Forum > Färdiga produktioner
1up-Mozarts förlorade son
1up:
LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP:
GENRE:
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:
FORMAT: mp3
Fokuserat stycke i Mozartstil. Först satsen för piano, den andra satsen stråkar. Forte.
Njut nu i helgen och låt vårkänslorna svalla!
Kram,
1up
V2 nu med stråkar! (19:e maj 10:20)
Dividend:
Låter onekligen Mozart, men du har saker för dig som inte mozart gjorde vad jag vet ;) Bra gjort iaf!
Stråkdelen låter mer mozart än cembalo (eller vad det skallföreställa)-delen, får för mig att den redan är gjord... Från symfoni nr 41 (jupiter) ??? ;) Nä, jag är långt ifrån säker
Betyg 5/5... för denna (innovativa) tolkning. :)
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 20.05.2007, 01:38:12 ---Låter onekligen Mozart, men du har saker för dig som inte mozart gjorde vad jag vet ;) Bra gjort iaf!
Stråkdelen låter mer mozart än cembalo (eller vad det skallföreställa)-delen, får för mig att den redan är gjord... Från symfoni nr 41 (jupiter) ??? ;) Nä, jag är långt ifrån säker
Betyg 5/5... för denna (innovativa) tolkning. :)
--- Slut citat ---
Kul du gillar!
Är faktiskt ingen tolkning :-o! Är ett originalverk! Edit: DU kanske menar "tolkning" som i att jag blivit inspirerad av Mozart? :P
Så tackar för 5/5 och går nöjt och äter upp en påse sega råttor! :D
Kram på dig din klassiska räv! ;)
Burnin Sven:
Det var en jäkla modern Mozart på min ära är det sväng trioler som dyker upp ibland. Vänsterhanden ska nog klinga ut lite längre, stråkdelen låter bra tycker jag kanske lite väl kort bara.
Göran
Emulator:
Jadu, Mozart möter robert wells :) finns lite svängiga nästan jazziga vägar i denna som väl knappt va uppfunna på mozarts tid :D
Stråkarna låter Adagio, av albinioni. Riktigt stämningsfullt.
Fast när låten börjar om känns den struttig :D när man trycke STOP och inte kör repeat låter det bättre.
fint verk, imponerande i all sin enkelhet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida