Forum > Färdiga produktioner
Then what
Emulator:
I see a little silhouetto of a man
Scaramouch, Scaramouch, will you do the Fandango
Thunderbolt and lightning, very, very frightening me
(Galileo) Galileo (Galileo) Galileo, Galileo Figaro
Magnifico-o-o-o-o
I'm just a poor boy nobody loves me
He's just a poor boy from a poor family
Spare him his life from this monstrosity
More lyrics: http://www.lyricsfreak.com/q/queen/#share
Yllet:
Nu lyssnar jag iofs bara genom macbookens sketna små högtalare och: Det Låter bra.
Men jag tycker sången ska vara större och ha ett intressantare sound. Testa gärna dubbar, delay etc för att feta till det. Det är för torrt nu till denna storslagna ljudbild. Dessutom känns det som att sången "ligger på" och ändras i volym i någon vers? Mixen grötar lite för mycket. Överlag vill jag ha hela ljudbilden blötare och mer al'a queen etc.
Arret som sådant känns kanon.
/Jon
Wernborg:
--- Citat från: Kornstad skrivet 12.10.2010, 21:10:21 ---Får stämma in i hyllningskören. Grymt jobb i denna! :)
Kul att läsa kommentarerna och se hur olika referenser man har.
För egen del blev det en solklar mix av Meatloaf och tidiga musikalinspirerade stycken av Gamma Ray!
Lyssnar just nu i laptopväsen, men skall med stor förväntan hoppa ner i "studion" sedan och köra denna i monitorerna istället och njuta.
--- Slut citat ---
Tack så mycket. Jo, några timmar ligger det här nu. :D
--- Citat från: spacetrucker skrivet 12.10.2010, 21:31:45 ---Ja, vad kan man säga. Skitsnyggt, kanonbra, The show must go on.....
Där riktigt i börja fick jag för ett litet ögonblick en flashback av "While my guitar gently weeps"
Jag gillar partiet med dubbeltempo, bravo :D
Space
P.S. 10+ till Juliana
--- Slut citat ---
Kul att det funkar. Ajajaj, Beatlesreferenser. Det var inte bra. :D
--- Citat från: Yllet skrivet 12.10.2010, 21:58:37 ---Nu lyssnar jag iofs bara genom macbookens sketna små högtalare och: Det Låter bra.
Men jag tycker sången ska vara större och ha ett intressantare sound. Testa gärna dubbar, delay etc för att feta till det. Det är för torrt nu till denna storslagna ljudbild. Dessutom känns det som att sången "ligger på" och ändras i volym i någon vers? Mixen grötar lite för mycket. Överlag vill jag ha hela ljudbilden blötare och mer al'a queen etc.
Arret som sådant känns kanon.
/Jon
--- Slut citat ---
Försökt fixa till sången med kompressor för att jämna ut. Kommer i nästa mix. Kanske att ytterligare dubbar skulle förbättra, men jag hoppar över det denna gång. Tack för bra feedback. Blött ner något mer också.
Ny mix coming up ....
Wernborg:
Version 2 (2010-10-12)
Fått Growl-sång av Freddy. Kan höras i slutet strax före dubbeltempodelen och även i densamma.
Fixat lite dubbelnoter på stråkarna i sticket.
Ökat komprimering på sång för att jämna ut.
Yttepytte mer reverb på sången.
Lagt eq på master och ökat lite i diskanten.
Fördelat frekvenserna bättre mellan bastrumma och bas förhoppningsvis.
Humaniserat oboen på slutet?
Lite reverb på mastern för att binda ihop.
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/Wernborg_Then_what_20101012.mp3[/mp3]
Wernborg feat. Julianna & Freddy - Then What
BaconMcMuffin:
GOOD GOD, MAN. That is amazing.... How the hell did you fit all that in the mix????
Freddy... Awesome. Just Awesome. :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida