Kontrollrummet

djonas - Cohen Says Stand Up

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Mycket proffsigt och suveränt gitarrlir!
Jag blir dock lite sjösjuk av den svajiga synthen ,t.ex efter 290 sekunder.
Kan inte hitta något att anmärka på i mixen.
Kanske det skulle bli lite mer variation om det fanns ett eller ett par lugna partier
för att sedan bygga upp mot slutcrecendot...?
Lite för mycket ös hela tiden i mitt tycke för en nästan 6 minuter lång låt.
Men det är väl så ni ungdomar vill ha det.  :)
Verkar som att synthen sticker lite i ögonen på folk haha.
Yes full ös hela tiden haha de e fint de. ;)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Snyggt intro. Bort med synten. Eller sänk?

Nä fan. Gillar inte alls att synten tar huvudrollen med temat. Men det är nog mest soundet jag stör mig på. Det lever inte, tycker att ett syntljud behöver andas också. I anslag och vibrato och ton. (tex. freq och resonans)

Black hole sun-soundet på guran är fett.

Arret är ju grymt bra. Liksom mixen.
Haha det blir rätt komplicerat att ändra på ljudet för "synthen" är en blandning av tre olika ljud...ibland 2 st osv.
Roligt att du gillar arret...var själv lite osäker ett tag men nte nu längre. :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Helt otroligt bra! gillar synthen! Påminner lite om Roine Stolt, Flower Kings, Agents of Mercy och Kaipa  i vissa harmonisvängar..men du spelar fasen bättre!  :D
Yes gött att DU gillar synthen haha! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Oj då.. Jag som inte ens gillar instrumentala låtar, men här saknade jag inte sången alls.. Jösses Eulalia.. Faan så bra detta är.. Vilket ös, vilket lir.. Suuuuper.. Oj oj.. Hogge är imponerad!!
 :wub: :wub: :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Oj då.. Jag som inte ens gillar instrumentala låtar, men här saknade jag inte sången alls.. Jösses Eulalia.. Faan så bra detta är.. Vilket ös, vilket lir.. Suuuuper.. Oj oj.. Hogge är imponerad!!
 :wub: :wub: :wub:
Haha tack så mycket Hogge! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Blir så lycklig. Att det finns så jävla många sjukt talangfulla människor överallt är ju helt magiskt!
Det här fick mig att tokdigga stenhårt och ångra rejält att jag sket i att öva gura =)
Kan inte kommentera mer än att jag saknade sång en del. Samtidigt var det en så intressant lyssning att man kanske skiter it =)