Forum > Demolåtar

Hogge - Ugly

<< < (3/4) > >>

hogge:

--- Citat från: uriah skrivet 10.09.2010, 18:04:46 ---Har du skaffat dig ett riktigt keyboard??
Annars låter det väl som en typisk hogge låt,kanske inte bland dina starkaste men änd habil...
Tycker det låter som du lärt dig lite under resan(mix/sound mässigt menar jag)
Värt att jobba på i alla fall.
Ps. Lite kluven till texten...

--- Slut citat ---

Tack Uriah..
Personligen tycker jag att denna är en av mina bättre.. Men det där är ju en smaksak. Dessutom är den ju helt nybakad och då är ju allt bra (nästan).. Men vi får se vad jag tycker om några dar..

Näe, inget keyboard än, men jag ska.. Snart hoppas jag..

Typisk Hoggelåt är bra.. Det känner jag mig nöjd med..  :lol:

Vad gäller texten så tycker jag den är lite kul jag.. Men jag förstår hur Du tänker. Min fru hatar den (trots att den inte handlar om henne)  :P

hogge:

--- Citat från: uriah skrivet 10.09.2010, 18:04:46 ---Tycker det låter som du lärt dig lite under resan(mix/sound mässigt menar jag)

--- Slut citat ---

Jag glömde.. Va skoj - tack. Dock vet jag inte vad jag gör nu som jag inte gjort tidigare? Men intressant just nu är trummorna.. Där har jag försökt skruva lite. Hur låter dom i Er lyssning?

MaxB:
Trummorna låter hyfsat i mina datorhögtalare. Baskaggen hörs bra och basgitarren går också fram, även om min högtalare är bas-fattiga. Då synten spelas hör jag i stort sett bara kicken och virveln (...lite kross från cymbal också). I andra partier kan jag höra cymbalen bättre.

bjurte:
Trummorna??
Ganska OK,kanske att kicken kunde vara lite lägre, lite mulligare och mindre klick.

BaconMcMuffin:
HA!  Hogge, I'm laughing at the lyrics... HA!... and someone had to say it!   :D 

Drums are great... Guitars, too... but altogether, the mix sounds a little bit "ambient"?  Not the style of the song, obviously - but, where the song sits in the mix - and, by that I mean it the mix sounds kind of "far away"?  It doesn't sound "full" to my ears.  It's kind of "thin". 

But I think that overall, the song is "fun and funny, nothing serious" as an old college room mate used to say to me... and that was always a good thing.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion