Jag är smått skeptisk till idén då jag tror att de flesta som pysslar med elektronisk musik klarar sig rätt bra hemma framför datorn. Men om du tror på idén så är det bara att köra.
Ett tips är ju att kontakta något av de dussintals studieförbunden och höra om de har möjlighet att bidra ekonomiskt, förutsatt att deras cirkelverksamheter kan bedrivas i lokalerna.
Personligen hade jag nog fegat ur och börjat i lite mindre skala. Oavsett hur mycket du än planerar kommer det alltid att dyka upp oförutsedda problem under vägen, som kan få stora konsekvenser när man multiplicerar med åtta.
Sorry, vill inte slänga grus i din idémaskin. Hoppas allt går som på räls! 
Jovisst många klarar sig nog bra hemma. Men jag riktar mig till folk som arbetar på en lite mer professionell nivå. Vissa kanske inte vill dedikera halva av sin trånga 1:a till en studio med en massa utrustning och vill ha ett ställe där de kan få göra musik utan att störa grannar. Typ som jag

Har funderat på att börja i mindre skala, problemet som finns då är ju att det inte blir tillräckligt lönsamt. Hyran är ju oftast högre när man hyr smått och sen så blir det inte så stora inkomster med småskaligt. Jag vill ju sluta jobba i service branschen och bara arbeta med sånt jag tycker är kul!

Men visst jag kommer vara försiktig. Än så länge så är jag ju bara på idéstadiet och mycket kommer nog ändras innan jag sätter igång. Planen är att sätta igång nästa år. Och javisst kommer saker gå snett. Jag vet vilken pain in the ass det var att bara bygga en studio haha.
Cirkelverksamhet verkar vara en bra idé. Har ju hört talas om det. Ska nog kolla upp det lite noggrannare.