Forum > Färdiga produktioner

Bjurte&Maria - Dreamare

<< < (8/13) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: MaxB skrivet 26.09.2010, 14:45:04 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.09.2010, 14:15:20 ---Hurra..jag går inte längre på syra.. :lol:
Maxb: Lugnt, jag kan iaf, som tidigare jobbat i socialsvängen, ta det med fattning :D
Jag gillar dej oxå..och Bjurtes schysta låt..det är en Dreamare!!
Fast man kanske skulle ta bort det avsyrade i titeln då?
/Marre

--- Slut citat ---

Puh, skönt att du ser det från den sidan...  B)
Håller med dig gällande "ta bort..."

--- Slut citat ---

Hihi..det där var ju bara humoristiskt från Bjurtes sida tycker jag..kul :P
Eko: Tack som f-n för fina synpunkter, den börjar bli klar nu, små grejs bara kvar tycker jag. Jättemysig låt!!

/Marre

bjurte:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 27.09.2010, 18:58:35 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 26.09.2010, 14:45:04 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.09.2010, 14:15:20 ---Hurra..jag går inte längre på syra.. :lol:
Maxb: Lugnt, jag kan iaf, som tidigare jobbat i socialsvängen, ta det med fattning :D
Jag gillar dej oxå..och Bjurtes schysta låt..det är en Dreamare!!
Fast man kanske skulle ta bort det avsyrade i titeln då?
/Marre

--- Slut citat ---

Puh, skönt att du ser det från den sidan...  B)
Håller med dig gällande "ta bort..."

--- Slut citat ---

Hihi..det där var ju bara humoristiskt från Bjurtes sida tycker jag..kul :P
Eko: Tack som f-n för fina synpunkter, den börjar bli klar nu, små grejs bara kvar tycker jag. Jättemysig låt!!

/Marre

--- Slut citat ---
Tyvärr Maria!! :(
Det lär dröjja ett tag innan jag blir klar!! :wacko:

Åsa:
Bra låt det här! Inte mycket att komma med men jag tycker tyvärr att Marres snygga sång försvinner, helst på refrängerna, det är väl iofs en smaksak men jag tycker det är synd att sången försvinner långt bak i musiken :) Bra jobbat!

Rattlesnake:
Låter riktigt bra som helhet betraktat. Tajt produktion som låter kompetent.

Några småsaker att kolla upp:
Vid 146s tycker jag Ohh-stämman surar, eller snarare som att den ligger på en mollton där jag tycker det skall vara dur.
Vid 158s låter överstämman lite småfalsk.
Vid 219 s upplever jag att mixen plötsligt blir tunnare - basen och trummor tappar tyngd och det låter lite som en annan mix genom resten av låten. Kanske är det bara att basen spelar annorlunda samtidigt som tamburinen kommer till som gör det, men jag tycker det låter lite skumt.

Bra gjort båda! :D

bjurte:

--- Citat från: Åsa skrivet 01.10.2010, 13:17:40 ---Bra låt det här! Inte mycket att komma med men jag tycker tyvärr att Marres snygga sång försvinner, helst på refrängerna, det är väl iofs en smaksak men jag tycker det är synd att sången försvinner långt bak i musiken :) Bra jobbat!

--- Slut citat ---
Jepp!!
Gjorde lite förändringar/tillägg i Refrängerna,men har inte jysterat om sången där,skall gås igenom så fort 'vitrockarna' släpper ut mig!! ;)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.10.2010, 15:24:54 ---Låter riktigt bra som helhet betraktat. Tajt produktion som låter kompetent.

Några småsaker att kolla upp:
Vid 146s tycker jag Ohh-stämman surar, eller snarare som att den ligger på en mollton där jag tycker det skall vara dur.
Vid 158s låter överstämman lite småfalsk.
Vid 219 s upplever jag att mixen plötsligt blir tunnare - basen och trummor tappar tyngd och det låter lite som en annan mix genom resten av låten. Kanske är det bara att basen spelar annorlunda samtidigt som tamburinen kommer till som gör det, men jag tycker det låter lite skumt.

Bra gjort båda! :D

--- Slut citat ---

Den sura överstämman skall få samma behandling som den i första versen,så fort jag kommer hem..
Den där Ohh-Ahh stämman har du oxo i princip rätt om,men sammtidigt gillar jag 'dissharmonin' som bildas och sätter nightmare/Dreamare stämmningen som en smäck..(tycker jag :rolleyes:)
Och ang. Basen,men va fnn då..Ingen skulle ju höra det.. :lol:
Ha-ha. det beror naturligtvis på att jag på sluttampen körde min(P-bas) mot första halvans lånade höffner dito.. B)
Avslöjad.. :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion