Tips för framtiden är att repa och sjunga mycket till metronom samt att lägga ett trumbeat först och sjunga och spela till det för att få det hela tajt.
Så istället för att hacka på mig om att jag är offbeat och andra grejer, hjälp mig istället! Jag vill bli MYCKET bättre än vad jag är just nu! 
Att tala om att du är offbeat är verkligen inte att hacka. Det är att tala om att något är fel. Du fick dessutom två tips på hur du kan bli bättre. Genom att öva till metronom och att spela till trummorna vid inspelningstillfället.
Lycka till.
Okej det kanske är din syn på saken men jag har hört i varenda sång jag har lagt upp här samma sak. Allt är Offbeat. Jag spelar allt till trummorna. 
Alltså, offbeat är ju inte en fråga om smak eler tyckande, det är väl det enda man faktiskt rent objektivt kan skriva.
Nu har jag lyssnat.
Förutom offbeatandet då, så känns mixen lite ojämn.
trummorna kunde få lite mer liv. Mer variation, kanske lite mer kompressor & en gnutta reverb.
Pianot tycker jag kan få ligga kvar och spela ackord. det känns som låten slutar med pianot nu om du fattar hur jag menar, och stråkarna låter för trista för att hålla uppe hela arret. Sen hörde jag inte nån bas? (lyssnar i skräphögtalare, kan bero på det)
ta en vers och en refräng, posta här efter att ha meckat, så hjälps vi åt att fixa till det! Nu verkar det nästan som om du spelar in i daw till trummor som inte ligger i projektets tempo, så kvantisering och dylikt inte funkar?
Sången låter lite för nära, och varierar i volym.
Ett tips där: EQ som du ger 3-4 db push runt 300 hz, samt runte 2-4 kHz, rulla av med högpassfilter vid 100 Hz, och lågpass över 12 Khz till att börja med. Ta sen en kompressor, ratio 5:1
Lägg sedan på reverb på sången och mixa in. Det är ganska hård komprimering på 5, men det blir enklare att mixa.
Vilken kvalitet hade mp3an du bounceade ut nu?
Låten som sådan är inte mindre bra än nån annan, tänk inte på det alls. Här får du bara massa mix/produktionssynpunkter, sen när det låter bra, tycker man väl till om låten

Keep it up!