Forum > Demolåtar
MaxB - My Time Is Now - med sång
MaxB:
My Time Is Now är en låt en snubbe hittade på nån gång på 1980-talet. Träffade honom då jag bodde i Göteborg, på den tiden. Jag gillar låten, så jag har tagit upp den igen. I
Nu med sång 20100920:
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_MyTimeIs_20100920.mp3[/mp3]
Har spelat in samtliga elgitarrer och bas via isoboxen.
Eddi:
Jag vet att du gillar låten som sådan och håller med om att det finns bra harmonisvängar i den men jag tänkte lyssna tekniskt. Först slogs jag av hur rena ljuden var tror att det handlar om acken ganska mycket. I sväng två lyssnade jag lite bättre på hur grejerna framstod i förhållande till varandra och kan då höra hur steelen inte har det där greppet som en steel ska ha - kanske lite låg inspelningsvolym? Klöset i sologuran är det inget fel på och i slutet gör du något så att det blir än mer accentuerat. Vid 147 kommer orgeln in på mellanregistret och då upptäcker man att man har saknat mellanregistret tidigare ilåten vete sjuttom om du ska utjämna på nåt sätt eller om det ska vara sådär. Dendistade elacken i slutet saknar häng tycker jag ligger mest och låter torrt. Kan du inte kräma på lite i lådan?
Kul med experiment (som andra gör) :D
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 12.09.2010, 22:34:28 ---Jag vet att du gillar låten som sådan och håller med om att det finns bra harmonisvängar i den men jag tänkte lyssna tekniskt. Först slogs jag av hur rena ljuden var tror att det handlar om acken ganska mycket. I sväng två lyssnade jag lite bättre på hur grejerna framstod i förhållande till varandra och kan då höra hur steelen inte har det där greppet som en steel ska ha - kanske lite låg inspelningsvolym? Klöset i sologuran är det inget fel på och i slutet gör du något så att det blir än mer accentuerat. Vid 147 kommer orgeln in på mellanregistret och då upptäcker man att man har saknat mellanregistret tidigare ilåten vete sjuttom om du ska utjämna på nåt sätt eller om det ska vara sådär. Dendistade elacken i slutet saknar häng tycker jag ligger mest och låter torrt. Kan du inte kräma på lite i lådan?
Kul med experiment (som andra gör) :D
--- Slut citat ---
Vid 147 kommer mellotronkörerna in (male choir och boys choir på varsin sida). Orgeln är med redan tidigare, men väldigt tyst. Måste arbeta vidare på låten. Blev snabbmixat idag och jag hör och ser att det är en stor volymskillnad mellan första och sista delen.
Tror mellotronkörerna och sologitarren i sista partiet ska ner en del och orgeln ska väl upp i hela låten?
MaxB:
Bättre eller lika ostrukturerat? För mycket eller för lite orgel? Elaka distmackor? Fy tusan vad illa det låter... :ph34r:
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_MyTimeIs_instrumental_20100913_maximize.mp3[/mp3]
bjurte:
Jodå,tycker gitarrerna låter hyffsat,men D-mackorna var kanske lite för luddiga och snälla.
Jamena JÄTTE-elaka :lol:
Däremot tycker jag inte basen fungerade speciellt bra,den blev väldigt bred och mellanregistrig och tar över
alldeles för mycket av ljudbilden(tycker jag då) men det är kanske mer en smakfråga,själv är jag mer
torsk för mullerbas djupt ner i källaren.. :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida