Kontrollrummet

Glenn - Floating Into Space

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elvin

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
LÅTNAMN: Floating Into Space
ARTIST/GRUPP: Glenn
GENRE: Poprock
LÅTLÄNGD: 3:40
KOMPOSITÖR: Glenn
PRODUCENT: Glenn
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
OMSLAG: nej

Hej,

Forsta egna laten fran vart coverband Glenn! Kritik pa rubbet (garna komposition och mixning) hade vart kul.

Laten ar inspelad vid min "studio" som vid tillfallet bestod av ett Soundblaster X-Fi ljudkort samt en billig kondensatormick jag inte vet namnet pa. Gitarr och bas ar Guitar Rig och trummorna Addictive Drums. Inspelad och mixad i Cubase och sedan mastrad en svang i Reason.

Ha det!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Låter lite The Levellers tycker jag - trevligt!
Här kommer en första respons från mig: kan inte förlika mig med trummorna - låter väldigt pressade ljudmässigt (åtminstone i mina lurar). Du ska kanske sänka mastervolymen lite, eller nåt, då det distar smått på några ställen. Utfejdningen tycker jag är för lång (smaksak dock).

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Elvin

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Tackar for svar! Det hela ar mycket riktigt ganska hart pressat vad jag kan minnas, och trummorna ar nog det som tagit mest stryk. Sen ar det en Addictive Drums-preset som ar i stor sett oforandrad med vilket gor att det inte smalter in riktigt i mixen. Ett av mina forsta seriosa mixningsprojekt, ska skaffa ordentliga monitorer till nasta gang :)

Sjalv tycker jag att det fattas vissa frekvenser, i mellanregistret nagonstans. det later lite "dimmigt", nar sangen kommer in blir det battre.

...och nu nar du sager det ar utfejdningen i langsta laget, haha... minns att vi satt i en halvtimme minst och forsokte fa den ratt, och anda blev det inte 100. Lite kul att nagot sa trivialt kan vara sa svart :)



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej svejs.

Jag skriver under på guranos kommentar.Sen tycker jag att det var tight och bra lirat.Låten kommer att växa med lite bättre trumsound.Har du AD så är det ju inga problems,grym plugg!

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja trevligt har ju nämnts och det är ju vad låten utstrålar trevlighet, skönt flyt etc. men vid 130 på KR-spelaren sackar alltihop av någon anöledning jag tror att 8-delar på HiHaten skulle skärpa upp det hela därifrån men det är något mer som inte är bra i de lägre registren runt 130 basen kanske??
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Elvin

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Tackar Mike och Eddi, trumsoundet alltsa... Ska tanka pa detta!

Angaende laga frekvenser sa kan det nog mycket val vara basen som spokar, har inte mixen har sa jag kan tyvarr inte testa... Sjalv tycker jag dessutom att arrangemanget inte kanns helt 100 alla ganger, lite "klossigt" med olika bitar som inte riktigt passar ihop.