Forum > Färdiga produktioner

91:an I'll never be the one

<< < (3/6) > >>

91:an:

--- Citat från: equality skrivet 03.09.2010, 01:53:39 ---Härligt Janne! Gungar lätt till denna calypsoanstrykna låt. Kul att du är på banan igen och med besked! Bra stämmor och mästerligt hantverk i övrigt. (Dimackordet i upptakten är bara sååå läckert.)

--- Slut citat ---
Vad kul att den gillas, hade nog inte väntat mej att den skulle gå hem  ^_^ då melodin är enkel och förutsägbar. Du brukar ju bjuda på stora spann med djärva harmoniskiftningar! Javisst, calypso är det ju, jag kom inte på förut vad typ av dans det var bara att det låter sydländskt. Efter att ha lagt mycket tid på annat brukar jag numera sitta i musikkammaren på kvällarna och det är lika roligt som förr  :D.   Inledningsackordet är förresten ett plusackord men det är sååå läckert   :P

aROCKER:
Har jag missat nåt...men tecknaren i 91:an heter väl Jan Gissberg, är det du!? :o

Edit* Låten var skön och bra utförd, jag min tomte kände Michael B Tretow-vibbar över sångröst och kompressorfeeling, vad hände!? :huh:

91:an:

--- Citat från: aROCKER skrivet 03.09.2010, 15:05:14 ---Har jag missat nåt...men tecknaren i 91:an heter väl Jan Gissberg, är det du!? :o

Edit* Låten var skön och bra utförd, jag min tomte kände Michael B Tretow-vibbar över sångröst och kompressorfeeling, vad hände!? :huh:

--- Slut citat ---
Då jag sitter och ritar 91:an Karlsson  ^_^ hela dagarna var det nära till hands ta 91:an som användarnamn :D!
Michael B Tretow - visserligen har jag träffat honom en hel dag (duktig kille), hur menar du om kompressorfeelingen?

aROCKER:

--- Citat från: 91:an skrivet 03.09.2010, 16:00:46 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 03.09.2010, 15:05:14 ---Har jag missat nåt...men tecknaren i 91:an heter väl Jan Gissberg, är det du!? :o

--- Slut citat ---
Då jag sitter och ritar 91:an Karlsson  ^_^ hela dagarna var det nära till hands ta 91:an som användarnamn :D!
Michael B Tretow - visserligen har jag träffat honom en hel dag (duktig kille), hur menar du om kompressorfeelingen?

--- Slut citat ---

Se där, fuskar med akvarell och "gulaschsoppa" själv, hehe!
Njae...var kombinationen din röst och det är nåt i melodin som sveper förbi och doftar "bottoms up" tror jag den heter med Tretow, och du har en rejäl dos kompressor också, som jag uppfattar att han även har.
Kul med mångfasitet, bra jobbat!

asti:
Riktigt snyggt! Gillar arret med dragspel och guitarlele(?).
Väldigt bra sång, både lead och stämmor. I mina lurar är sången lite dov,
men tror det beror på lurarna. Rösten tycker jag påminner stundtals om Svenne Hedlund!
Låten har lite "Malaika"-stuk....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion