Kontrollrummet

Firewirekort! Ska spela in i helgen!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dream Exp.

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 66
  • Gitarrist, Keyboardist, Violinist, Producent.
    • Visa profil
Hejsan!
Jag undrar kort och gott om någon kan säga antingen bu eller bä om det här Firewireexpresskortet http://www.dustinhome.se/pd_5010108325.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_5711. Är det ett kort som någon vet något om eller kan anta att det funkar bra? Har försökt förgäves med datorns inbyggda kort men det funkar fan inge bra, laggar som fan i mixern och får inget ljud (Focusrite Saffire Pro 24 DSP).

Tackar för svar...
It ain´t stealin' if you do it fast!


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Spontant känns det läskigt med Expresskort, fast jag har ingen erfarenhet så jag vet inte. Tror du verkligen att det är ditt befintliga kort som framkallar laggen? Kan det inte vara processor eller minne som är inadekvat? Vad är det för dator du har?


Utloggad Dream Exp.

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 66
  • Gitarrist, Keyboardist, Violinist, Producent.
    • Visa profil
Nej nog tror jag att datorn pallar. Den börjar lagga precis när jag kopplar in breakoutboxen. Oavsett hur mycket/lite jag belastar kortet. Datorn är en HP med AMD Athlon II Dualcore 2,2 GHz, 4 GB Ram, windows 7 osv. så den bör ju liksom klara av det. Däremot vettifan vad det är för FW-kort. Står OHCI Compliant Host Controller ...
It ain´t stealin' if you do it fast!


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Aldrig hört om någon som testat såna kort och med tanke på hur billigt det är så blir man lite skeptisk. Man får ju det man betalar som sagt var. Och tänk om det bara funkar sisådär eller ställer till med strul det med? Eller så kan det funka. Men det kan ju inte vara någon vidare kvalitet i det med tanke på priset. Kanske bara är att slänga stålarna i sjön och med tanke på att du redan har ett bra kort. Verkar som du har någon konflikt med saffire. Har du nyss köpt det eller? Har du kollat på deras hemsida? Har du de senaste drivisarna?
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.