Kontrollrummet

Min senaste konsert - recension

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vad innebär detta nu då åker jag in på livstids halshuggning på vatten och bröd eller?

Your video, Music Box, may have content that is owned or licensed by EMI Music Publishing.

No action is required on your part; however, if you are interested in learning how this affects your video, please visit - och så en länk som jag inte vågar klicka på.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad innebär detta nu då åker jag in på livstids halshuggning på vatten och bröd eller?

Your video, Music Box, may have content that is owned or licensed by EMI Music Publishing.

No action is required on your part; however, if you are interested in learning how this affects your video, please visit - och så en länk som jag inte vågar klicka på.

Är du GeorgeLupin som lagt upp videon?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Wilco på globen-annexet 27/2-2012.

Betyg:  3  (av 5 möjliga)
Bäst: Impossible Germany
Sämst: De underliga låtvalen.  Fanns massa godis att slänga in istället för 5-6 dussinlåtar.
Ljud:  Bra!  Annexet är en bra konsertlokal.
Pris: 375kr ung.  Är väl ok för ett medelstort band.

/Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Lite sent men…

Var o kollade på Roger Waters The Wall, Stockholm/Globen i maj förra året. Lyssnat på Pink Floyd ganska länge så när Waters kom var jag tvungen att gå! Jag hade inte så stora förväntningar – minns med en rysning The Wall-koncerten när Berlinmuren revs, den var verkligen horribelt genomförd men ... det var verkligen bra! Bra musiker, bra ljud och fantastiskt korreograferat!! Jag har alltid varit lite avundsjuk på min svåger som såg orignal-The Wall-turnen men detta var så bra att jag inte är det längre. Tidningarna gav den inte fullt så bra betyg men där höll jag inte med någon recensent.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Winnerbäck vid Tinnerbäck.

Måste säga att jag varit lite reserverad när det gäller Lasse W. I Linköping, där det t o m finns bussar som bär hans namn är det nästan som att svära i kyrkan att inte stämma in i hyllningskören. Långsamt har jag med låtar som "Elegi" allt mer kommit att uppskatta hans viskonst. "Lill-Uffe" (Lundell) är ett epitet som med rätta klingat ut numera.
Med nyfikenhet gick jag igår till konserten vid Vidingsjö motionscenter, 150 meter från Tuvgatan där han växte upp och trängdes med 15 000 i publiken. Den gamla damen till vänster om mig, sjöng med i varenda låt och föll till slut ihop efter närmare fem timmars stående. Hon fick hjälp och repade sig snabbt. Åsa Järvinen agerade förband.
Konserten var riktigt bra. Texterna gick fram och jag gillade blandningen av ösig rock och "ensam man med gitarr". Texterna gick fram och till slut tyckte jag t o m att alla betongbilder av miljonprojekten från de tre(!) superskarpa bildskärmarna blev vackra. Den nya låten "Jag var och köpte en kostym" var en höjdare. När det hela avslutades i ett sprakande fyrverkeri förstod vi att det inte skulle fler extranummer och jag kände mig lite stolt över att nästan bott granne med karl'n som förtrollade den tidiga höstkvällen.   

'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
eq
Kul med den utförliga recentionen!
Lasse har varit en stor favorit i många år. Det var min son som "upptäckte" honom tidigt innan han slog igenom.
Har varit på några av hans konserter - minns särskilt en höjdare på Svea Lejon på götgatan/Sthlm. Satt på första bänk - suveränt!
De två senaste skivorna har väl inte varit bland de bättre så det låter kul med en ny bra låt!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Såg nedanstående gubbs 2 Juli (igår m a o) på Sofiero i Helsingborg tillsammans med 4000 andra glada konsertbesökare... :P
Väl rutinerade efter alla år och låtarna sitter som en j-a fläsk-smäll rakt in i fejset. En rejäl dos ståpäls vid flera tillfällen...  :wub:
Bra ljud, bra tryck, mycket allsång och en underbar avslutning på en aningen sval julikväll. Ni som hade tillfälle att vara där men inte tog chansen får skylla er själva.



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
eq
Kul med den utförliga recentionen!
Lasse har varit en stor favorit i många år. Det var min son som "upptäckte" honom tidigt innan han slog igenom.
Har varit på några av hans konserter - minns särskilt en höjdare på Svea Lejon på götgatan/Sthlm. Satt på första bänk - suveränt!
De två senaste skivorna har väl inte varit bland de bättre så det låter kul med en ny bra låt!
Samma här - intresset väcktes av min äldre son. (Han är alltså inte äldre än mig utan äldre än den andra sonen  :))
Har sett honom live 3-4 gånger och frapperas varje gång av hans förmåga att komma ihåg sina långa, fina texter!  :)
Tycker han har en bredd som milsvida överstiger Lundells bleka Springsteenplagiat vad gäller musiken.
Har väl också uppfattat hans senaste skivor som viss stagnation eller idétorka, så det ska bli spännande att höra kommande skiva.
Förhoppningsvis får man se och höra honom någonstans i sommar....
/Asti t.f. Winnerbäck-fan
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Såg nedanstående gubbs 2 Juli (igår m a o) på Sofiero i Helsingborg tillsammans med 4000 andra glada konsertbesökare... :P
Väl rutinerade efter alla år och låtarna sitter som en j-a fläsk-smäll rakt in i fejset. En rejäl dos ståpäls vid flera tillfällen...  :wub:
Bra ljud, bra tryck, mycket allsång och en underbar avslutning på en aningen sval julikväll. Ni som hade tillfälle att vara där men inte tog chansen får skylla er själva.
Åh.  :wub:
Är dom ute fortfarande alltså. Såg dom på Hysteriaturnén för hundra år sedan.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Var på Sting på Liseberg ikväll. Fullständigt makalöst bra. Vilket otroligt bra band han har med sig på turnén. Vinnie Colaiuta på trummor gjorde inte bandet sämre direkt. Underbart.

Lite av en best-of-turné verkar det vara han är ute på. Godbitar från hela karriären, både The Police och från soloplattorna. Och ingen ny skiva som måste promotas heller så man slapp transportsträckor.

 :wub:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Wernis. Lovande. Jag skall se honom imorgon i Dalhalla, Rättvik.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Såg nedanstående gubbs 2 Juli (igår m a o) på Sofiero i Helsingborg tillsammans med 4000 andra glada konsertbesökare... :P
Väl rutinerade efter alla år och låtarna sitter som en j-a fläsk-smäll rakt in i fejset. En rejäl dos ståpäls vid flera tillfällen...  :wub:
Bra ljud, bra tryck, mycket allsång och en underbar avslutning på en aningen sval julikväll. Ni som hade tillfälle att vara där men inte tog chansen får skylla er själva.
Åh.  :wub:
Är dom ute fortfarande alltså. Såg dom på Hysteriaturnén för hundra år sedan.
Ja, de har ju hängt med ett tag kan man ju säga... :D Uttryck som nostalgi och rullator-rock ligger nära till hands, men de höll ställningarna och levererade storartat...trots cellgiftsbehandling och annat! Mycket nerv, glöd och värme i framförandet... :wub:
Upprepar mig själv: Ni som hade möjligheten att se och höra dem denna kväll men inte tog chansen... :ph34r:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Om en och en halv timme är det dags. Han är i Sverige! Trehundrafemtio utsålda biljetter (en mindre lokal).


« Senast ändrad: 20.07.2013, 00:51:32 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En annorlunda konsert. Två musiker med varsitt instrument varav en sjunger. Det är Krishna Das.
Varje framförd låt följs inte av applåder - utan av en underbart skön tystnad. Flummigt?
Det här var en vederkvickande, vaken konsertupplevelse, som jag kommer minnas länge!

Hade det inte varit för att jag mötte en självsfrände på pendeltåget i måndags, som satte sig mitt emot mig och mediterade,
hade jag inte haft en aning om att Krishna Das spelar här i Stockholm, denna kväll.







« Senast ändrad: 29.10.2013, 22:00:31 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil




Var på Fashing igår...inga ljudupptagningar var tillåtna så håll till godo med detta....jävlar vad bra dom var ;)

Allt gott karl ;)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Var på Fashing igår...inga ljudupptagningar var tillåtna så håll till godo med detta....jävlar vad bra dom var ;)

Vilka grymma musiker! Bassisten!  :o
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Var på Fashing igår...inga ljudupptagningar var tillåtna så håll till godo med detta....jävlar vad bra dom var ;)

Vilka grymma musiker! Bassisten!  :o
Ja, det var läbbigt bra ;) och vilken trummis...har nog aldrig hört en tajtare snubbe ....nice att kunna gå och lyssna på ett sådant bra band....hade aldrig hört dom innan....blev meddragen ;)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Robbie Williams på Ullevi, Göteborg. Publik: ca 61500 st.

Hade snabblyssnat igenom låtarna ett par gånger innan konserten så jag hängde med hjälpligt. Kul show. Makalöst väder. Glad publik och glad och nykter Robbie.

Inledde kvällen med skönt trädgårdshäng och grill hos grannar. Vidare in för en glass på stan. Därefter konsert och innan hemfärd avslutade vi med en Mohito på Stora teaterns uteservering.

Ger kvällen som helhet 5/5 möjliga.
Konserten i sig får 3/5.

 :D


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Trotsade suget att kolla på fotbollsmatchen igår och gick till munchenbryggeriet med en kompis istället.  Vi köpte biljetter i somras.   The Pixies spelade och vi båda hade sett fram emot detta länge. Bandet gjorde sina 5 album mellan andra hälften av 80-talet och början av 90-talet och är ofta en referens när många rockband pratar om sina inspirationer.

Insläpp kl.19 och ett förband börjar spela efter en stund men även om dom inte lät dåliga så var baren mer intressant.
Förväntingarna på pixies var inte speciellt höga det var ju ändå runt 25 år sedan det begav sig.  Sångaren och frontfiguren Frank Black (a.k.a. Black Francis eller egentligen Charles Michael Kittridge Thompson IV  :lol:  ) har hållit på kontinuerligt solo men tillsammans med de andra i Pixies var det längesedan det var på allvar.  Dessutom har hans röst blivit mörkare med åren.  Efter meningskiljaktigheter har även originalbasisten Kim Deal fått lämna bandet.

  Konserten började med ett långt intro till "Gouge Away" och det låter bra!  När sedan låten går igång ordentligt inser jag att ljudet är riktigt bra och inte så tok-basigt som det ofta är på konserter nuförtiden.  Detta är ang. Pixies mycket viktigt då studioalbumen inte är basiga alls utan basen "hörs" mer istället.  Låtarna (35 st.) averkas en efter en och inget onödigt mellansnack a'la Frank Black.  Bandet känns stabilt, det låter grymt och Frank Black sjunger med den inlevelse och frenesi som bara han kan och det skulle kunna ha varit 1989 igen!  Även Kim Deals ersättare fungerar och hon fyller i precis på de rätta ställena.  Bas kunde hon spela också.    Totalbetyget blir en stark 4/5! 

Lite att förkovra sig i:


http://open.spotify.com/user/fuzzbub/playlist/7Bvetm4ncV7668OgOFR2nT

/Fuzz

"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
inte illa! ... skulle ha velat hänga på där  :D

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
inte illa! ... skulle ha velat hänga på där  :D

/Gurano

Det hade ju vart kul om du vart där åxå Gurano!  Nästa gång.  :)   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det hade ju vart kul om du vart där åxå Gurano!  Nästa gång.  :)   /Fuzz
Jepp du får säga till nästa gång :D
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Depece mode scandinavium 11/12.

J*VLAR vilket ös i några gamla hits. SÅ grym livetrummis och sånt otroligt bra drag i basen att byxorna fladdrade. Martins absilut bästa livesång någonsin på "But not tonight".

wow.

Gubbarna kan än :wub:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Instämmer med Emulatorn. Komplett med fake-tisha och allt. Grymt!


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Har varit på två konserter i år –

I maj såg jag och en gammal kompis Johnny Winter i Kristianstad. Har inte varit något direkt fan av Winter men alltid tyckt att han är en habil bluesbändare. Det var nog lika mycket för att träffa polaren som för att gå på spelningen som jag åkte ner… kul dock att ha sett denna blueslegend innan han kilar vidare upp mot en blå himmel. Spelningen var väl ok men räddades rätt mycket av hans duktiga medmusiker. Winter satt ner en stor del av showen och spelade på en rätt ugly minigitarr – jag antar att han inte orkar med mer. Men till extranumren drog han fram både Firebird och slide och ställde sig upp – då ökade tempen rätt markant. Helt OK spelning med andra ord.

För ett par veckor sedan drog jag med frugan till Köpenhamn för att kolla på Black Sabbath på Forum. Själv är jag så lat att jag föredrar sittplatser med god utsikt över scenen men det kunde man ju glömma på forum, de finns men de är få och då skulle man varit på plats tidigare. Tänkte köpt en t-shirt, vilket jag alltid gjort på varje konsert jag har varit på men Sabbath skulle skaffa sig ny merchandise tycker jag. Skitfula loggor… Nåja, upp på scen kom förbandet och jaha, tänkte jag, dags att bara vänta en timme på Sabbath då. Förband brukar sällan ge något extra yill upplevelsen, men nu blev det annat. Förbandet heter Uncle Acid & the Deadbeats. Riktigt jävla bra även om namnet är kass. Sen på med Sabbath, bortser man från Ozzys röst var det bra. Hans röst blev bättre efterhand men höll inte riktigt fullt ut men musiken framfördes starkt o bra. Det jag kan säga om ljudet är att det var väldigt högt och för mycket bas. När Butler lirade introt till NIB hörde man bara ett muller och inga enstaka toner… även här är det ju så att det är gött att ha sett ett gammalt favoritband live innan det blir för sent. Nu skulle man bara fått se Led Zep så hade jag varit rätt nöjd :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Imorgon spelar Steve Hacket på Cirkus i Stockholm. Gamla kontrollrumsmedlemmen Nad Sylvan sjunger.
Är det fler än jag från kontrollrummet som ska dit för att lyssna och se?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Imorgon spelar Steve Hacket på Cirkus i Stockholm. Gamla kontrollrumsmedlemmen Nad Sylvan sjunger. Är det fler än jag från kontrollrummet som ska dit för att lyssna och se?

Ja det var en mycket bra konsert. Nad hade kontroll på rösten och jag tycker det är fantastiskt att rösten orkar 2-3 timmar med sång. Duktiga musiker hela högen!









« Senast ändrad: 01.05.2014, 02:21:36 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Imorgon spelar Steve Hacket på Cirkus i Stockholm. Gamla kontrollrumsmedlemmen Nad Sylvan sjunger.
Är det fler än jag från kontrollrummet som ska dit för att lyssna och se?

Ja det var en mycket bra konsert.
Kul. Bra konserter brukar inspirera.  :)


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Hade varit skoj vara där. Sista chansen att se ett av originalen kanske.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hade varit skoj vara där. Sista chansen att se ett av originalen kanske.

Ja man vet faktiskt aldrig säkert. Som jämförelse förresten, kan jag säga att de fixade en verre av hela Suppers Ready på runt 27 minuter. Jag filmade tills kamerans batteri var urladdat, fick med c:a 21 minuter av Suppers...

På filmen missade jag ett riktigt röjsolo i flera minuter - en duell mellan Steve Hacket och Rob Townsend.












« Senast ändrad: 05.05.2014, 16:48:15 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Underbart - sex videofilmer från konserten på Cirkus i Stockholm den 30 april
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Ett av mina favoritband är A.C.T från Malmö. Dom spelar en slags progressive rock. Dom första fyra albumen finns på Spotify. Dom har nyss släppt ett till som inte finns där än.
Såg dom live i fredags på Brygghuset i Stockholm. Väldigt bra spelat, men ljudet var inte nåt vidare. Kaklade väggar är väl ingen höjdare för en konsertlokal.



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Håkan Hellström, Ullevi 2014-06-07
Fullständigt magisk kväll. Sångerna, vädret, människorna. Allt och hela inramningen var perfekt.



Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag å en polare skulle stråla samman med Fuzzbub mä kompisar å kika på Pixies, men vi missade varandra.
Konserten var bra, samspelt och jäkligt bra ljud från där jag stod. En jämn konsert som inte riktigt lyfte tycker jag. De sa inte ett enda ord mellan låtarna vilket är minus i mina ögon. Ändå får de 4 av 5 av mig :D.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jag å en polare skulle stråla samman med Fuzzbub mä kompisar å kika på Pixies, men vi missade varandra.
Konserten var bra, samspelt och jäkligt bra ljud från där jag stod. En jämn konsert som inte riktigt lyfte tycker jag. De sa inte ett enda ord mellan låtarna vilket är minus i mina ögon. Ändå får de 4 av 5 av mig :D.
/G


Ja fasen då!  Jag hade en polare med som också skulle söka upp sina polare men det lyckades inte heller...  Mycket folk på grönan! 

Ang. konserten så tycker jag att det (som vanligt på grönan) var för lågt ljud och dessutom så tycker jag att trumljudet och speciellt baskaggeljudet var kasst.   Till råga på allt så började Pixies lite halvskakigt (Joey Santiago) men det blev bättre och bättre ju längre konserten flöt på.    Black Francis (som han kallar sig i Pixies) är ju säkerheten själv och bandet ÄR tight.  I jämförelse med konserten i höstas i münchenbryggeriet får denna sämre betyg men en stark 3:a blir det iallafall totalt sett.   

Gurano, skaffade du grönt kort förresten?  Isåfall kan vi ju göra ett nytt försök att hitta varandra.  :)   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed