Kontrollrummet

Min senaste konsert - recension

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skriv ett par rader här när du varit och sett något band eller artist. Tråden gäller alltså konserter som du nyss varit och sett. Inte Bob Marley på Grönan 76 etc...

Bifoga gärna en bra youtube-video eller spotifylänkar i inlägget.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Selest - releasekonsert på Pusterviksteatern, Göteborg den 10/9-2010

Pop på svenska med Simon Ljungman (Håkan Hellström, På spåret etc...) och Sebastian Ring m.fl. Klassisk sättning förstärkt med stråkkvartett.

Mycket bra konsert och fokuserat band inför en fullsatt Pusterviksteater. Bandet var överförtjusta över att presentera sin nya platta, Kapellgatan 12. Inför extranumren hade bandet arrangerat ett mycket maffigt arr på Ja må du leva, som framfördes i långsam takt tillsammans med publiken som överraskning till Simon som dagen till ära fyllde 31.

Sällan jag varit så nöjd efter en konsert.

Betyg: 4.5 av 5






Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Jag saxar från Snacktråden, där jag precis hemkommen från Popaganda skrev:

Shout out louds: Hyfsat.
Hurts: Ingen uppfattning (ölade just då. kan i efterhand tillägga att de verkar vara bra!)
Magic Numbers: Ok. Jävligt tajt, vilket gjorde att det kändes lite platt och tråkigt.
Neon Indian: Bra! Det var drag och lustiga synthljud.
Hot Chip: Jävligt bra! Bra drag på scen.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Glömde denna tråd....


Var senast på Freda' på Trägårn i Göteborg den 16/10.

Dom har återuppstått igen efter att varit ett stort svenskt band på åttiotalet och i början av nittiotalet. Ny platta har kommit och den låter som om den kom ut 1989 på gott och ont. Inte mycket har hänt. Är väl bra om man är fan...

Konserten var en riktigt trevlig upplevelse. Dom har omgivit sig av bra musiker och förstärkt bandet med ytterligare en gitarr, en på keys och en bassist. Uno, Arne och Mats själva spelade bra dom med och levererade nästan alla hits från då det begav sig. Själv letade jag mig längst fram lagom till extranumren då jag trodde "Jag kan se dig" var en självklar låt, men den fick jag klara mig utan. Fick lite svar av Arne via Facebook att dom aldrig hållit den låten särskilt högt. Knas, när det var min favorit.


Funderar på att gå på nåt helt annat nästa gång. Blir nog hårdrock. Kanske redan i morgon. Nån som ska med?


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Intressant tråd!  :)   
Det var inte igår men konserten finns fortfarande färskt i minnet.  Såg Wilco på Circus i våras och
det är en av dom bästa konserter jag vart på.  Otroligt kompetenta musiker och med Jeff Tweedys personliga
låtar och röst blir det mumma av helheten! 



/JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Salem al Fakir på Sticky fingers, Gbg den 20/11-2010

Sanslöst bra och helt makalöst musikaliskt. Och då har jag inte ens lyssnat in mig på honom alls. Konserten innehöll det mesta från stillsamma partier till ösig 80-talspop via jazzfusion och elektronika. Mumma helt enkelt. Tydligen (enligt min kompis) så gjorde han om arren i dom flesta låtarna i förhållande till hur dom låter på skiva. Kul med artister som går egna vägar och inte enbart levererar det förväntade.

Har ni möjlighet att se honom under höstturnén så gör det. Lätt det bästa jag sett på år och dag.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Var över till Norge - Gjövik - 6 november
på Henning Kvitnes med band, som gör en sen höstturné

Otroligt bra konsert med en drös riktigt bra låtar (om man gillar typ Winnerbäck, Lundell)
Med sig hade han fyra oerhört duktiga musiker, varav vår vän ydderF var en.
Freddy gjorde några makalösa solon, bl.a. ett på lapsteel.

På hotellet satt vi efteråt och pratade lite med Henning och bandet över en öl.
Både Henning och övriga i bandet visade sig vara genomtrevliga personer

Känns rätt pinsamt att vi i Sverige (i alla fall jag) har så dålig koll på norsk musik.

Filmade lite och här kan ni se/höra på några av låtarna



&feature=related

&feature=related

&feature=related
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Var över till Norge - Gjövik - 6 november
på Henning Kvitnes med band, som gör en sen höstturné

Otroligt bra konsert med en drös riktigt bra låtar (om man gillar typ Winnerbäck, Lundell)
Med sig hade han fyra oerhört duktiga musiker, varav vår vän ydderF var en.
Freddy gjorde några makalösa solon, bl.a. ett på lapsteel.

På hotellet satt vi efteråt och pratade lite med Henning och bandet över en öl.
Både Henning och övriga i bandet visade sig vara genomtrevliga personer

Känns rätt pinsamt att vi i Sverige (i alla fall jag) har så dålig koll på norsk musik.

Filmade lite och här kan ni se/höra på några av låtarna



&feature=related

&feature=related

&feature=related
Synd man inte var där! :(
Ja, det finns många duktiga musiker i Norge!
Jag har tidigare fastnat för bl.a. Lynni Trekrem och Kari Bremnes....


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fuzzbub - Wilco låter bra!
Synd att youtube hackar så man knappt kan se... Kanske bara är jag som har det problemet?
Samma med Norges musikaliska kungar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
The soundtrack of our live - Trädgårn i Göteborg 15/12-2010

Har sett dom tre-fyra gånger tidigare och det har varit riktigt bra varje gång. Denna gång var det ovanligt dåligt och trummisen som normalt sett spelar ganska mycket bråttomdelar var väldigt mycket ute cyklade igår och det gjorde ju inte svänget bättre. Konserten inleddes med ett obegripligt "unplugged"-set. Stålsträngade gitarrer med inbyggda mikar är ALDRIG bra live.

Till detta elände så började kvällen med ett knasigt förband. Nån slags konstnärlig poporkester som trodde att man inte behöver en bas. Gäsp!

Gick hem innan det var slut....


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag var på Globen och såg Idolfinalen. Minnah var utan någon som helst tvekan kvällens behållning och hon sjöng finallåten på ett glittrande vis. Jag är helt övertygad om att alla i Globen ansåg att hon gjorde bäst ifrån sig. Men svenska folket ansåg att Jay var bättre :huh:
Jag tyckte det innan finalen men ändrade ståndpunkt under den.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag var på Globen och såg Idolfinalen. Minnah var utan någon som helst tvekan kvällens behållning och hon sjöng finallåten på ett glittrande vis. Jag är helt övertygad om att alla i Globen ansåg att hon gjorde bäst ifrån sig. Men svenska folket ansåg att Jay var bättre :huh:
Jag tyckte det innan finalen men ändrade ståndpunkt under den.
Jublade du på rätt ställe när Jidhe befallde?  :D


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag var på Globen och såg Idolfinalen. Minnah var utan någon som helst tvekan kvällens behållning och hon sjöng finallåten på ett glittrande vis. Jag är helt övertygad om att alla i Globen ansåg att hon gjorde bäst ifrån sig. Men svenska folket ansåg att Jay var bättre :huh:
Jag tyckte det innan finalen men ändrade ståndpunkt under den.
Jublade du på rätt ställe när Jidhe befallde?  :D
Jodå det var en hel del fusk med :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul tråd! Jag var och såg The Bootleg Beatles med symfoniorkester i oktober. Kusligt likt originalet och häftigt med när stråkarna kom med i bilden fr o m Eleonor Rigby. Till slut önskade jag ändå att de hade tolkat mer än att till varje pris låta exakt som the fab four. Ungefär som när Erik Dyvik Husby gick och imiterade Cornelis i filmen mer än skådespeleri och tolkning. Bootleg Beatles får 4/5.
"Underbarnet" Salem al Fakir vill jag också se. Tycker hans schlagerfestivallåt (Keep on walking) var klart bäst, f-n vilket genialt stick (men tråkig tonartshöjning).
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Såg Deftones i fryshuset 29 nov. Det är mitt favvo-metalband, utan tvekan. Har följt dem från det att de bildades men aldrig sett dem live förrän nu.

Första förbandet var svenska Khoma, som är rätt ok utifrån det jag hört på Spotify. Jag missade dem dock här, vi kom in i outrot på sista låten, men det var ett skönt outro iaf! :)

Andra förbandet var Coheed & Cambria från N.Y. Inte riktigt min grej. Det var inget fel på ljudet och de skötte sig bra på scenen och sångarens hår var ju underhållning i sig, men som sagt. Inte min grej.

Huvudakten så. Den första kvarten var jag riiiiktigt missnöjd då jag tyckte gitarristen hade en nasty rundgång som liksom lade sig konstant över låtarna. Vi kan ha stått i konstig vinkel eller nåt, men det var så jag upplevde det. Mycket synd, eftersom My Own Summer spelades då, en av mina favoritlåtar. Men det artade sig och resten av spelningen var en fröjd. Så j*vla bra! Mycket från senaste skivan såklart, men ändå väldigt bra spridning genom albumet. Jag undrade varför de inte lirade nåt från första skivan, men när de kom tillbaka från sin paus och skulle lira extranummer så var synth/effektsnubben borta och jag förstod varför. De rev av nästan hela första skivan i ett svep och det var så sjukt sweeeeeeet! :wub:

Trots fadäsen med rundgången så kan jag inte ge mindre än 5/5 (man är ju inte lite partisk). Här kommer lite smakprov från spelningen i fråga:




Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Fuzzbub - Wilco låter bra!
Synd att youtube hackar så man knappt kan se... Kanske bara är jag som har det problemet?
Samma med Norges musikaliska kungar.

Kul att du gillade Wilco MaxB!  ANg. klippet så måste vara nåt (tillfälligt?) med din lina, det fungerar bra hos mig.   

Al Fakir har jag inte lyssnat så mycket på Wernis men att han har talang och går sin egen väg förstår man ju.  Ska lyssna lite!  :)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Al Fakir har jag inte lyssnat så mycket på Wernis men att han har talang och går sin egen väg förstår man ju.  Ska lyssna lite!  :)   /JEH
Ja efter onsdagens katastrofkonsert så längtar jag tillbaka till Fakirspelningen.  :)


Glömde nämna en detalj om Soundtrackspelningen. Den förba---de ljusteknikern som verkade älska att blända publiken. Mest hela tiden tvingades jag att titta ner i golvet. Strobolampor och andra starka lampor i ögonen mest hela tiden. Så inåt håvete irriterande.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud

Jag var och lyssnade på Roky Erickson i tisdags på Munchenbryggeriet i  Sthlm.  Karln är synnerligen intressant som person och har en historia som får
en att tappa andan.  Fortfarande sjunger han ruskigt bra och allt sitter i ryggmärgen på honom.  Tyvärr är kompbandet inte speciellt bra även om det
funkar ok.  Håller med det mesta i DN-recensionen :http://www.dn.se/kultur-noje/konsertrecensioner/roky-erickson-pa-munchenbryggeriet-stockholm-1.1227942

Lite Roky på Spotify: http://open.spotify.com/user/fuzzbub/playlist/5GpNs1WIRpDN0TIUAWXzEA    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad tsmalmbe

Club for Five på Kulturhuset i Helsingfors. Denna upptagning är inte från den konserten, men detta var en av låtarna i deras repertoar, och exakt samma version.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Club for Five på Kulturhuset i Helsingfors. Denna upptagning är inte från den konserten, men detta var en av låtarna i deras repertoar, och exakt samma version.


Vilken otrolig bas!!
Där ligger både jag, H-Mike och Bow i lä.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Club for Five verkar intressanta Är det en finsk grupp?
Godafton Eddi. Ja den basen är rejäl!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tsmalmbe

Club for Five är en finsk grupp som gör en hel del mindre traditinella accapella än den jag länkade till också. Och basen, ja den var ganska fenomenal också live. De gjorde sin 10-årsturne nyligen, så de är inte helt nya.

Kolla på spotify "In concert - Your the voice". Och kolla också Life on Mars? för en annan "pop" låt de gjort. En hel del är på finska, men prestationerna som sådana är ju stundom väldiga.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Vilken otrolig bas!!
Där ligger både jag, H-Mike och Bow i lä.

Lyssnar med andakt till detta och basen e great och arret och stämmorna......... :wub:

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Dåligt med konsertbesök på sistone av KR-medlemmarna...?    :D   

Jag kan iaf. berätta att igår 30/9 var på Debaser Medis och lyssnade på 3 band varav huvudnumret var svenska Graveyard
Dom spelar en slags flumrock som taget från tidiga 70-talet och gör det ruskigt bra! Tight och välrepat. Dessutom har sångaren en grym pipa!
Ni kanske har hört denna: 

 



/JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
besökte huvudstaden för några veckor sedan och tittade in på kafe 44 där de körde nån slags hyllning till ultrahuset. bla spelade bajenuffe (från studio forum, vet inte om han är aktiv här med) med sitt band Derby sthlm (medlemmar från kabinettet, klägg, tredje könet mfl 80-90 tals band)

riktigt bra åt ksmb, ebba grön hållet, de spelar även den 7 okt på snövit samt 22:a också på snövit.




Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hög igenkänningsfaktor då jag lyssnar på videon med Graveyard. Har int ehört den gruppen förut men gillar stilen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Hög igenkänningsfaktor då jag lyssnar på videon med Graveyard. Har int ehört den gruppen förut men gillar stilen.

ja, de påminner om monster magnet, Cactus mfl.



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Cactus Evil var riktigt riktigt bra
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ikväll gästade jag och MaxB Cirkus och kollade in MusicBox. Vi träffade Karl där som hade stött ihop med Nad också. Clemens och vi tror Bridebent var där någonstans också.
MusicBox - tja det är inte lätt att härma Genesis - vi träffade ett par Norrmän som var lyriska de skulle till Oslo för att imorgon se samma konsert! Så högt betyg kan inte jag sätta men det var kul att få höra de gamla låtarna från en scen igen - de flesta var ju med på turnén 1976 med Genesis själva och det finns liksom INGET som slår det. De var riktigt bra på The Lamb låtarna 2st förekommer ju på albumet resten var lite si och så. Leaden lät varken som Peter eller Phil och gitarristen hade inte riktigt reda på hur Steve lirade och framförallt ljudsatte guran noll delay.
Nä nu ska jag inte klaga mer - kul att se men ingen höjdare riktigt
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag var lyrisk men är väl lättpåverkad. Musiken är fantastisk enligt mig och jag har aldrig hört Genesis konsert så det här slår mycket jag hört från scenen. Det är som att träffa gamla vänner, då man hör låtarna och jag fascineras av vilken ljudbild man kan skapa med en gitarr till vänster - gitarr/bas och tauruspedaler - trummis (och klockspel/xylophone) - keyboard längst till höger.
Därtill en sångare som är ganska nära mina gamla hjältars röster, i alla fall i låtar där det krävs starka röstresurser. Men i min favorit "The Lamia", höll inte rösten enligt mina mått.



Nån som vet hur man i en Android-telefon spelar in film med bra ljud.
Jag filmade många låtar men ljudet distar så hemskt och det känns trist.
« Senast ändrad: 08.02.2012, 12:26:56 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Filmade också några minuter med min Xperia men det funkar aldrig på konsert. Micken kan inte ta ljudnivån. Bara att slänga, synd. Gigget var ok. Förra gången de var i Stockholm blev jag nog mer impad. Var det 'Selling England' de lirade då? Minns bättre ljud och mer drag i den konserten men jag var nöjd efter The Lamb också. Är nog svårt att göra de där gamla liveshowerna mer autentiskt än vad Musical Box gör.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
iPhone har bättre egenskaper tror jag - så när YouTube processat klart så har ni Carpet Crawlers här:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja Eddi, din hanterar ljudet bättre. Tack för klippet.

Filmade också några minuter med min Xperia men det funkar aldrig på konsert. Micken kan inte ta ljudnivån. Bara att slänga, synd. Gigget var ok. Förra gången de var i Stockholm blev jag nog mer impad. Var det 'Selling England' de lirade då? Minns bättre ljud och mer drag i den konserten men jag var nöjd efter The Lamb också. Är nog svårt att göra de där gamla liveshowerna mer autentiskt än vad Musical Box gör.

Du är så hemlig, att vi inte såg dig. Men Karl påstod att han vet vem du är!  ;)
« Senast ändrad: 08.02.2012, 23:37:32 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En liten bonus här och det är hur Carpet Crawlers lät med orginalet för 35 år sedan på Jossan - OBS det är mono från ett klart sönderspelat band och via en kassettbandspelare som sett bäst-före-datum för länge sedan :blink:

[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Carpet.mp3[/mp3]

Här har vi dock bättre ljud från samma turné:
« Senast ändrad: 09.02.2012, 01:50:51 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ikväll gästade jag och MaxB Cirkus och kollade in MusicBox. Vi träffade Karl där som hade stött ihop med Nad också. Clemens och vi tror Bridebent var där någonstans också.
MusicBox - tja det är inte lätt att härma Genesis - vi träffade ett par Norrmän som var lyriska de skulle till Oslo för att imorgon se samma konsert! Så högt betyg kan inte jag sätta men det var kul att få höra de gamla låtarna från en scen igen - de flesta var ju med på turnén 1976 med Genesis själva och det finns liksom INGET som slår det. De var riktigt bra på The Lamb låtarna 2st förekommer ju på albumet resten var lite si och så. Leaden lät varken som Peter eller Phil och gitarristen hade inte riktigt reda på hur Steve lirade och framförallt ljudsatte guran noll delay.
Nä nu ska jag inte klaga mer - kul att se men ingen höjdare riktigt

Nä, jag var inte där...var inte så sugen på att se, gillar orginalet för mycket  :D Men det hade nog inte funkat ändå, har åkt på influensan..såg att du ringde Karl, men då var man så däckad att jag inte orkade svara.. /C