Kontrollrummet

MIDIKLAVIATUR/SYNTH

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad maestro

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Tjena!

Jo, grejen är att jag vill börja producera musik, typ house/deadmau5/stromae liknande musik, samt spela in mina gitarrlåtar och lägga till kanske lite mer instrument osv.
Grejen är att jag är en amatör när det gäller allt sånt här, förutom gitarr då. Jag har laddat ner ableton live 8 och jag ska väldigt snart köpa en synth/midiklaviatur

vad är skillnaden, vad ska den ha osv? Jag går bara på utseendet nu, vilket gör att jag kan bli lurad väldigt lätt.

Söker efter något som jag kopplar till datorn (ej utan) och som ligger runt 2000 kr! tacksam för hjälp!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kan vara en väldigt omfattande fråga eller ganska enkel.

Har du Mac eller PC. Om du har PC har du en kraftfull PC eller lite äldre?
Vad har du i datorn idag?
Har du ett standardljudkort eller något bättre?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad maestro

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
PC, Bärbar, nja, helt OK bärbar, inte dålig inte bra. vanligt ljudkort (?)

är det mkt bättre med en mac elr? samt, får man bara skräp för 2000?


Utloggad maestro

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Kan vara en väldigt omfattande fråga eller ganska enkel.

Har du Mac eller PC. Om du har PC har du en kraftfull PC eller lite äldre?
Vad har du i datorn idag?
Har du ett standardljudkort eller något bättre?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
PC, Bärbar, nja, helt OK bärbar, inte dålig inte bra. vanligt ljudkort (?)
är det mkt bättre med en mac elr? samt, får man bara skräp för 2000?