Forum > Demolåtar

Jonte - Unreachable

<< < (3/3)

Dividend:
Snyggt.

håller med om att det är för många temata efter varandra (inga recurring themes heller, det skapar stabilitet), ingen kontrapunkt (om jag inte allvarligt missat nåt i mitten, då jag blev lite distraherad vid denna snabblyssning, rätta mig gärna Jonte).

Du har ett fint tonspråk, och behärskar orkestrering ganska väl, vad jag kan höra. Sen det helvetesjobb det innebär att artikulera, har jag väl slutat med. När det gäller visor så kan det vara värt det att lägga upp. :)
Dock har jag det som deltidsjobb att göra det. Pengar är ett bra incitament att t o m göra helvetesjobb ;)

svag 4 av 5 :)

Jonte:
Tack! Ja, i grund och botten är det ett pianostycke som fått orkesterkläder. Som
att trycka in en symfoni på drygt 3 minuter! Tror kanske att stycket gör sig bättre som
pianosolo. Får återkomma till det - kommer att ta sin tid att få det i fingrarna.

Man inser att det är stor konst att få till c:a 40 intressanta minuter i en symfoni, när man får
kämpa med att skapa 3 minuter. Kul är det i alla fall!

Trots allt är det fantastiskt hur det kan låta när man har varit med från början av midi-eran. Om man skulle lägga ner mycket
jobb på ett känt orkesterstycke, så skulle 9 av 10 "vanliga" lyssnare inte kunna avgöra om det är
dator eller riktig orkester.

Marruschkka:
Jag tycker det här är mycket smakfullt :P Extra spännande blir det vid 45 sek och några takter framåt, samma sak vid 1:36, lätt och luftigt, som sen mynnar ut i en snygg final.

Fint orkestrerat, vill höra mer av dej med såna här snyggt broderade stycken!

Jonte:
Tack Marruschkka! Det är väldigt roligt att hålla på med detta, så framöver lär det dyka upp
något mer, ska då öka på finsnickeriet och försöka få det så mänskligt det går. Men nothing
beats the real thing!

MaxB:
Jag upplever det här som ett mänskligt stycke. Tycker du nu har bra känsla för instrumenten

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion