Forum > Färdiga produktioner

Lise Backstrøm och Freddy Holm " Walking Back"

(1/4) > >>

ydderF:
LÅTNAMN:Walking Back
ARTIST/GRUPP:Lise Backstrøm och Freddy Holm
GENRE:Pop
LÅTLÄNGD:3:31
KOMPOSITÖR:Lise Backstrøm och Freddy Holm
PRODUCENT:Freddy Holm
TEXT: Lise Backstrøm
INSPELNINGSÅR:2010
FORMAT: mp3

Efter en lång sommar med mycket jobb och pärsonliga berg och dalbanor, så var det härligt at få gjöra en låt igjen!
Kjöpte ett nytt ljudkort för et par veckor sen och denna låten är den första testen.
Ljudkortet er et Prism Orpheus. Vansinnigt bra ljudkort! http://www.thomann.de/se/prismsound_orpheus.htm
ADDA konverterne är dom bästa och man måste tänka lite nytt med mixen, eftersom alt kommer så klart fram..
Och dom färgar inte ljudet häller.

Låten är et samarbete mellan Lise Backstrøm och mig.
Hon har skrivit text och melodi och jag har hjulpit til med akkorder och produktion.

Hoppas det gillas!

MaxB:
Gillar soundet, och jag gillar hennes röst. Rösten tycker jag försvinner, i den här mixen. Den är både bra och tonsäker och har skön känsla!

Säger jag, Max Backström om Lise Backstrøm. Man kunde nästan tro att vi är släkt, då man ser till efternamnet. Jag önskar jag var bekant med en så bra sångröst. Men som sagt, jag vill att rösten ska ligga längre fram i ljudbilden.

Lise B:
Tack så mycket, Max! Jätteroligt med respons :D

Kanskje vi er i slekt, hva vet jeg :-)
Jeg har logget meg inn for første gang her i dag, så om du søker etter Lise B her inne, vil du finne flere låter.

Jeg er veldig fornøyd med måten Freddy har mikset denne låten på, og liker godt at det ellers så mektige lydbildet ikke forsvinner av en alt for dominerende stemme.

bjurte:
Wow,den här låten var ännu bättre!
Men stör mig fortfarande lite på på den 'hårda atacken' på kompressorn.. :o
Men för tusan,bland det proffsigaste jag stött på här på forumet.. 

cykeln:
detta låter ju supert!
Vilken härlig röst du har och du använder den på ett bra sätt
Helproffsigt ljud och utsökt spelat
Bra låt - både tillgänglig och speciell

vem är du - fortell oss litt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion