Forum > Demolåtar

MaxB - My Time Is Now - med sång

<< < (2/4) > >>

MaxB:

--- Citat från: uriah skrivet 13.09.2010, 22:23:38 ---Jodå,tycker gitarrerna låter hyffsat,men D-mackorna var kanske lite för luddiga och snälla.
Jamena JÄTTE-elaka :lol:
Däremot tycker jag inte basen fungerade speciellt bra,den blev väldigt bred och mellanregistrig och tar över
alldeles för mycket av ljudbilden(tycker jag då) men det är kanske mer en smakfråga,själv är jag mer
torsk för mullerbas djupt ner i källaren.. :rolleyes:

--- Slut citat ---

Ska försöka tillverka jätte-elaka d-mackor, då jag hinner, helst helt utan ludd.
Tror också jag ska testa att både lajna och micka basen samtidigt och sen blanda signalen från båda...
Tack för tips!

MaxB:
Om nån bryr sig, har jag inte hunnit eller orkat spela in något annat eller mer i denna låt ännu men har i alla fall  mixat om lite, klippt bort en del onödigt från sologitarren. Eq:at upp diskant och lagt en hängmatta, samt tagit bort kompressorn på basen, hur bra nu det kan vara...

[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_MyTimeIs_instrumental_20100916_eq_max.mp3[/mp3]

Gurano:
Låter bra - saknar dock sång. Jag tycker att basljudet är lite instängt på nåt sätt, enligt min smak då. Upplever något knas med ljudet vid 88.
Känns oxå som att trummorna saknar lite djup.

Men vad vet jag om ljudbilder? :)

Ha det gott
Gurano

Eddi:
Nja jag tycker det låter som om allt är inspelat i en liten låda nånstans i mellansverige vill ha ut det hela mera - alltså line:at hur dumt det än låter. Och nu är jag allvarlig Maxen även om jag sällan är det :lol:

MaxB:
OK instängt ljud är det Kanske för mycket lofi med lådan?
Jag kanske ska använda den med måtta, på ett eller annat instrument men inte alla stränginstrument?
Och jag tycker också att det bör vara sång i låten men jag har inte fått klartecken från skaparen, till det ännu...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion