Kontrollrummet

Cut Me Loose

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Joxade till en låt som jag bestämde mig för att för skoj skull försöka göra så schysst jag kan med dom medel som står till buds,
d.v.s. hemdator o.s.v. 
Än så länge är det jag själv som gjort allt utom det eminenta basspelet som IKEN här på
kontrollrummet har lagt.  Riktigt schysst om ni frågar mig.  Riktiga trummor är på gång och sen skall jag försöka
hitta en bättre sångfågel.  :)   
Edit [Har inte fattat hur man laddar upp demos hit än  :wacko: så jag kör på länk: ] Kanske fungerar nu tack vare Max.  Tack för hjälpen!

[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Cut%20Me%20Loose2.1.mp3[/mp3]
Tyck gärna till och kom med förslag/synpunkter!
« Senast ändrad: 28.09.2010, 12:15:21 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag fattar inte genren och hör inte texten men gillar ändå på nåt sätt. Bra gitarrspel och förstås bra bas.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter som en blivande dänga - har ett bra tugg tycker jag - sången bör förbättras, men du letar ju en sångfågel såg jag!
Lite enformig låt dock. Kanske att du behöver slänga in mer solo, både tidigare och efter det solo som nu finns - finns utrymme för det.

Kan bli riktigt bra

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jag fattar inte genren och hör inte texten men gillar ändå på nåt sätt. Bra gitarrspel och förstås bra bas.

Tack tack. :)   Jo det var tänkt att det skulle låta lite som tidiga Wilco och Drive-By Truckers ungefär och det är
väl lite countryrock, americana, typ.   Texten i verserna blev rätt komprimerad och med min obefintliga sångteknik
blir det lite sludder här och där...  men som sagt, det kommer förhoppningsvis att bli bättre!

Låter som en blivande dänga - har ett bra tugg tycker jag - sången bör förbättras, men du letar ju en sångfågel såg jag!
Lite enformig låt dock. Kanske att du behöver slänga in mer solo, både tidigare och efter det solo som nu finns - finns utrymme för det.

Kan bli riktigt bra

Ha det
Gurano

Nice! Bra idé med mera gitarrsolo ;)  det kan det bli!  Har fått förslag på att slänga in både munspel och hammond också.  Kanske funkar!
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citera
Har inte fattat hur man laddar upp demos hit än  wacko så jag kör på länk:
http://dl.dropbox.com/u/10482850/Cut%20Me%20Loose2.1.mp3

Klicka på blå högtalare ovanför meddelandefältet och klistra sen in internet-länken du har, så bli det som i Kodstycket:
Kodstycke: [Välj]
[mp3=200,20,0,center]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Cut%20Me%20Loose2.1.mp3[/mp3]
så blir det så här:
[mp3=200,20,0,center]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Cut%20Me%20Loose2.1.mp3[/mp3]
om du ändrar center till left i koden, blir det så här:
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Cut%20Me%20Loose2.1.mp3[/mp3]

Jag tycker inte du behöver kicka sångaren, ge honom mer övning så är han inte bara bra tonsäker utan skitbra samtidigt. Sångaren fungerar absolut. Helt och-hej låt men det blir lite enformigt efter ett tag. Kanske kortare eller något annat innehåll som bryter av det här.
Munspelssolo skulle också funka.

Är gitarrerna stämda lite över Em? På pianot bredvid mig känns det inte right on Em G...
« Senast ändrad: 27.09.2010, 21:22:25 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Jag gillade gitarrsolot. Bra ljud i gitarren.. Skippa sista sångversen och låt sologitarristen komma in igen.  Ös på och fade out. Tycker jag.
« Senast ändrad: 27.09.2010, 21:58:41 by mixuz »
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hittig låt.

Kommer ju lyfta ordentligt med riktiga trummor.

Gitarren är lätt ostämd. Framgår med oönskad? tydlighet i början speciellt.

Tycker att låten är nån minut för lång med tanke på att den kör på i samma stuk och dynamik rakt igenom.

Bra. Kul och höra med trummis sen också.

 :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Dropbox var ju en hit! skall lyssna lite senare på den andra hiten  :D
« Senast ändrad: 28.09.2010, 11:45:58 by Clemens »


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Bra synpunkter!   
Jag får nog skämmas lite för det kan vara så att det är en aning ostämt p.g.a. av att jag lade om ett gitarrspår efteråt utan att
kolla stämningen...  Det skall fixas till pronto! 

Ska fibbla lite med mer gitarr och kanske förkorta låten lite alt. lägga in en brygga.   Stay tuned!
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Dropbox var ju en hit! skall lyssna lite senare på den andra hiten  :D

Dropbox funkar fin-fint! :) 
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Dropbox var ju en hit! skall lyssna lite senare på den andra hiten  :D
Dropbox funkar fin-fint! :) 

Filsync and sharing files at no cost?
Initiate us!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Dropbox var ju en hit! skall lyssna lite senare på den andra hiten  :D
Dropbox funkar fin-fint! :) 

Filsync and sharing files at no cost?
Initiate us!

Ladda hem DropBox på www.dropbox.com   :blink:  och följ instruktionerna.   :D
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Dropbox var ju en hit! skall lyssna lite senare på den andra hiten  :D
Dropbox funkar fin-fint! :) 
Filsync and sharing files at no cost?
Initiate us!
Ladda hem DropBox på www.dropbox.com   :blink:  och följ instruktionerna.   :D

No cost? Cut me in on this.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Håller nog med det mesta i övriga inlägg - bra gitarr och bas,
låten lite för lång. Vad gäller sången tror jag det är betoningarna/fraseringen
som kunde förbättras, sångrösten tycker jag inte det är nå´t fel på.
Det blir lite "styltad" och snabb sång nu. Försök håll ut mer på valda stavelser.
Tycker att sången är för mycket panorerad till vänster, som det låter i mina högtalare.
Med riktiga trummor och "slipad" sång kommer det här att låta fint!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Håller nog med det mesta i övriga inlägg - bra gitarr och bas,
låten lite för lång. Vad gäller sången tror jag det är betoningarna/fraseringen
som kunde förbättras, sångrösten tycker jag inte det är nå´t fel på.
Det blir lite "styltad" och snabb sång nu. Försök håll ut mer på valda stavelser.
Tycker att sången är för mycket panorerad till vänster, som det låter i mina högtalare.
Med riktiga trummor och "slipad" sång kommer det här att låta fint!

Jag tackar för tipsen och tar åt mig. Det kommer en del ändringar på trumversionen helt klart.
Dock kanske sångrösten blir densamma eftersom den verkar funka. :)
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tycker det inte direkt låter country eller countryrock. Kanske för mycket dist på guran i såna fall, låter mer skramlig rock. Men det är helt ok.
Kanske lite tjatig. Och lite för lång som sagts. Här tycker jag det inte gör så mycket allt inte är perfekt här och var, lite otight ibland, stämsång inte i perfekt pitch och så. Men rätt kul att lyssna på.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Tycker det inte direkt låter country eller countryrock. Kanske för mycket dist på guran i såna fall, låter mer skramlig rock. Men det är helt ok.
Kanske lite tjatig. Och lite för lång som sagts. Här tycker jag det inte gör så mycket allt inte är perfekt här och var, lite otight ibland, stämsång inte i perfekt pitch och så. Men rätt kul att lyssna på.

