Forum > Demolåtar

MaxB - Mr M

<< < (3/4) > >>

MikaelEdebro:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.09.2010, 14:20:48 ---Det finns på Lises myspace-sida under länken Videos. Ljudet är inspelat via digitalkamera (därför ligger det under Videos).
Hennes gitarr var inte stämd i Am, bara nästan... så jag skrev ner ackorden, då jag lyssnade på hennes gitarrspel.
Hörs det att hon börjar med Am?

http://www.myspace.com/lisebugge

--- Slut citat ---

Lises version börjar ju faktiskt på bess. :P ;)
Vacker låt och fin cover av Max. Ni borde slå era huvuden ihop och göra en mer seriös version.

MaxB:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 27.09.2010, 17:36:03 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 27.09.2010, 14:20:48 ---Det finns på Lises myspace-sida under länken Videos. Ljudet är inspelat via digitalkamera (därför ligger det under Videos).
Hennes gitarr var inte stämd i Am, bara nästan... så jag skrev ner ackorden, då jag lyssnade på hennes gitarrspel.
Hörs det att hon börjar med Am?

http://www.myspace.com/lisebugge

--- Slut citat ---

Lises version börjar ju faktiskt på bess. :P ;)
Vacker låt och fin cover av Max. Ni borde slå era huvuden ihop och göra en mer seriös version.

--- Slut citat ---

Hon känner sig mer hemma och trygg i det musiklandskap Freddy (ydderF) hanterar och levererar. Det skulle jag också göra om jag hade möjlighet.
Och jag tycker samtidigt, precis som du, att hon ska prova nya utmaningar.
Men den här tar jag inte längre än så här.

Marruschkka:

--- Citat från: uriah skrivet 27.09.2010, 00:13:30 ---vilken soft och härlig låt du fått till här!
Jyst gura sound/spel som faktiskt påminner om Knofler en aning. B)

--- Slut citat ---

Medhåll..lite Brothers in Arms tycker jag, fast ändå eget.

Detta är jättefint, så soft med din gitarr och mellotron.

Snygg melodi här av dej Lise :rolleyes:

Bra jobbat här MaxB

Skulle vara skönt med lite sång här oxå..

/Marre

badlands:
Lyssnade precis igenom denna och ska försöka samla tankarna...

Första tanken blir åt film-musik hållet, får vibbar av ett ledmotiv till någon djup kärleksfull drama film...

Vackert och mycket väl sammansatt av dig Max.
Detta är inte riktigt min typ av musik men jag kan förstå vad den innebär och åter iegn... Det är vackert !

Mycket bra Max !!!

MaxB:
uriah, Eko, Markus Broberg, mixuz, Jonte, Lise B, MikaelEdebro, Bass, Marruschkka och badlands, tack för lyssning och kommentarer.

Det känns märkligt att det blir sån respons på något jag i lördags morse bestämde att jag inte skulle göra. Men sen på lördagskvällen inspirerades jag av Missing Pieces spelning på China Station och bestämde att jag ville prova att följa tonerna i Lises sång, så gott det går. Det blev som det blev och det får räcka så.
Tack för fina ord! Dags att gå vidare, jag ska finna den rena Knopfler-själen i mig...  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion