Forum > Färdiga produktioner
Bjurte&Maria - Dreamare
MaxB:
En sur sångton på "Dreaming" vid 65 sekunder borde pitchas upp lite. Jag tror att det är den tonen som fått mig att inte skriva tidigare då ingen annan hört eller kommenterat den. Jag är inte den första som vill anmärka på en ton så där. I synnerhet inte då jag ser konsekvensen av anmärkningen B)
--- Citera ---beredd att slåss med knytnävar och batonger mot alla andra uppfattningar
--- Slut citat ---
Sen tycker jag att sången ska upp i volym (ingen annan som sagt det ;))
Det är maffigt då kören kommer in. Och de tvåstämmiga gitarrerna. Skön mix och sköna inslag i låten.
bjurte:
--- Citat från: zorrow skrivet 25.09.2010, 20:10:15 ---Ja jistanes! Det här var ju ett särdeles lyckat samarbete. Bra låt och mixen är ju som en dröm. Jag tycker att sången kunde höjas lite men det är ju en smaksak. Det funkar ju som det är. Kul att Bjurte är tillbaka i matchen ;). Grattis båda till ett finfint samarbete. :D
--- Slut citat ---
Jo du kanske har rätt om högre sång,men jag gillar när sången får 'kämpa lite' för att höras,kanske den borde vässas lite istället?? Ska testa lite varianter innan den läggs bland färdiga(solot ska tas om)
Jo jag tycker oxo att det är kul att Bjurte vill komma ut igen..Nu när Uriah känner sig lite sliten.. B)
--- Citat från: MaxB skrivet 26.09.2010, 01:28:25 ---En sur sångton på "Dreaming" vid 65 sekunder borde pitchas upp lite. Jag tror att det är den tonen som fått mig att inte skriva tidigare då ingen annan hört eller kommenterat den. Jag är inte den första som vill anmärka på en ton så där. I synnerhet inte då jag ser konsekvensen av anmärkningen B)
--- Citera ---beredd att slåss med knytnävar och batonger mot alla andra uppfattningar
--- Slut citat ---
Sen tycker jag att sången ska upp i volym (ingen annan som sagt det ;))
Det är maffigt då kören kommer in. Och de tvåstämmiga gitarrerna. Skön mix och sköna inslag i låten.
--- Slut citat ---
Nej maxB Blåa toner heter det, BLÅÅA!! :D
Nä men allvarligt,jag lyssnar som en galning vid 65 sek.(första dreaming på hela låten??)
Men jag hör ingen citron??
Är du säker på tidsangivelsen?
Annars brukar jag inte vara rädd för att låta Melodyne fixa till,så om du kan precisera dig lite mer,fixar jag till det!!
MaxB:
all I ever did was...
dreaming (sjungs med tre toner, varav den mittersta är lite låg)
bjurte:
--- Citat från: MaxB skrivet 26.09.2010, 09:07:28 ---all I ever did was...
--- Slut citat ---
Tack Herrn!! ;)
Ska gå igenom det stycket och kolla upp!
Marruschkka:
--- Citat från: uriah skrivet 26.09.2010, 10:12:39 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 26.09.2010, 09:07:28 ---all I ever did was...
--- Slut citat ---
Tack Herrn!! ;)
Ska gå igenom det stycket och kolla upp!
--- Slut citat ---
Allt för konsten mina vänner :D Skönt att slippa sjunga om där, för jag gillar helheten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida