Forum > Färdiga produktioner

91:an I'll never be the one

<< < (4/6) > >>

MaxB:
Skönt dragspelande. En plug alltså men trots det övertygar den om sin äkthet!
Även skön enkel melodi somrig och glad.

Eddi:

--- Citat från: 91:an skrivet 02.09.2010, 09:49:58 ---Lyxvarianten och Eko, tackar så mycket för myset! Det är något visst med enkla låtar, dom fastnar lätt och man får istället försöka få till tillräckligt variation i arret!
Emlan, dragspelsplugen finns på "vst4free"   

http://www.vst4free.com/fvstp.php?download=Accord.zip

Den innehåller 16 presets som du kan ratta om hur du vill. Prova den, det är väldigt skoj att testa nya instrument på det här viset.

--- Slut citat ---
Jag testade att ladda ner och fick en dll - fil som väl inte passar på mac så jag döpte om den till component men inte fick jag upp den i Cubase för det :huh:

91:an:

--- Citat från: aROCKER skrivet 03.09.2010, 17:16:14 ---
--- Citat från: 91:an skrivet 03.09.2010, 16:00:46 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 03.09.2010, 15:05:14 ---Har jag missat nåt...men tecknaren i 91:an heter väl Jan Gissberg, är det du!? :o

Edit* Låten var skön och bra utförd, jag min tomte kände Michael B Tretow-vibbar över sångröst och kompressorfeeling, vad hände!? :huh:

--- Slut citat ---
Då jag sitter och ritar 91:an Karlsson  ^_^ hela dagarna var det nära till hands ta 91:an som användarnamn :D!
Michael B Tretow - visserligen har jag träffat honom en hel dag (duktig kille), hur menar du om kompressorfeelingen?

--- Slut citat ---

Se där, fuskar med akvarell och "gulaschsoppa" själv, hehe!
Njae...var kombinationen din röst och det är nåt i melodin som sveper förbi och doftar "bottoms up" tror jag den heter med Tretow, och du har en rejäl dos kompressor också, som jag uppfattar att han även har.
Kul med mångfasitet, bra jobbat!

--- Slut citat ---
Teckna, måla och musicera, det är livet! Åtminstone en stor del av det :D
Kompressorn är Cubase egen inställd i defaultläge så det måste vara röstkaraktären då :)

MaxB:

--- Citat från: Eko skrivet 03.09.2010, 18:46:10 ---
--- Citat från: 91:an skrivet 02.09.2010, 09:49:58 ---Lyxvarianten och Eko, tackar så mycket för myset! Det är något visst med enkla låtar, dom fastnar lätt och man får istället försöka få till tillräckligt variation i arret!
Emlan, dragspelsplugen finns på "vst4free"   

http://www.vst4free.com/fvstp.php?download=Accord.zip

Den innehåller 16 presets som du kan ratta om hur du vill. Prova den, det är väldigt skoj att testa nya instrument på det här viset.

--- Slut citat ---
Jag testade att ladda ner och fick en dll - fil som väl inte passar på mac så jag döpte om den till component men inte fick jag upp den i Cubase för det :huh:

--- Slut citat ---

Passar nog enkom i PC

91:an:

--- Citat från: asti skrivet 03.09.2010, 17:31:43 ---Riktigt snyggt! Gillar arret med dragspel och guitarlele(?).
Väldigt bra sång, både lead och stämmor. I mina lurar är sången lite dov,
men tror det beror på lurarna. Rösten tycker jag påminner stundtals om Svenne Hedlund!
Låten har lite "Malaika"-stuk....

--- Slut citat ---
Guitarlele är en nylonsträngad gitarr nästan lika liten som ukelele har 5 strängar och är stämd i A.
Dov sång... jag brukar annars lyfta diskanten för jag har själv svårt uppfatta höga register och får då höra att det väser väldigt i inspelningen så nu lät jag bli :mellow:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion