Kontrollrummet

MikaelEdebro - Under resans gång

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Hej,

Här kommer ett jam-baserat alster som har vuxit fram under de två senaste kvällarna/nätterna. Min kompis Sanjin spelar tvärflöjten. Vi lade inte så mycket energi på omtagningar utan ville försöka få till lite live-känsla, så den är lite oslipad i kanterna stundtals.

Kommentera gärna om ni orkar er igenom låten!  :P ;)

http://micke.lugnoro.com/Under_resans_gang.mp3

PS. Fick bli en extern länk pga storleksbegränsningen på KR.

Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter trevlig. Lite grejor att slipa på men känslan är bra. I början får jag en känsla av flummig Jethro Tull - men även en liten släng av King Crimson. Efter ett tag får jag även vibbar från ett flummigt Ragnarök (Kalmarband) a la 70-tal :)
Om du byter ut akken mot en distad flumgura så närmar du dig Jethro än mer.

Fortsätt gärna på denna - den e cool!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Riktigt snöigt.

Tvärflöjten gillas. Under långa partier är den så låg att den mer hamnar som ett kompinstrument och jag glömmer att lyssna på den, och då blir det tomgång i låten. Rhodes eller är det gitarr ligger och tar över fokus under långa stunder trots att det inte händer så mycket där.

Befrielse när trummorna kom igång vid 5,30.

Det är väldigt fritt i strukturen. Jag tror att om man ska lyssna på detta mer än en gång med behållning så behövs ett eller ett par ordnade teman att återkomma till ibland. Det finns en ansats till ett tema kring 7,30 men blir mest hypnotiskt.

Riktigt bra känsla i detta och skön instrumentering, men jag efterlyser något mer att hänga upp mig på.





Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är roligt med Bo Hansson i modern tid, roligt att du får till det här soundet.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Tack alla för kommentarerna!  ;)

Wern: Haha, shit alltså!  :D Kanske var det ngt i mitt undermedvetna som letade fram den där titeln. För jag minns ju att jag lyssnade på din låt för inte så länge sedan. Har inget minne av att jag lade märke till titeln dock. Tanken bakom denna titeln är iaf att min gode vän Sanjin (han som spelar flöjten) ska dra till Indien i några månader och detta var det sista vi gjorde innan vi sa förväl.

Gurano: Kul med referenserna till King Crimson osv!  ;) Angående att fortsätta på låten tror jag nästan att denna har nått sin vägs ände. Låten i sig är ju inte "jättebra", utan det är snarare inlevelsen och spelglädjen som lyser igenom i mina öron iaf. Så det känns som man skulle tappa ngt om man börjar slipa för mycket. Gjorde faktiskt ett par försök att lägga om orgeln, men det blev aldrig lika bra som denna första tagning...så jag sket i det heh! :D

Max: R.I.P  :(
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Härlig låt...sånt här gillar jag.

Kanske som nån tyckte, en lite tydligare hook hade inte skadat men är det verkligen det man vill ha...jag vet inte!?

Kan inte säga nåt om mix, sitter på jobbet och det är som det är med det.

Kan bara passa på att säga:
Snart får folket höra dig på rocksaxofon och kör också.

Jag ger denna 3/5... vattenpipor!

Kör hårt! B)