Forum > Färdiga produktioner
Everything changes now
Dividend:
Vet inte vad jag skall skriva. Låter bruce och 80-tal. Kanske gubbigt, kanske inte. Gillade nog gitarren bäst, sångmelodin känns lite (eller det kanske bara är sången som svajar? :) ) instabil..
Svårt att säga på en snabblyssning. Gillade trots allt, och klart värt att slutföra. Refrängen bryter av bra!
asti:
Jag tror att om du kan tajta till sången och höja nivån på den på sina ställen,
speciellt i verserna, så skulle det förstärka helheten rejält.
Gillar avsnittet "Stay and live...." bäst.
Fina gitarrer, speciellt solot!
91:an:
Som låt funkar det alldeles utmärkt och du är större gitarrist än sångare (jag är ingetdera) ;) läckert gitarrlir, men du borde städa upp lite i sångspåren. Det gäller bara att få det mer unisont. Här finns absolut något att gå vidare på!
Wernborg:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.09.2010, 12:14:58 ---Sången, är det du eller du med flera? Sången skulle (även om låten är lugn) ha mer stake i sig. Vet inte exakt vad jag menar men kanske en eller annan sur ton i kören eller om sångaren är lite osäker på kraften i sången. Kanske är det körstämmor som inte är helt tajta eller tonsäkra, vet inte riktigt. Låten är skön efter några lyssningar.
Då det lugna partiet två minuter in i låten kommer skulle gilla att blås ligger på lugna tvåstämmiga grejer. Finns väl en sax att låna från Mikael Edebro?
--- Slut citat ---
Ja, Emulator sjunger med i refrängen. Ja detta är slasksång av stora mått. Om jag jobbar vidare blir det sången som görs om först.
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 05.09.2010, 12:45:15 ---Fin melodi och skön låt:)
--- Slut citat ---
Tack.
--- Citat från: Dividend skrivet 05.09.2010, 13:17:33 ---Vet inte vad jag skall skriva. Låter bruce och 80-tal. Kanske gubbigt, kanske inte. Gillade nog gitarren bäst, sångmelodin känns lite (eller det kanske bara är sången som svajar? :) ) instabil..
Svårt att säga på en snabblyssning. Gillade trots allt, och klart värt att slutföra. Refrängen bryter av bra!
--- Slut citat ---
Gött. Tack.
--- Citat från: asti skrivet 05.09.2010, 15:04:08 ---Jag tror att om du kan tajta till sången och höja nivån på den på sina ställen,
speciellt i verserna, så skulle det förstärka helheten rejält.
Gillar avsnittet "Stay and live...." bäst.
Fina gitarrer, speciellt solot!
--- Slut citat ---
Sången suger ja. Stay and live är mitt favoritparti också.
Tack skaru ha.
--- Citat från: 91:an skrivet 05.09.2010, 21:58:52 ---Som låt funkar det alldeles utmärkt och du är större gitarrist än sångare (jag är ingetdera) ;) läckert gitarrlir, men du borde städa upp lite i sångspåren. Det gäller bara att få det mer unisont. Här finns absolut något att gå vidare på!
--- Slut citat ---
Haha. Ja nån sångare i ordets rätta bemärkelse lär jag aldrig bli, men kul är det.
En liten roligt grej ang. sången och det nästan unisona i refrängen där jag och Emu sjunger tillsammans. Jag hade texten till verserna och Emu skrev en refrängtext och han spelade även in en illustration om hur melodin skulle kunna vara. Då hade jag redan spelat in refrängen med hans nya text. Döm om vårt förvåning när vi oberoende av varandra hittat på nästan exakt samma melodi, fast varsin stämma. Det som hörs i refrängen i sångväg är alltså våra två tagningar som båda två var tänkta som leadmelodi.
asti:
Nej, jag tycker inte att sången suger!
Men den behöver nog tajtas till på en del ställen och nivåerna justeras, speciellt i verserna.
Fixa det så tror jag låten blir riktigt bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida