Forum > Färdiga produktioner

Bjurte&Maria - Dreamare

<< < (10/13) > >>

bjurte:
Men nu då?? Sitter sången bättre så här?

spacetrucker:
Jaa. Mycket bättre nu :D Jennifer Rush skrev jag i mitt förra inlägg... tar tillbaka det och säger istället Yazoo / Alison Moyet.

En liten grej bara, i refrängen kunde sången kanske höras ännu mer :unsure: Eller är det så att där är nåt som tävlar om ytrymmet? Vet inte, fick bara en känsla att sången blir diffusare i refrängen. Kan vara att jag inbillar mig men då jag lyssnar i lurar stör detta mig mindre än om jag lyssnar i högtalare :wacko:

Space

bjurte:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.10.2010, 20:42:26 ---Jaa. Mycket bättre nu :D Jennifer Rush skrev jag i mitt förra inlägg... tar tillbaka det och säger istället Yazoo / Alison Moyet.

En liten grej bara, i refrängen kunde sången kanske höras ännu mer :unsure: Eller är det så att där är nåt som tävlar om ytrymmet? Vet inte, fick bara en känsla att sången blir diffusare i refrängen. Kan vara att jag inbillar mig men då jag lyssnar i lurar stör detta mig mindre än om jag lyssnar i högtalare :wacko:

Space

--- Slut citat ---
Nä se nu tycker jag att det räcker med sång-höjningar,kompet måste ju i alla fall anas!! ;)
(Undantaget slutrefräng,som skall gås igenom/ändras lite)

Dividend:
Jag gillar den här mer och mer, och det är konstigt i och med att harmonierna inte borde tilltala mig alls. Låter diffust "pop"-igt schlager (?) om dem, men det slinker igenom mitt hat-filter helt och hållet, nu efter 5e lyssningen eller så. :)

Mixen funkar jättebra nu. Sången är jättebra. Texten är sisådär, men riktigt bra genomfört av Marre +´att komp och guran gillas. Snyggt solo! Trummorna låter väldigt som de skulle kunna filas på, är väl ingen trumexpert, men de låter liksom "utanför" allt annat, varför vet jag inte? Mysko ljud på dem, reverb, eller så är det lurarna.

Kan tänkas, är de inte humaniserade tillräckligt (lite statiska över tid, kanske fraseras bättre mot omgivande komp + sång)?? Har inte följt tråden.

Riktigt bra prestation av båda!

Marruschkka:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.10.2010, 01:42:42 ---Jag gillar den här mer och mer, och det är konstigt i och med att harmonierna inte borde tilltala mig alls. Låter diffust "pop"-igt schlager (?) om dem, men det slinker igenom mitt hat-filter helt och hållet, nu efter 5e lyssningen eller så. :)

Mixen funkar jättebra nu. Sången är jättebra. Texten är sisådär, men riktigt bra genomfört av Marre +´att komp och guran gillas. Snyggt solo! Trummorna låter väldigt som de skulle kunna filas på, är väl ingen trumexpert, men de låter liksom "utanför" allt annat, varför vet jag inte? Mysko ljud på dem, reverb, eller så är det lurarna.

Kan tänkas, är de inte humaniserade tillräckligt (lite statiska över tid, kanske fraseras bättre mot omgivande komp + sång)?? Har inte följt tråden.

Riktigt bra prestation av båda!

--- Slut citat ---

KUL att du gillar en pop-låt..det finns ju andra genrer som är bra förutom electronica och klassiskt :P

--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.10.2010, 20:42:26 ---Jaa. Mycket bättre nu :D Jennifer Rush skrev jag i mitt förra inlägg... tar tillbaka det och säger istället Yazoo / Alison Moyet.

Space

--- Slut citat ---

Ha ha..du slänger dej med storheter till sångare..man rodnar ju :wub: Jättesnällt, klart jag blir glad!!Tack.

Bjurte/Uriah: Jag är så nöjd, och jag tycker du ska känna dej mycket tillfredsställd med denna låt, det gjorde du så himla bra :rolleyes:

Ska bli kul att följa resterande kommande låtar ur din 80-talssvit!!

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion