Forum > Färdiga produktioner
Eko - The Boogie (f.d. Rockandtroll)
bjurte:
Härligt jam där!!
Gillar Gitarrsoundet (POD/Toneport va?) vilken förstärkare/högtalare använder du ?
Basen är lite för hög bara och av trummisen hörs i stort sätt bara virveln..
Eddi:
--- Citat från: uriah skrivet 26.09.2010, 11:36:03 ---Härligt jam där!!
Gillar Gitarrsoundet (POD/Toneport va?) vilken förstärkare/högtalare använder du ?
Basen är lite för hög bara och av trummisen hörs i stort sätt bara virveln..
--- Slut citat ---
Nu blir det nördinfo här: Jag kör med en 1990 Brit J-800-stärkare och en 4/12 Brit Celest T-75s eller enklare 80´s Metal Rythm med öppnad Delay. Trummorna är DFH labbar just nu med att få ner det i SD men har inte lärt mig riktigt hur man saftar v-kaggen så vete sjutton om det blir bra.
Tack för övriga tänkvärda mixeri-råd.
Eddi:
Det blev en jamsöndag det här, med en hel del hjälp från Bjurte har jag fått Superior att låta bra mycket bättre än DFH (tycker jag i alla fall) slängde på en slasksång och ett ännu slaskigare munspel :D
bjurte:
--- Citat från: Eko skrivet 26.09.2010, 14:02:41 ---Det blev en jamsöndag det här, med en hel del hjälp från Bjurte har jag fått Superior att låta bra mycket bättre än DFH (tycker jag i alla fall) slängde på en slasksång och ett ännu slaskigare munspel :D
--- Slut citat ---
Helt klart mer tryck på den Trummisen. :lol:
Jyst låt oxo.. B) Rock on!!
Men vad hände där på slutet?? Dog alla samtidigt... :D
MaxB:
Hehe, ett städat munspel också, kul! Bra med sång. Sången borde smutsas ner med lite rördist eller så, egentligen munspelet också.
--- Citat från: uriah skrivet 26.09.2010, 14:11:21 ---Helt klart mer tryck på den Trummisen. :lol: Jyst låt oxo.. B) Rock on!!
Men vad hände där på slutet?? Dog alla samtidigt... :D
--- Slut citat ---
Bandmättnad?
:unsure: :unsure:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida