Forum > Demolåtar

MaxB - My Time Is Now - med sång

<< < (4/4)

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 22.09.2010, 20:31:46 ---Hör att du lyft upp lite instrument i ljudbilden (tycker mig höra det i alla fall) - det är bra! Mycket bättre med sång än utan helt klart. Men ljudbilden är nog fortfarande lite instängd - men bra är det ändå :)
Gurano

--- Slut citat ---

Ersatt slidespels-försöket i början med elgitarren, har lagt helt ny solo/lick-gitarr, faktiskt. Men den kan man slipa på i evigheter. Har försökt släppa ut basgitarren från instängda lådljudet men det är fortfarande instängt ljud, får kolla vidare.
Akustiska gitarrerna är för lågt mixade i denna version, har jag hört.

--- Citat från: ydderF skrivet 23.09.2010, 13:44:56 ---Skön låt, Max!! Kunde ha varit en gammal klassiker.
Smakfulla gitarlicks, men trummorna passar inte helt inn i ljudbilden.
Lite svårt att sätta fingeret på vad, men tror nog at dom är lite lågt mixat..
Jag hadde nog användt sidesticks på vokalversena och gått över til snare på instrumental delarna.
Nu gjör du motsatt..
Kanske vokalen borde et par db ned i mixen också?
Du har en bra röst til den här typ av musik. :)

--- Slut citat ---

Det är en gammal klassiker för mig, från 1980-talet!  ;)
Trumlooparna är nog inte bra, håller med.
Bra tips med kantslag (rim shot) i verserna och öppna upp med snare på övriga partier.
Och jag har också hört att rösten är onödigt hög i ljudbilden. Den ska ner.
Tack för tips!

Wernborg:
Väldigt murrigt gitarrljud. Skära i botten och vässa i toppen?

Akkeguran - vandrar den mellan höger/vänster i början? Låter skumt.

Väntade på en refräng. Kändes som den aldrig kom.

Snyggt när basen går upp en oktav ibland.

Vid 200 blev det plötsligt väldigt osvängigt. Det är kompgitarren som stör till det.

Slutet skulle vara mycket snyggare om bastrumma och hihat slog samtidigt. Eller bara ett kort-kort ritardando och sedan bastrumma+cymbal. Nu trillade trummisen av stolen och tog med sig hihaten i fallet.

Gubbrock!!  :D

bjurte:
Håller med Ydder ang. trummorn, dom är lite för hurtiga för låten,jag skulle nog prova med halvtempo här..
Sången en aningens hög jo,och lite mer Muller i basen skulle sitta fint..
Annars en fin och välspelad låt.
Ps. har försökt micka min  förstärkare här hemma,men det låter för taskigt... :(
Får försöka lite mer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion