Forum > Färdiga produktioner

Asti - Som om vi inte fanns (ny version)

<< < (4/10) > >>

egghuvud:
Håller inte med om beskrivningen "trist" som du satte som beskrivande epitet. Tycker du gör helt egen musik. Denna är faktiskt lysande i sin enkelhet och uttrycksfullhet. Har inget att säga varken om produktionen eller om låten, förutom lite kring sångljudet. Lite vasst och lite för mycket "munsljud" smaskande och så där. Städa lite i sångspåret och försök få bort lite av den där vassa frekvensen, (utan att förlora närvaron då). Arrangemanget är solklart annars. Mycket bra!  :)

MaxB:

--- Citat från: asti skrivet 14.09.2010, 12:54:49 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.09.2010, 12:33:50 ---
--- Citat från: asti skrivet 14.09.2010, 11:09:33 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.09.2010, 10:18:41 ---
--- Citat från: asti skrivet 14.09.2010, 09:25:01 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.09.2010, 07:29:40 ---Fint men det borde vara förbjudet att sitta så nära elpianot. Studsarna far flera meter från sida till sida. Centrera piano mera. Härligt sound i övrigt och skönt mixat. Tänker inte på volymproblem avseende trummisen. Han känner in hur hårt han ska spela, upplever jag. Är det GA som spelar? 

--- Slut citat ---
Javisst, det är Göran Andersson som spelar trummor! Hur visste du det?  :D

--- Slut citat ---
Han svänger med sitt swing. Göran Andersson 2 eller?

--- Slut citat ---
Nej, the original Göran Andersson - version 1!  Men jag har fått editera en del, han kan ju bli lite statisk!  :)

--- Slut citat ---
Visst pratar vi om Swing-Göran?

--- Slut citat ---
Ja, han som jobbar som agent och är väldigt grov i mun.  :)

--- Slut citat ---
Visst är han, din trummis i låten ganska långt till vänster va? Tillhör de där som håller på med den gamla stilen från 50-talet?

asti:

--- Citat från: egghuvud skrivet 14.09.2010, 14:08:46 ---Håller inte med om beskrivningen "trist" som du satte som beskrivande epitet. Tycker du gör helt egen musik. Denna är faktiskt lysande i sin enkelhet och uttrycksfullhet. Har inget att säga varken om produktionen eller om låten, förutom lite kring sångljudet. Lite vasst och lite för mycket "munsljud" smaskande och så där. Städa lite i sångspåret och försök få bort lite av den där vassa frekvensen, (utan att förlora närvaron då). Arrangemanget är solklart annars. Mycket bra!  :)

--- Slut citat ---
Det var ju trevligt! Ska se vad jag kan göra åt "smaskandet" och det vassa ljudet.
Det är lätt att få med "munljud" om man sjunger nära micken även om man använder pop-filter.
Får väl äta färdigt innan jag börjar sjunga.... :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.09.2010, 14:53:15 ---
--- Citat från: asti skrivet 14.09.2010, 12:54:49 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.09.2010, 12:33:50 ---
--- Citat från: asti skrivet 14.09.2010, 11:09:33 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.09.2010, 10:18:41 ---
--- Citat från: asti skrivet 14.09.2010, 09:25:01 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.09.2010, 07:29:40 ---Fint men det borde vara förbjudet att sitta så nära elpianot. Studsarna far flera meter från sida till sida. Centrera piano mera. Härligt sound i övrigt och skönt mixat. Tänker inte på volymproblem avseende trummisen. Han känner in hur hårt han ska spela, upplever jag. Är det GA som spelar? 

--- Slut citat ---
Javisst, det är Göran Andersson som spelar trummor! Hur visste du det?  :D

--- Slut citat ---
Han svänger med sitt swing. Göran Andersson 2 eller?

--- Slut citat ---
Nej, the original Göran Andersson - version 1!  Men jag har fått editera en del, han kan ju bli lite statisk!  :)

--- Slut citat ---
Visst pratar vi om Swing-Göran?

--- Slut citat ---
Ja, han som jobbar som agent och är väldigt grov i mun.  :)

--- Slut citat ---
Visst är han, din trummis i låten ganska långt till vänster va? Tillhör de där som håller på med den gamla stilen från 50-talet?

--- Slut citat ---
Det skulle inte förvåna mig om han tillhörde jazz-trion!  :)

MaxB:
Oops, borde kommit ihåg att det är där han huserar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion