett stycke klasslyrik.
Mina öron är nog rätt ordinära, men lurarna jag lyssnade i (AKG 701) är extremt detaljerade. Det är dock verkligen finlir, de smådetaljer som jag nämnde, och inget att lägga ner en massa tid på. Spela in nytt material istället!
ydderF:
Strummingdude,
tack för detaljerat lyssning :)
Jag kan bara höra vad du menar på 3.04 och det är faktisk min röst som gjör en sprekk :D
Det ljudkortet ( Prism Orpheus ) är så detaljerat at om man tänker på at släppa en fis, så hör man det :D
Om det någon gång släpps kommersiellt så skal alt sånt fixas på.
Och igjen tack for at du lyssnade och glad för at du gillar!
Divi,
Tack för lyssningen och kommentaren :)
Rattlesnake:
Sången är kanske lite trevande i första versen. Men va fan, allt behöver inte vara helt perfekt, då blir det bara tråkigt.
Låter jättebra om allt. Hör inga artefakter förutom ett litet stämrasp på kompassen och ett vid exakt 70s. Men det är löjligt små detaljer i sammanhanget.
Det här är som allt annat ni har gjort lysande, och ger dessutom en väldigt skön livekänsla. Mixen är proffsklass, och det är ingen komplimang utan ett konstaterande.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida