Kontrollrummet

Bjurte&Maria - Dreamare

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
LÅTNAMN: Dreamare
ARTIST/GRUPP: Bjurte&Maria
GENRE: Pastell PopRock
LÅTLÄNGD: 5:10
KOMPOSITÖR: Bjurte&Maria
PRODUCENT: Bjurte&Maria
EV. MEDVERKANDE: Bjurte&Maria (Tack Larsson för Vocoder filerna)
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Äntligen!! Efter 7 sorger och 5 bedrövelser (ungefär)  :wacko: :D
Var tänkt att bli en sommarplåga,men fingrar ur led,ben som inte ville vara med,hårddisk-krasch och en mustsugande värme,som satte stopp för inspirationen,så det får bli en Höstvärmare istället :lol:
Men vafn.. är det här då??
Jo det första vi gjorde var att låta 'Uriah' ta en välbehövlig 'Timeout' så han får ladda sina hårdrocksbatterier.
Sedan skickade vi ner Bjurte i källaren för att leta upp något använbart i säcken av halvfärdiga porta-inspelningar från mitten av 80:io talet.
Han komm upp med några guldkorn som vi tycker borde få färdigställas(allt naturligtvist nyinspelat)
Spraya upp frillorna så kör vi. B)

   
« Senast ändrad: 18.10.2010, 00:10:07 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låten har en atmosfär av typ några 10-tal år sedan - vilket är kul.
Trevlig låt och bra sång, men jag tycker att Marres sång är lite för låg i förhållande till övrig musik - upp med den så den hörs ordentligt tycker jag.

Tänkte skriva att jag saknade ett gitarrsolo men så kom det ett vid 250 på spelaren :). Bra driv från 219 men jag skulle önska ett solo el. spännande riff lite tidigare än 250. Gitarrfiguren mellan 219 - 250 är enligt min smak lite för låg i ljudbilden och så konkurerar den lite med Marres sång här (smaksak bara).

Tja det var bara lite tankar från mig

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


freddy

  • Gäst
Jafan, känns dock mer rock än pop tycker jag. Saknar något som drar igång på refrängen, ett lyft, sången känns även lite ofokuserad/oengagerad på refrängen, annars bra.

Tror du skulle kunna göra denna i rock-version med. Med mer ös på refrängen, varför inte dubbeltempo, en krystad rockstämma oktaven högre och distade ösgitarrer. :) Men dit kanske du inte vill gå.

Mixen känns balanserad. Bra jobbat.


asti

  • Gäst
Skön låt! Snyggt arr och mix. Gillar speciellt stråkarna.
Marres sång är för låg, framför allt i verserna! Kanske är tonarten lite låg...?
Kunde tänka mig något som kunde läggas till i refrängen för att ge mer "tryck",
t.ex en distad, plockande elgitarr....
Bra ös när det drar igång vid 220 sekunder!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Låten har en atmosfär av typ några 10-tal år sedan - vilket är kul.
Trevlig låt och bra sång, men jag tycker att Marres sång är lite för låg i förhållande till övrig musik - upp med den så den hörs ordentligt tycker jag.

Tänkte skriva att jag saknade ett gitarrsolo men så kom det ett vid 250 på spelaren :). Bra driv från 219 men jag skulle önska ett solo el. spännande riff lite tidigare än 250. Gitarrfiguren mellan 219 - 250 är enligt min smak lite för låg i ljudbilden och så konkurerar den lite med Marres sång här (smaksak bara).

Tja det var bara lite tankar från mig

Ha det gott
Gurano

För mej känns det som den andas 70-tal..vissa harmer påminner mej lite om Abba, men mer rockigt detta-slut på jämförelser här ;)

Den var skoj att sjunga, fick använda en del magstöd att komma ner på de lägsta tonerna, men sånt är bara utmanande! Jag tycker nog nivåerna är bra här, men nu när du skriver att det låter lågt, kanske har med dovhet att göra på de lägre sångpartierna?
Tack för fin feedback :D

Jafan, känns dock mer rock än pop tycker jag. Saknar något som drar igång på refrängen, ett lyft, sången känns även lite ofokuserad/oengagerad på refrängen, annars bra.

Tror du skulle kunna göra denna i rock-version med. Med mer ös på refrängen, varför inte dubbeltempo, en krystad rockstämma oktaven högre och distade ösgitarrer. :) Men dit kanske du inte vill gå.

Mixen känns balanserad. Bra jobbat.

Ibland önskar jag att man hade en kör-tjej som jag bara kunde beordra att lägga den högsta tersen/kvinten, för min limit är uppnådd i tonhöjd här, men jag är rätt nöjd med att kunna lägga oktaver, blir rätt kul effekt :P Visst är det en bra låt!  Poprock kanske ligger närmast till hands, som genre då. Visst skulle det vara kul att höra den här i hårdrocksformat-oxå :D Tack Freddy för synpunkter. Och du: nog var jag fokuserad, speciellt på skrik-delen..I promise..kämpade på rätt ordentligt där, men det kanske inte märks, ha ha ;) Håller oxå med dej om att det är en bra mix av Uriah.


Skön låt! Snyggt arr och mix. Gillar speciellt stråkarna.
Marres sång är för låg, framför allt i verserna! Kanske är tonarten lite låg...?
Kunde tänka mig något som kunde läggas till i refrängen för att ge mer "tryck",
t.ex en distad, plockande elgitarr....
Bra ös när det drar igång vid 220 sekunder!

Ja, Uriah är duktig som fasiken, jätteroligt att jobba med för det finns en bredd här som tilltalar mej mycket; inte bara fast i hårdråkkar-facket; det är flexibelt det!

Visst, det krävdes en del att ligga stabilt på de djupa tonerna, och som sagt, om tonarten hade höjts så hade jag inte kunna lägga en oktav högre, det är ju synd tycker jag. Så den får vara så här, gillar kontraster mellan mörkt och ljust. En distad gitarr i det höga registret skulle nog lyfta det här ännu mer..kanske nåt att tänka över? Tack Asti, bra synpunkter :)


TackUriah för en bra låt att jobba med :rolleyes:
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Låten har en atmosfär av typ några 10-tal år sedan - vilket är kul.
Trevlig låt och bra sång, men jag tycker att Marres sång är lite för låg i förhållande till övrig musik - upp med den så den hörs ordentligt tycker jag.

Tänkte skriva att jag saknade ett gitarrsolo men så kom det ett vid 250 på spelaren :). Bra driv från 219 men jag skulle önska ett solo el. spännande riff lite tidigare än 250. Gitarrfiguren mellan 219 - 250 är enligt min smak lite för låg i ljudbilden och så konkurerar den lite med Marres sång här (smaksak bara).

Tja det var bara lite tankar från mig

Ha det gott
Gurano

Ja kanske att verssången ska upp pytte-pytte,fast jag ska nog prova att 'vässa' den lite först.
Den där gitarrfiguren du pratar om ska jag nog ta bort(kanske spara den första?)
Ang. ett solo/spännande riff lite tidigare så nej..Det är en av ursprungstankarna bakom låten,att den ska gå i ett ganska maklig lunk,fram till slutrefrängen(Som ett litet musikaliskt KinderÄgg alltså :lol:)
Låten/grundutkastet skrevs ju för ca:25 år sen och jag ville få det att låta som jag tyckte då..
Tack för tyck,det fick mig att tänka till och tänka om! ;)   
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jafan, känns dock mer rock än pop tycker jag. Saknar något som drar igång på refrängen, ett lyft, sången känns även lite ofokuserad/oengagerad på refrängen, annars bra.

Tror du skulle kunna göra denna i rock-version med. Med mer ös på refrängen, varför inte dubbeltempo, en krystad rockstämma oktaven högre och distade ösgitarrer. :) Men dit kanske du inte vill gå.

Mixen känns balanserad. Bra jobbat.
Okey då PoP med Rocksvans.. :lol:
Och du sätter nageln rätt i ögat.... Så var det tänkt från början.
Slutrefrängen var tänkt med tuggande Metall guror och en Hårdrockssångare med klämda bollar :D
Fick inte till gitarrsoundet som jag tänkt,så det fick bli denna kompromiss.
Dessutom har jag hört att den där Axl lär vara så dryg! :lol:
Du fick mig oxo att tänka om,nu ska jag sätta mig ner och göra om den rockiga slutrefrängen till 'Den Hårdrockande'
slutrefrängen.... Detta var ju bara första utkastet.....
och ofokuserad Ref.sång njaee,det är ju lite det man gillar med Marres sång lite improvisation och blåa glidningar
hennes signum liksom och som jag gillar.
« Senast ändrad: 24.09.2010, 08:56:48 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skön låt! Snyggt arr och mix. Gillar speciellt stråkarna.
Marres sång är för låg, framför allt i verserna! Kanske är tonarten lite låg...?
Kunde tänka mig något som kunde läggas till i refrängen för att ge mer "tryck",
t.ex en distad, plockande elgitarr....
Bra ös när det drar igång vid 220 sekunder!
Få se här - Distad Gura i ref :check.
 - plockgura i densamme : check.
Dom kanske är för låga?? ska prova att höja dom en aning då!
Fast ni har nog alla lite rätt! Det blir lite tomt när Refrängen går i gång efter bryggan,kanske någon plingeplång synth??
Får prova lite.
Se där,ytterligare en konstruktiv åsikt som jag kan åtgärda,Kanoners..
Det kommer nog att bli ett par allternativa versioner på denna innan den hamnar i 'Färdiga'  :lol:
« Senast ändrad: 23.09.2010, 09:57:18 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte

Ja, Uriah är duktig som fasiken, jätteroligt att jobba med för det finns en bredd här som tilltalar mej mycket; inte bara fast i hårdråkkar-facket; det är flexibelt det!

Visst, det krävdes en del att ligga stabilt på de djupa tonerna, och som sagt, om tonarten hade höjts så hade jag inte kunna lägga en oktav högre, det är ju synd tycker jag. Så den får vara så här, gillar kontraster mellan mörkt och ljust. En distad gitarr i det höga registret skulle nog lyfta det här ännu mer..kanske nåt att tänka över? Tack Asti, bra synpunkter :)


TackUriah för en bra låt att jobba med :rolleyes:

Tack själv Maria för en suvverän sång,och för att du tycker jag är 'duktig'  :wub:
Känns värmande efter en halvtung period(ringrostig som tusan och jätte jobbigt att spela tajt,har knappt rört en Gura sedan Midsommar)
Då orkar jag öva på lite extra,så jag kommer upp i gammal vanlig standard snart.. :rolleyes: :huh:
Kommer kämpa på lite till med denna,kanske det blir lite HådJock på slutet.. B) 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Du är så jäddrarns duktig, kör järnet :wub:
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Du är så jäddrarns duktig, kör järnet :wub:
Tack vännen,ska jobba lite på utvalda delar imorgon!!
Och till alla andra,Ny Mix nya tankar och feedback tack.. :wub:
« Senast ändrad: 24.09.2010, 14:42:23 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Steamman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Cool låt .....Maria låter kanon i det här låga registret...( Jag gillar) :D
gitarrena låter bra i mina öron .... :D


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Början känns lite som P Spectors 60-tal och det är rätt coolt
Vet inte om jag är så pigg på att det byggs upp hela tiden till mer rock. Antingen eller tycker jag. Andra halvan av låten känns mer vanlig, typisk och inte så spännande även om det gungar på rätt bra.
Bra gjort och Marre levererar bra som vanligt.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Cool låt .....Maria låter kanon i det här låga registret...( Jag gillar) :D
gitarrena låter bra i mina öron .... :D

Tack du :P

Det är en skön låt det här..gitarrerna låter bra säjer du..det tycker ju jag oxå..men känns extra kul att höra från en från en gitarr-virtuos som dej :P

Jaha..där fick man höra det igen..om de låga registren..där ska jag tydligen helst hålla mej då..hihi..iofs trevligt..inte så många tjejer kan hålla sej där ändå, jag blir så glad över dina ord, så det tänker jag fortsätta med :D  Tack!

Början känns lite som P Spectors 60-tal och det är rätt coolt
Vet inte om jag är så pigg på att det byggs upp hela tiden till mer rock. Antingen eller tycker jag. Andra halvan av låten känns mer vanlig, typisk och inte så spännande även om det gungar på rätt bra.
Bra gjort och Marre levererar bra som vanligt.

Tokai, jag gillar den som den är nu, men det kan vara skoj att höra nån annan version här oxå, fältet är öppet s a s. Tack för dina ord!

 Uriah: ännu bättre mix nu, jättekul, det svänger och ljudbilden tycker jag känns bra :)


Eller?

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Cool låt .....Maria låter kanon i det här låga registret...( Jag gillar) :D
gitarrena låter bra i mina öron .... :D
Härligt att höra... ;)
Början känns lite som P Spectors 60-tal och det är rätt coolt
Vet inte om jag är så pigg på att det byggs upp hela tiden till mer rock. Antingen eller tycker jag. Andra halvan av låten känns mer vanlig, typisk och inte så spännande även om det gungar på rätt bra.
Bra gjort och Marre levererar bra som vanligt.
Det där med att det 'byggs upp' är ju en av gruntankarna med låten,visst kanske inte jätteorginellt men Roligt :lol:
Du får betänka att det är en 25 år gammal låt och jag ville försöka göra den som jag tänkte då,men med dagens teknik.


 Uriah: ännu bättre mix nu, jättekul, det svänger och ljudbilden tycker jag känns bra :)


Eller?

/Marre

Är ganska nöjd nu faktiskt!! B)
Ska bara lägga om solot,när jag övat upp mina 'otränade fingrar'
Och det där med 'Hårdrocks-slut' skippar jag nog,provade faktiskt,men det lät likadant,lite mer distat bara..
« Senast ändrad: 25.09.2010, 16:12:43 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Steamman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Maria så här ser jag det att dom flesta kvinliga sångerskor har något näktergal komplex..
Få behärskar de låga registerna det gör du ta vara på det....Det e fan sensuellt... :D
Lysna nu på en gammal över vintrad rockare...Hehehe


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Har bara lyssnat på låten och inte läst nåt tidigare inlägg, förutom Steammans och jag håller fan med totalt i vad han säger :D Och är beredd att slåss med knytnävar och batonger mot alla andra uppfattningar :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jamen då är vi tre!! :lol:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Ja jistanes! Det här var ju ett särdeles lyckat samarbete. Bra låt och mixen är ju som en dröm. Jag tycker att sången kunde höjas lite men det är ju en smaksak. Det funkar ju som det är. Kul att Bjurte är tillbaka i matchen ;). Grattis båda till ett finfint samarbete.  :D


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Maria så här ser jag det att dom flesta kvinliga sångerskor har något näktergal komplex..
Få behärskar de låga registerna det gör du ta vara på det....Det e fan sensuellt... :D
Lysna nu på en gammal över vintrad rockare...Hehehe

Aha :wub: Jag vill ibland låta som en näktergal..men det funkar ju inte, så tack som F-N :wub:

Jag lyssnar..och tar till mej! Jag kör på i min vanliga stil här!

Har bara lyssnat på låten och inte läst nåt tidigare inlägg, förutom Steammans och jag håller fan med totalt i vad han säger :D Och är beredd att slåss med knytnävar och batonger mot alla andra uppfattningar :D

Men gud va gulliga ni är, tack igen. Ta det lugnt med arsenalen bara, det funkar så bra som det är ju..ha ha :D

Ja jistanes! Det här var ju ett särdeles lyckat samarbete. Bra låt och mixen är ju som en dröm. Jag tycker att sången kunde höjas lite men det är ju en smaksak. Det funkar ju som det är. Kul att Bjurte är tillbaka i matchen ;). Grattis båda till ett finfint samarbete.  :D

Jajamensan, Bjurte är tillbax och med besked :wub:  Klart tillfredsställande samarbete, yeps.

Tack Zorrow!

Väldigt roligt att samarbeta med dej missjö Uriah..men det vet du redan ju :)


/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En sur sångton på "Dreaming" vid 65 sekunder borde pitchas upp lite. Jag tror att det är den tonen som fått mig att inte skriva tidigare då ingen annan hört eller kommenterat den. Jag är inte den första som vill anmärka på en ton så där. I synnerhet inte då jag ser konsekvensen av anmärkningen  B)

Citera
beredd att slåss med knytnävar och batonger mot alla andra uppfattningar
 
Sen tycker jag att sången ska upp i volym (ingen annan som sagt det  ;))
Det är maffigt då kören kommer in. Och de tvåstämmiga gitarrerna. Skön mix och sköna inslag i låten.
« Senast ändrad: 26.09.2010, 01:32:43 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja jistanes! Det här var ju ett särdeles lyckat samarbete. Bra låt och mixen är ju som en dröm. Jag tycker att sången kunde höjas lite men det är ju en smaksak. Det funkar ju som det är. Kul att Bjurte är tillbaka i matchen ;). Grattis båda till ett finfint samarbete.  :D
Jo du kanske har rätt om högre sång,men jag gillar när sången får 'kämpa lite' för att höras,kanske den borde vässas lite istället?? Ska testa lite varianter innan den läggs bland färdiga(solot ska tas om)
Jo jag tycker oxo att det är kul att Bjurte vill komma ut igen..Nu när Uriah känner sig lite sliten.. B)
En sur sångton på "Dreaming" vid 65 sekunder borde pitchas upp lite. Jag tror att det är den tonen som fått mig att inte skriva tidigare då ingen annan hört eller kommenterat den. Jag är inte den första som vill anmärka på en ton så där. I synnerhet inte då jag ser konsekvensen av anmärkningen  B)

Citera
beredd att slåss med knytnävar och batonger mot alla andra uppfattningar
 
Sen tycker jag att sången ska upp i volym (ingen annan som sagt det  ;))
Det är maffigt då kören kommer in. Och de tvåstämmiga gitarrerna. Skön mix och sköna inslag i låten.
Nej maxB Blåa toner heter det, BLÅÅA!! :D
Nä men allvarligt,jag lyssnar som en galning vid 65 sek.(första dreaming på hela låten??)
Men jag hör ingen citron??
Är du säker på tidsangivelsen?
Annars brukar jag inte vara rädd för att låta Melodyne fixa till,så om du kan precisera dig lite mer,fixar jag till det!!
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
all I ever did was...

dreaming (sjungs med tre toner, varav den mittersta är lite låg)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
all I ever did was...

dreaming (sjungs med tre toner, varav den mittersta är lite låg)
Tack Herrn!! ;)
Ska gå igenom det stycket och kolla upp!
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
all I ever did was...

dreaming (sjungs med tre toner, varav den mittersta är lite låg)
Tack Herrn!! ;)
Ska gå igenom det stycket och kolla upp!

Allt för konsten mina vänner :D Skönt att slippa sjunga om där, för jag gillar helheten.
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
all I ever did was...
dreaming (sjungs med tre toner, varav den mittersta är lite låg)
Tack Herrn!! ;)
Ska gå igenom det stycket och kolla upp!
Allt för konsten mina vänner :D Skönt att slippa sjunga om där, för jag gillar helheten.

Och jag gillar dig;)
I krig, kärlek och musik är allt tillåtet!   B)
« Senast ändrad: 26.09.2010, 12:40:30 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Close,but no lemmon! :huh:
En avsyrad Maria,bättre så ?? :o
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu hör jag ingen citron där det förut fanns en!  ;)
Kommer det förresten en kopia av samma stämma efter 157 sekunder?
I så fall skulle jag vilja att den andra av tre toner... hmm, ja du vet  B)

Vid 52 ska Marres röst tillfälligt upp en del. Hon försvinner bakom kören där.

Good stuff.

I'm dreaming!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Nu hör jag ingen citron där det förut fanns en!  ;)
Kommer det förresten en kopia av samma stämma efter 157 sekunder?
I så fall skulle jag vilja att den andra av tre toner... hmm, ja du vet  B)

Vid 52 ska Marres röst tillfälligt upp en del. Hon försvinner bakom kören där.

Good stuff.

I'm dreaming!
Ingen kopia,men kanske samma Citron?? För lyssa där oxo. ;)
Och jo det kommer nog bli lite volymjusteringar när Solot är omlagt och det är dags att lyfta över den i färdiga..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här var på något sätt svår att få grepp om kanske för att det just är kinderägget du pratar om. Men efter ett flertal lyssningar och med nya versioner vartefter så känns det som att den ligger bra i örat nu. Justare guravolymer är nog bra som du säger - det jag tänker mest på är att Marre låter lite instängd på låga rösten det kanske inte går att göra något åt men kan hon få blomma ut lite mer så blir det bättre (höj EQ på höga delen är min tanke).
Bra lirat och sjunget skulle gärna vilja se texten också Marre sjunger dreaming men låten heter Dreamare?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Den här var på något sätt svår att få grepp om kanske för att det just är kinderägget du pratar om. Men efter ett flertal lyssningar och med nya versioner vartefter så känns det som att den ligger bra i örat nu. Justare guravolymer är nog bra som du säger - det jag tänker mest på är att Marre låter lite instängd på låga rösten det kanske inte går att göra något åt men kan hon få blomma ut lite mer så blir det bättre (höj EQ på höga delen är min tanke).
Bra lirat och sjunget skulle gärna vilja se texten också Marre sjunger dreaming men låten heter Dreamare?
Hon sjunger Dreaming ja,men det ÄR ju en Dreamare! :lol:(och så det det en Coolare titel än dreaming :D )
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den här var på något sätt svår att få grepp om kanske för att det just är kinderägget du pratar om. Men efter ett flertal lyssningar och med nya versioner vartefter så känns det som att den ligger bra i örat nu. Justare guravolymer är nog bra som du säger - det jag tänker mest på är att Marre låter lite instängd på låga rösten det kanske inte går att göra något åt men kan hon få blomma ut lite mer så blir det bättre (höj EQ på höga delen är min tanke).
Bra lirat och sjunget skulle gärna vilja se texten också Marre sjunger dreaming men låten heter Dreamare?
Hon sjunger Dreaming ja,men det ÄR ju en Dreamare! :lol:(och så det det en Coolare titel än dreaming :D )

Åsså har jag redan gjort en låt som heter "Dreaming", så den titeln har väl jag ensamrätt på?  :unsure:

Bjurte&Maria - Dreamare(AvSyrad Maria)

Titeln på tråden är lite giftig (i vissa associativa kretsar  B)). Som gammal mentalvårdare kan jag associera till att Maria är avgiftad från ett LSD-beroende ("Syra" = LSD).  :ph34r:
 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hurra..jag går inte längre på syra.. :lol:

Maxb: Lugnt, jag kan iaf, som tidigare jobbat i socialsvängen, ta det med fattning :D

Jag gillar dej oxå..och Bjurtes schysta låt..det är en Dreamare!!

Fast man kanske skulle ta bort det avsyrade i titeln då?

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skrivet är skrivet!! :D
Nävisst,försökte bara skojsa till det lite.. :unsure:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hurra..jag går inte längre på syra.. :lol:
Maxb: Lugnt, jag kan iaf, som tidigare jobbat i socialsvängen, ta det med fattning :D
Jag gillar dej oxå..och Bjurtes schysta låt..det är en Dreamare!!
Fast man kanske skulle ta bort det avsyrade i titeln då?
/Marre

Puh, skönt att du ser det från den sidan...  B)
Håller med dig gällande "ta bort..."
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google