Forum > Färdiga produktioner
Then what
clavinova:
Låten är fortfarande bra men jag föll inte för "Lordislutet". Blir i mina öron för stora kontraster.
Wernborg:
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 13.10.2010, 00:58:57 ---GOOD GOD, MAN. That is amazing.... How the hell did you fit all that in the mix????
Freddy... Awesome. Just Awesome. :wub:
--- Slut citat ---
Pure luck I guess. :D
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 13.10.2010, 15:07:51 ---Låten är fortfarande bra men jag föll inte för "Lordislutet". Blir i mina öron för stora kontraster.
--- Slut citat ---
Inte i mina. :D
Rattlesnake:
Det låter i stort sett oförändrat i mina öron. Det är fortfarande lite "locket på" eller omastrat över hela ljudbilden. Som en lite torr, diskantfattig 70-talsskiva. Men balansen mellan instrumenten är vad jag kan höra perfekt.
Tja, monsterröst var väl inte det jag saknade på denna. Blir anakronistiskt på något sätt. Lordi... :lol:
Det som imponerar minst är fortfarande orkestern. Det är ganska mycket MIDI-känsla över den. Låter som det är samplingarnas fel snarare än programmeringen. Är det månne Edirol vi hör?
Dividend:
Förstod aldrig vad som var bra, men det behöver ju inte vara nåt dåligt i sig!
Julianna låter bra, wernborg låter mysko? Orkestern låter ännu mer mysko :) Ovanligt samplingsbibliotek + att stråket känns livlöst spelat? Staccatona funkar bäst, även om de inte låter som riktiga. Som kompositionsmässig helhet är det helt okej, maffigt, men fattar nog aldrig grejen.
Ungefär som jag stör mig på att mercury upprepar refrängen på låten "barcelona" (med sopranen) typ 3 ggr för mycket :) Det känns standard och oengagerat. Fast andra tycker annat!
Å andra sidan, tänker man queen, så får det hela en helt annan dimension, GÖR EN VIDEO! :)
Easy come, easy go, will you let me go?
Bismillah! No, we will not let you go
Let him go
Hittade inte videon med de där töntarna (nån film) så tog original-videon istället:
freddy:
Det är en bra låt detta, som jag sa tidigare. Vet dock inte om mitt skrän tillförde så mycket, om något så blir man väl alltid lite förvånad och överraskad :) Men det var väl Ws vision att det skulle vara så.
Förstår att det blir lite kontrovers när man slänger in growl i en "vanlig" låt på detta vis. Det är nog naturligt, blir inte lika lättuggat för alla.
Lordi känns som en naturlig referens för folk som har noll koll på genren :)
Mixen tycker jag låter bättre nu, renare och tydligare, saknar "draget" när hårdrockspartiet kommer. Det känns lite dämpat och lågt, men det är nog på bekostnad av helheten så att säga. Svårt att få ihop det på annat sätt skulle jag tro.
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 13.10.2010, 00:58:57 ---Freddy... Awesome. Just Awesome. :wub:
--- Slut citat ---
haha, thanks! Beware of the cookie monster :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida