Forum > Färdiga produktioner
Bjurte&Maria - Dreamare
Marruschkka:
--- Citat från: Åsa skrivet 01.10.2010, 13:17:40 ---Bra låt det här! Inte mycket att komma med men jag tycker tyvärr att Marres snygga sång försvinner, helst på refrängerna, det är väl iofs en smaksak men jag tycker det är synd att sången försvinner långt bak i musiken :) Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Åsa, tack för din synpunkt, du vet ju att man vill höras, men jag hade vant mej så pass nu, så jag tänkte inte på det..men du har ju rätt, upp med den, tack kära sång-kollega :D
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.10.2010, 15:24:54 ---Låter riktigt bra som helhet betraktat. Tajt produktion som låter kompetent.
Några småsaker att kolla upp:
Vid 146s tycker jag Ohh-stämman surar, eller snarare som att den ligger på en mollton där jag tycker det skall vara dur.
Vid 158s låter överstämman lite småfalsk.
Vid 219 s upplever jag att mixen plötsligt blir tunnare - basen och trummor tappar tyngd och det låter lite som en annan mix genom resten av låten. Kanske är det bara att basen spelar annorlunda samtidigt som tamburinen kommer till som gör det, men jag tycker det låter lite skumt.
Bra gjort båda! :D
--- Slut citat ---
Tjahapps, dej lyssnar jag alltid på till 100 %...he he..så min spontana sång och stämmor funkar inte alltid ?..men så är det ju ;)
Jag bara gav mej in i låten , som jag brukar..körde järnet..så får det hålla eller brista, oftast funkar det, men nu fick jag bak-läxa :D
Lite små-suringar, men inga stora grejer, det tacker vi för :P Tack för att du gillar helheten, för det gör verkligen jag med.
Bjurte: Krye på dej nu, vi vill ha nya storverk från dej!!
/Marre
Emulator:
Jahapp! Håller med åsa. KOmprimera marres sång lite till, och upp i volym för bövelen!
Gillar verserna bäst faktiskt, känns som sången kommer bra till sin rätt där, återhållen kraft lixom, snyggt. Refrängerna blir LITE småtunna i jämförelse. Dubbeltempo och lite grymmare gura skulle önskas. SOm det är nu har rösten mer kraft än kompet, och det känns seom det skulle komma upp lite i paritet så skulle det låta lite biffigare :)
Sen angående småsuringarna: istället för att skrota en ritkigt bra tagning kan man ju faktiskt bara peta till tonen rätt i tonkorrigeringsprogrammet :)
bra jobbat hörrni!
Marruschkka:
Och där kom du EMU med som vanligt, vettiga synpunkter :rolleyes: Tackar!
Visst kan man tona ner i första hand, alternativt korrigera småsuring på nåt ställe, det har jag börjat vänja mej vid, i tanken iaf; att man justerar på andra sångares inspelningar, och det görs ju på proffs-basis oxå,så det är bara att gilla läget, riktigt bekvämt faktiskt :D
Mer tryck på reffen, ja varför inte, det där får mr producer och låtmakare avgöra här.
Bara Bjurte piggat på sej så blir det där fixat, peace of cake ju!
Krya på dej Bjurte :)
spacetrucker:
Sura stämmor mig hit och dit, det enda jag vill klaga på att jag tycker att Marre hörs för svagt. Upp me ljudet å sen kan Jennifer Rush slänga sig i väggen. Pang :lol:... elle svisch eller nåt... gud va jag gillade ljudeffekterna i Kalle Anka då det begav sig... ursäkta, nu spårade jag ut.
Bra låt och bra framförd. Det var det jag ville säga.
Space
bjurte:
Förs och främmst 'I 'M BACK!!' YESSS!!!!
--- Citat från: Emulator skrivet 04.10.2010, 20:50:15 ---Jahapp! Håller med åsa. KOmprimera marres sång lite till, och upp i volym för bövelen!
Gillar verserna bäst faktiskt, känns som sången kommer bra till sin rätt där, återhållen kraft lixom, snyggt. Refrängerna blir LITE småtunna i jämförelse. Dubbeltempo och lite grymmare gura skulle önskas. SOm det är nu har rösten mer kraft än kompet, och det känns seom det skulle komma upp lite i paritet så skulle det låta lite biffigare :)
Sen angående småsuringarna: istället för att skrota en ritkigt bra tagning kan man ju faktiskt bara peta till tonen rätt i tonkorrigeringsprogrammet :)
bra jobbat hörrni!
--- Slut citat ---
Jodå!! nu när man ääntligen får chans att sätta sig ner och peta lite musik igen ska här fejjas och fixas..
Så fort jag svarat er här och nu ska jag gå igenom sångnivåer och låta Marre få bli 'Melodynad' (men bara på max 2-3 ställen)
Tycker nämligen det är en av hennes styrkor att vara lite 'Blå' i tonen men ändå ro hem det så att säga.. ;)
Sedan är det några av er som haft lite synpunkter på Ref. och dess tyngd/dubbeltempo,allvarligt talat: Jag förstår inte riktigt vad ni menar??
Eller så är det jag med min musik som varit för otydlig..
Det jag är/har varit ute efter är ju just halvtempot,med dess 'Sugande' effekt,liksom att snubbla fram till nästa ackord.
Dubbeltempot spar jag ju till Slutrefrängen som en liten överraskning :lol:
Att få det tyngre Guror soundmässigt däremot skulle jag inte ha något emot men va fn.. Singelcoil Strator med en POD,tjaa det blir nog inte tyngre än så!!
--- Citat från: spacetrucker skrivet 05.10.2010, 18:23:49 ---Sura stämmor mig hit och dit, det enda jag vill klaga på att jag tycker att Marre hörs för svagt. Upp me ljudet å sen kan Jennifer Rush slänga sig i väggen. Pang :lol:... elle svisch eller nåt... gud va jag gillade ljudeffekterna i Kalle Anka då det begav sig... ursäkta, nu spårade jag ut.
Bra låt och bra framförd. Det var det jag ville säga.
Space
--- Slut citat ---
Kalle Anka effekter önskas?? få se vad vi kan göra!! :D B)
Och som sagt 'Marre sång' ska få sig en omgång så fort jag skrivit klart detta....
Och slutligen till MARRE!
Mitt liidande är över för den här gången(Men gud vilken jobbig slutklämm det blev :wacko:),äntligen tillbaka till Maskin/Musikparken..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida