Kontrollrummet

JT - Terapilåt... (slutlig version 12/9)

gäst · 7 · 974

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clavinova

  • Gäst
Efter ett tag med lite väl hårt arbete i det "stora projektet", gick musten ur mig igår. Var tvungen att göra något annat en stund och detta trilllade ut.

.
Slutlig mix. Nu åker låten in i arkivet och livet fortsätter.

.
« Senast ändrad: 19.12.2010, 21:39:13 by Jay Thomas »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Good morning!
Nej men nu rackarns, shysst jazz-gäng som svänger loss i sin egen värld av jazz.
Det är fanimej nära originalet (riktiga gubbar som spelat i sekel tillsammans).
Vid 2:30-2:40 kommer tyvärr midi-ekvilibristen in och knuffar bort tanken på mannen med blåsinstrumentet. Vad är det för instrument det ska föreställa? 

Idag hoppas även jag på lite kvalitetstid (i.e. make some music).
« Senast ändrad: 12.09.2010, 11:34:07 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Håller med MaxB om att du fått till en bra känsla med bra ljud (då förutom blåset som låter illa).

Det är schysst jazz men för mig saknas det ett mer ledande/drivande tema, men det är ju naturligtvis bara en smaksak! Jag upplever musiken som sådan jazz som kan finnas i bakgrunden på en restaurang eller fik, sådan musik som restaurangbesökaren inte skulle kunna beskriva när han gick därifrån liksom, om du hajjar vad jag menar.

Mitt tips (då bara enligt min smak alltså) - fläska på med ett tema som suger tag och gör att lyssnaren vill se vad som finns runt hörnet :)

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


asti

  • Gäst
Snyggt piano-trum-baslir, men det känns lite ostrukturerat.
Jag efterlyser också ett tema, som du kan låta pianot och basen brodera kring!
Saxofonen låter stundtals vilsekommen och inte särskilt realistisk heller. Tycker inte den tillför något.
Jag gillar jazz och tycker det är kul när det dyker upp sådana här låtar även om det inte är ofta!


clavinova

  • Gäst
Good morning!
Nej men nu rackarns, shysst jazz-gäng som svänger loss i sin egen värld av jazz.
Det är fanimej nära originalet (riktiga gubbar som spelat i sekel tillsammans).
Vid 2:30-2:40 kommer tyvärr midi-ekvilibristen in och knuffar bort tanken på mannen med blåsinstrumentet. Vad är det för instrument det ska föreställa? 

Idag hoppas även jag på lite kvalitetstid (i.e. make some music).

Tackar Maxb! :) Ljudet ska föreställa en samplad sax... (numer utbytt)

Hej
Håller med MaxB om att du fått till en bra känsla med bra ljud (då förutom blåset som låter illa).

Det är schysst jazz men för mig saknas det ett mer ledande/drivande tema, men det är ju naturligtvis bara en smaksak! Jag upplever musiken som sådan jazz som kan finnas i bakgrunden på en restaurang eller fik, sådan musik som restaurangbesökaren inte skulle kunna beskriva när han gick därifrån liksom, om du hajjar vad jag menar.

Mitt tips (då bara enligt min smak alltså) - fläska på med ett tema som suger tag och gör att lyssnaren vill se vad som finns runt hörnet :)

Ha det gott
Gurano

Tack Gurano! :) Temat är som i det mesta jag gör ganska rörligt och flytande. Tror mer det mer själva stämningen som utgör basen för låten.

Snyggt piano-trum-baslir, men det känns lite ostrukturerat.
Jag efterlyser också ett tema, som du kan låta pianot och basen brodera kring!
Saxofonen låter stundtals vilsekommen och inte särskilt realistisk heller. Tycker inte den tillför något.
Jag gillar jazz och tycker det är kul när det dyker upp sådana här låtar även om det inte är ofta!

Tack asti! :) För mig är viss typ av improvisationsjazz ganska ostrukturerad rent allmänt och som ovan nämnts är det mer stämningen som sådan som utgör grunden för stycket. Saxen är borta för det är svårt med sax, lättare med vibraphone...

Tack, nu går jag vidare efter att ha lagt upp den allra sista mixen i trådhuvudet.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Snipp snapp snut och leveranstiden tog slut :D
Inga invändningar har bara lyssnat på senaste svänger på bra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


clavinova

  • Gäst
Snipp snapp snut och leveranstiden tog slut :D
Inga invändningar har bara lyssnat på senaste svänger på bra.

Tack eko! :) Dags för musikalisk vardag igen.