Tjena och tack för synpunkterna!  Jo, det kanske inte är countryrock direkt men ändå lite åt amerikanahållet, fast skramligare.  Vet inte riktigt själv. :)    Jag har lagt nya gitarrer, förkortat och försökt att sjunga in lite bättre men har åkt på förkylning :( så det får bli omtagningar innan en ny version kommer.
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Countryrock? Ja, jag kan nog höra lite Lynyrd i gitarrrytmen.
Jag tror du har potential till att få till en bra sång själv på den här. Gillar din röst, tycker faktiskt den påminner en del om en viss Jimi när han sjunger "all along a watchtower". Men det låter som att du har en billig handhållen mick som du nästan sväljer, och att du står i ett rum fullt med kuddar. Låter också som att texten inte riktigt sitter i första versen. Så både mickteknik och inspelningsförutsättningarna kan nog förbättras.

Trummorna skulle bytas ut? Det blir nog bra, för dessa drunknar helt i refrängerna. Låter ändå rätt bra i verserna.

Jag hör en hel del digitalknaster här och var, mest på refrängerna. Överstyr du månne mastern? Kolla upp det inför nästa mix.

DON'T PANIC


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Countryrock? Ja, jag kan nog höra lite Lynyrd i gitarrrytmen.
Jag tror du har potential till att få till en bra sång själv på den här. Gillar din röst, tycker faktiskt den påminner en del om en viss Jimi när han sjunger "all along a watchtower". Men det låter som att du har en billig handhållen mick som du nästan sväljer, och att du står i ett rum fullt med kuddar. Låter också som att texten inte riktigt sitter i första versen. Så både mickteknik och inspelningsförutsättningarna kan nog förbättras.

Trummorna skulle bytas ut? Det blir nog bra, för dessa drunknar helt i refrängerna. Låter ändå rätt bra i verserna.

Jag hör en hel del digitalknaster här och var, mest på refrängerna. Överstyr du månne mastern? Kolla upp det inför nästa mix.

Jösses, imponerande slutsatser måste jag säga.  Först, tack för det positiva med sången.  Ska försöka få till det.  Sen till sanningarna. Jag hade bara tillgång till en riktig plastig skit-mick, sjunger väääldigt nära och allt är inspelat i sovrummet (kuddarna).  :)    Har jobbat lite med första versen som jag också tycker är den sämsta även om det måste göras om på andra ställen dessutom. 
Som lök på laxen är mastern överstyrd på ett par ställen  :wacko: (nybörjartabbe och pinigt!).  Ordnar det på nästa version.     
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Riktigt bra. Inte så mycket country i mina öron.

Refrängen funkar. Dynamiken lite likartad. I övrigt helt okej!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Lynyrd och Jimi.... inte vet jag... Jag hörde Neil Young & Crazy Horse här. Skulle lyssna en gång till men nu startar inte KR-spelaren :unsure:
Hur som helst. Med lite fix som tidigare nämnts blir detta bra. Sången gillar jag däremot som den är

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Neil Young-vibbar för mig!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Bra låt som fan, skönt medryckande gung. Och sången tycker jag var hur skitbra som helst! Kanske ratta till lite annat ljud så den går fram lite tydligare. Som i alla mixar kör gitarren över nästan allt, och mest försvinner trummorna. Det är alltid lika, så det kanske ska vara så på inspelningar? trummor kanske är skamligt och bör döljas så mycket det går? Live i PA brukar det alltid vara tvärtom, gitarren stängs helt enkelt av ut i PAt och trummorna får låta 10 ggr så mycket som resten. Förutom riden, den hörs inte heller.  B)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Lynyrd och Jimi.... inte vet jag... Jag hörde Neil Young & Crazy Horse här. Skulle lyssna en gång till men nu startar inte KR-spelaren :unsure:
Hur som helst. Med lite fix som tidigare nämnts blir detta bra. Sången gillar jag däremot som den är
Space
Neil Young-vibbar för mig!
Bra låt som fan, skönt medryckande gung. Och sången tycker jag var hur skitbra som helst! Kanske ratta till lite annat ljud så den går fram lite tydligare. Som i alla mixar kör gitarren över nästan allt, och mest försvinner trummorna. Det är alltid lika, så det kanske ska vara så på inspelningar? trummor kanske är skamligt och bör döljas så mycket det går? Live i PA brukar det alltid vara tvärtom, gitarren stängs helt enkelt av ut i PAt och trummorna får låta 10 ggr så mycket som resten. Förutom riden, den hörs inte heller.  B)


Me Like! :D   Neil Young är min husgud så jag tackar ödmjukast!    Har dock inte försök låta på ngt. speciellt sätt utan bara spelat på. 
   Ja gitarrerna kanske är lite för höga som du säger.  Jag är ju gitarrist vilket kanske förklarar saken.  Skall tänka på det dock inför nästa mix.  Måtte denna efterhängsna förkylningen släppa någon gång!     Stay tuned!  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Får lite 'Two princess'(vad hette dom nudå?? :huh:) vibbar
Ja ja det var ju en bra låt,detta oxo! bra lir och basspelet måste hyllas.
Kanske någon vers för lång och gurasoundet var lite för stökigt för låten(tycker jag)
Skulle själv dragit ner lite på disten och försökt få det mer 'Dynamiskt'
du vet,lite småskitigt ibland och så fullt ös på andra delar..Blir lite jämntjockt som det är nu..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Får lite 'Two princess'(vad hette dom nudå?? :huh:) vibbar
Ja ja det var ju en bra låt,detta oxo! bra lir och basspelet måste hyllas.
Kanske någon vers för lång och gurasoundet var lite för stökigt för låten(tycker jag)
Skulle själv dragit ner lite på disten och försökt få det mer 'Dynamiskt'
du vet,lite småskitigt ibland och så fullt ös på andra delar..Blir lite jämntjockt som det är nu..

Menar du Spin Doctors gamla slagdänga månne?     <_<

Ok, inga trummor ännu men en del uppdateringar har det blivit.  Har lagt om gurorna (samt bytt en till LP från tele), höjt nivån och sjungit om (i en bättre mick) förhoppningsvis mer avslappnat fast med lite förkylning kvar, förkortat lite genom att ta bort den sista "förrefrängen", lagt en liten gitarrsnutt efter sista refrängen och så har jag distat ner lite. 
Antagligen kan det fortfarande vara så att en del vill ha mer dynamik dock.  En smaksak.   
Jo en sak till, jag har tagit bort en hel del burkeffekt på sången så att den riktiga rösten kommer fram mer.  Bättre eller sämre, jag vet inte... 
Tyck till och kom med tips!   :)    /JEH

[Edit] Ny version med ngt mindre stereobredd.  [/Edit]

[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Cut%20Me%20Loose2.6.mp3[/mp3]

« Senast ändrad: 09.10.2010, 13:34:17 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Den nya versionen låter klart bättre. Både gitarrljud och sångljud är bättre.
Och även jag får Neil Young vibbar av detta, sången behöver du heller inte skämmas över, den funkar jättebra.
Detta gungar på bra, försök få någon att lägga stämmorna på sången så låter det ännu mer live.
Bra jobbat !


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Den nya versionen låter klart bättre. Både gitarrljud och sångljud är bättre.
Och även jag får Neil Young vibbar av detta, sången behöver du heller inte skämmas över, den funkar jättebra.
Detta gungar på bra, försök få någon att lägga stämmorna på sången så låter det ännu mer live.
Bra jobbat !

Pjuh! Tack för positivismen,jag var riktigt nervös när jag lade upp den nya versionen. Det känns bättre nu.  :)   
Bra idé med att ta med någon som får lägga stämmor. Det ska göras!    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Håller med kpinnen. En sak dock som, ja, kanske närmast förbryllar mig... eller nåt. Jo, alltså, i högtalare låter detta bra på alla sätt och jag gillar Neil Young känslan i denna låt... men då jag tar på mig lurarna, få får jag en, vad skall vi säga, en känsla av att sväva mitt i ingenstans. Jag får en känsla att allt är panorerat antingen till vänster eller till höger. Jag finner inget där i "mitten" som jag kan stöda mig på liksom. Kan hända jag är helt ute och cyklar här men så känns det  :unsure:  Men det är ju bara petitesser, låten är bra och sången också trots att du inte verkar nöjd själv. Kör hårt :D

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Håller med kpinnen. En sak dock som, ja, kanske närmast förbryllar mig... eller nåt. Jo, alltså, i högtalare låter detta bra på alla sätt och jag gillar Neil Young känslan i denna låt... men då jag tar på mig lurarna, få får jag en, vad skall vi säga, en känsla av att sväva mitt i ingenstans. Jag får en känsla att allt är panorerat antingen till vänster eller till höger. Jag finner inget där i "mitten" som jag kan stöda mig på liksom. Kan hända jag är helt ute och cyklar här men så känns det  :unsure:  Men det är ju bara petitesser, låten är bra och sången också trots att du inte verkar nöjd själv. Kör hårt :D
Space

*host* det kan nog stämma att jag glömde panorera in gitarrerna.  :wacko:   Brukar separera dom när jag lyssnar och sen
ta in dom så det ska jag rätta till!   Tack för att du hörde det!  /JEH

[Edit] Ordnat! (förhoppningsvis).  Lade in den ovanför.  [/Edit]
« Senast ändrad: 09.10.2010, 03:36:27 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Håller nog med det mesta i övriga inlägg - bra gitarr och bas,
låten lite för lång. Vad gäller sången tror jag det är betoningarna/fraseringen
som kunde förbättras, sångrösten tycker jag inte det är nå´t fel på.
Det blir lite "styltad" och snabb sång nu. Försök håll ut mer på valda stavelser.
Tycker att sången är för mycket panorerad till vänster, som det låter i mina högtalare.
Med riktiga trummor och "slipad" sång kommer det här att låta fint!

Jag tackar för tipsen och tar åt mig. Det kommer en del ändringar på trumversionen helt klart.
Dock kanske sångrösten blir densamma eftersom den verkar funka. :)

 ;)
Ta sången själv Bub,det funkar,kaaanske för många ord på nått ställe,men som den låter nu så funkar den kanon! ''Telefonljudet'' gör det hela lite mer intressant liksom......Vi träffas ju lite då och då,men Välkommen hit ! :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Countryrock? Ja, jag kan nog höra lite Lynyrd i gitarrrytmen.
Jag tror du har potential till att få till en bra sång själv på den här. Gillar din röst, tycker faktiskt den påminner en del om en viss Jimi när han sjunger "all along a watchtower". Men det låter som att du har en billig handhållen mick som du nästan sväljer, och att du står i ett rum fullt med kuddar. Låter också som att texten inte riktigt sitter i första versen. Så både mickteknik och inspelningsförutsättningarna kan nog förbättras.

Trummorna skulle bytas ut? Det blir nog bra, för dessa drunknar helt i refrängerna. Låter ändå rätt bra i verserna.

Jag hör en hel del digitalknaster här och var, mest på refrängerna. Överstyr du månne mastern? Kolla upp det inför nästa mix.



lite som rattle, och även W skrivit tycker jag. Stämda gitarrer, bra sång, bra sångeffekt och bra trummor, så funkar det :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Countryrock? Ja, jag kan nog höra lite Lynyrd i gitarrrytmen.
Jag tror du har potential till att få till en bra sång själv på den här. Gillar din röst, tycker faktiskt den påminner en del om en viss Jimi när han sjunger "all along a watchtower". Men det låter som att du har en billig handhållen mick som du nästan sväljer, och att du står i ett rum fullt med kuddar. Låter också som att texten inte riktigt sitter i första versen. Så både mickteknik och inspelningsförutsättningarna kan nog förbättras.

Trummorna skulle bytas ut? Det blir nog bra, för dessa drunknar helt i refrängerna. Låter ändå rätt bra i verserna.

Jag hör en hel del digitalknaster här och var, mest på refrängerna. Överstyr du månne mastern? Kolla upp det inför nästa mix.



lite som rattle, och även W skrivit tycker jag. Stämda gitarrer, bra sång, bra sångeffekt och bra trummor, så funkar det :)

Tjena! Tack för lyssningen.  På den senaste versionen ovan är det rätt mycket som är omgjort ifrån den första versionen som jag postade. Jag hoppas att man inte hör några ostämda gitarrer åtminstone. ;)  Båda kompgitarrerna är omlagda (den ena var ngt. ostämd)  och sången i verserna är ny, samt körerna (där det var en del knaster).   
Jag är dock medveten att det finns mera skräp att åtgärda...      /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Countryrock? Ja, jag kan nog höra lite Lynyrd i gitarrrytmen.
Jag tror du har potential till att få till en bra sång själv på den här. Gillar din röst, tycker faktiskt den påminner en del om en viss Jimi när han sjunger "all along a watchtower". Men det låter som att du har en billig handhållen mick som du nästan sväljer, och att du står i ett rum fullt med kuddar. Låter också som att texten inte riktigt sitter i första versen. Så både mickteknik och inspelningsförutsättningarna kan nog förbättras.

Trummorna skulle bytas ut? Det blir nog bra, för dessa drunknar helt i refrängerna. Låter ändå rätt bra i verserna.

Jag hör en hel del digitalknaster här och var, mest på refrängerna. Överstyr du månne mastern? Kolla upp det inför nästa mix.



lite som rattle, och även W skrivit tycker jag. Stämda gitarrer, bra sång, bra sångeffekt och bra trummor, så funkar det :)

Tjena! Tack för lyssningen.  På den senaste versionen ovan är det rätt mycket som är omgjort ifrån den första versionen som jag postade. Jag hoppas att man inte hör några ostämda gitarrer åtminstone. ;)  Båda kompgitarrerna är omlagda (den ena var ngt. ostämd)  och sången i verserna är ny, samt körerna (där det var en del knaster).   
Jag är dock medveten att det finns mera skräp att åtgärda...      /JEH


Ja, tänkte mest på sångeffekten nu. Tror du kan ta sången lite närmre lyssnaren, lite torrare?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Countryrock? Ja, jag kan nog höra lite Lynyrd i gitarrrytmen.
Jag tror du har potential till att få till en bra sång själv på den här. Gillar din röst, tycker faktiskt den påminner en del om en viss Jimi när han sjunger "all along a watchtower". Men det låter som att du har en billig handhållen mick som du nästan sväljer, och att du står i ett rum fullt med kuddar. Låter också som att texten inte riktigt sitter i första versen. Så både mickteknik och inspelningsförutsättningarna kan nog förbättras.

Trummorna skulle bytas ut? Det blir nog bra, för dessa drunknar helt i refrängerna. Låter ändå rätt bra i verserna.

Jag hör en hel del digitalknaster här och var, mest på refrängerna. Överstyr du månne mastern? Kolla upp det inför nästa mix.



lite som rattle, och även W skrivit tycker jag. Stämda gitarrer, bra sång, bra sångeffekt och bra trummor, så funkar det :)

Tjena! Tack för lyssningen.  På den senaste versionen ovan är det rätt mycket som är omgjort ifrån den första versionen som jag postade. Jag hoppas att man inte hör några ostämda gitarrer åtminstone. ;)  Båda kompgitarrerna är omlagda (den ena var ngt. ostämd)  och sången i verserna är ny, samt körerna (där det var en del knaster).   
Jag är dock medveten att det finns mera skräp att åtgärda...      /JEH


Ja, tänkte mest på sångeffekten nu. Tror du kan ta sången lite närmre lyssnaren, lite torrare?

Aha! Nu hajar jag.  :wacko:   Tog bort rätt mycket effekt från första mixen men visst finns det "mån" för det fortfarande.  Jag ska kolla vad jag kan göra.  Är man ett Flash and the pan - fan så är man...  =P   
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed