Forum > Demolåtar

Jonte - Unreachable

<< < (2/3) > >>

Jonte:
Tack egghuvud för konstruktiv kritik. Jag tar med mig det till nästa
projekt.  :)

asti:
Bitvis väldigt vackert, men stråkarna spelar för "stötigt" och låter inte helt realistiska.
Instrumenteringen tycker jag är bra. Försök få lite mer "flyt", håll ut mer på tonerna
och försök variera styrkan lite mer så kan det bli riktigt bra tror jag.

Kornstad:
Vackert stycke. Det är fruktansvärt svårt att få pluggar att låta realistiskt då det är sån otrolig dynamik och variation i riktiga stråkinstrument, men jag tycker ändå att du är ngt på spåret.

Håller med om det som tidigare sagts om att det blir lit "styltigt".
De lugnare partierna med längre toner hade låtit mycket mer realistiska om du fått mer flyt i tonbytena så att inte tonerna "dör" emellan.

Jonte:
Jag håller med, det går att förbättra på många sätt. Men det är ungefär så här att
det tar 1/3 att göra stycket 2/3 att "pilla". Jag lägger just nu bara ner 1/3 på "pillande".
Blir att jag tar nästa projekt istället, som råkar vara klart just nu  ;)

Väldigt uppskattat är det med konstruktiv kritik som ni ger!

/Jonte

91:an:
Att göra orkesterarrangemang är inte det lättaste men en härlig utmaning då man har hur mycket instrument som helst att tillgå. Att sen få dom att låta naturligt är väldigt tidskrävande med åtskilliga timmars pillande i midieditorn. Bitvis får du det att låta ganska hyfsat naturligt och det är som sagt en fråga om hur mycket tid man vill lägga ned. Även om det låter vackert stundtals har jag svårt för verket som komposition, känns lite mer som övningar att framställa orkestermusik - vilket det kanske är - och då har du ju lyckats!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion